Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dublu eveniment la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd

În prima zi de școală

Dublu eveniment la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd

Luni, 16 septembrie 2013, în prima de școală, la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd au fost marcate două evenimente: 40 de ani de la înființarea colegiului, inaugurarea și sfințirea unui nou corp de clădire.

La eveniment au onorat: dl primar Zeno Þipțer, inspectorul școlar general, dl profesor Daniel Negrean, dl inspector școlar Viorel Ilea, consilieri locali și alți invitați, elevi, cadre didactice și părinți.
În cuvântul de deschidere, directorul colegiului, doamna profesor Valeria Vasile, a amintit cele două evenimente, prezentând, în sinteză, istoria devenirii colegiului: din 1973 ca și Grup Școlar pentru Materiale de Construcții, devenit în 1993 - Grup Școlar Industrial și Grup Școlar „Alexandru Roman” – în 1998, iar din 2006 – Colegiul Tehnic „Alexandru Roman”.
„Am pornit cu 3 clase, având 3 specializări, cu 90 de elevi, iar acum avem 42 de clase, pe toate nivelurile de învățământ, cu 15 specializări acreditate de Ministerul Educației Naționale, având  structura unui consorțiu școlar: Grădinița (cu program prelungit) „Holcim”, cu 102 preșcolari (alternativa educațională Step by Step), de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a, un număr de 115 elevi; nivel gimnazial (clasa a V-a și a VI-a), nivel liceal cu 32 de clase, precum și nivel postliceal 2 clase, în parteneriat public privat cu firma Holcim S.A. România, în total 1.080 de elevi.
Medalie de argint... la Concursul internațional de informatică Infomatrix
În cei 40 de ani, au fost pregătiți 33.072  de elevi în 1.107 clase, obținându-se  rezultate remarcabile. Unii au devenit profesori, alții medici, ingineri și alți specialiști… Am pornit de la Olimpiada Cimentistului și am ajuns la Concursul internațional de informatică Infomatrix, unde am obținut medalie de argint”, a mai spus doamna director Valeria Vasile.
Adresându-se distinșilor invitați, domnia sa a mulțumit dlui primar Zeno Þipțer pentru tot sprijinul acordat în extinderea și modernizarea școlii; în această toamnă, au inaugurat un nou corp de clădire cu 18 săli de clasă, dotate cu mobilier nou; a mulțumit apoi dlui inspector școlar general, prof. Daniel Negrean, pentru ajutorul acordat în sporirea calității procesului instructiv-educativ.
Apreciind frumoasele rezultate obținute în timp de elevii și profesorii colegiului, doamna director le-a urat un an școlar rodnic, cu multe realizări, iar părinților, sănătate și multă putere de muncă, precum și o tot mai bună colaborare cu cadrele didactice, pentru ridicarea rezultatelor la învățătură și comportare exemplară a elevilor în școală și societate. (D.C.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dublu eveniment la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:18:09 Ora standard a Europei de Est