Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Sistemul sanitar românesc are nevoie de o schimbare profundă”

Ministrul Sănătății, la Oradea

„Sistemul sanitar românesc are nevoie de o schimbare profundă”

Înclinăm să credem că ministrul Sănătății, dl Eugen Nicolăescu, este un nonconformist, deschis, direct și deloc protocolar.

E impresia pe care ne-a lăsat-o vineri (20 septembrie 2013), la întâlnirea din sala mare a Primăriei Oradea, când a intrat în sală fără suită, parcă pe „furiș”, fără să fi fost observat de gazde și organizatori… până a ajuns în prezidiu. A pus mâna pe microfon și a început să facă ordine pentru a putea începe conferința. S-a prezentat singur și a purces la derularea primul punct al ordinii de zi.
„O să facem întâi o prezentare a principalelor proiecte de lege pentru care v-am invitat la această dezbatere publică, după care vă ascultăm pe dumneavoastră, pentru propuneri, comentarii, observații, tot ceea ce considerați că este important ca noi să știm pentru a perfecționa proiectele de lege…
Câteva precizări și mesaje
Înainte de orice, aș vrea să fac, totuși, câteva precizări, să lansez câteva mesaje pentru că eu cred că nu este des acest prilej.
Am spus-o de la preluarea mandatului și de la investirea Guvernului în Parlament că sistemul sanitar românesc are nevoie de o schimbare profundă. Are nevoie de o reformă complexă, o reformă serioasă, o reformă care să schimbe cu adevărat un sector sanitar care nemulțumește pe toți. De aceea, principala cale de a încerca să realizăm reforma este cea a parteneriatului. Am semnat parteneriate cu aproape toate organizațiile de pacienți și asociațiile profesionale…
Duminică, vom încerca să stabilim un calendar de soluționare a tuturor solicitărilor
Ca urmare a protestelor lumii medicale, am deschis dialogul cu această coaliție a profesioniștilor din sănătate și duminică la ora 11.00, mă voi vedea la sediul Ministerului Sănătății împreună cu reprezentanți ai Ministerului Finanțelor, ai Ministerului Muncii, în prezența ministrului pentru Dialog Social, doamna Doina Pană, mă voi vedea cu reprezentanții coaliției pentru a încerca, împreună, să stabilim un calendar de soluționare a tuturor solicitărilor sau a unei părți din solicitările dumnealor. Sunt convins că dialogul este unica posibilitate de a rezolva problemele. Aș vrea să vă mai spun că astăzi (vineri - n.n.), vă vom prezenta principalele direcții de reformă, principalele proiecte de lege pe care noi le considerăm prioritare și pentru care avem nevoie de sprijin. Împreună, trebuie să mergem să le spunem oamenilor în ce constă reforma. Consider că o reformă se face cu lumea medicală, ca partener, și se face pentru cetățean. Dacă noi vom ști să explicăm oamenilor ce vrem să facem, ce schimbări așteptăm să se producă, cu ce efecte, atunci această reformă are șanse.
Sistemul sanitar afectează orice cetățean din această țară
În foarte scurt timp, vom termina și ultima dezbatere regională, în speță în această după-amiază, la Timișoara. Noi și sâmbătă, ne întâlnim la minister, să centralizăm, să facem o evaluare, a tuturor propunerilor și observațiilor pe care le-am cules din aceste dezbateri regionale și săptămâna viitoare să dăm o formă finală acestor proiecte de lege, pe care să le rediscutăm cu reprezentanții la nivel național ai asociațiilor profesionale, asociațiilor de pacienți și organizațiilor sindicale. După care, asumate fiind toate aceste proiecte, le înaintăm Guvernului și mai departe le vom duce în Parlament. Am spus-o și-o repet: nu vreau ca nici un act care se referă la reformă să treacă prin ordonanță de urgență. Vreau ca toate actele normative care se referă la reformă să fie supuse dezbaterii parlamentare. Numai așa putem să adunăm toate forțele politice din România pe un consens măcar minimal în ceea ce înseamnă Reforma sectorului sanitar. Sistemul sanitar afectează orice cetățean din această țară.
Și ultimul cuvânt înainte de prezentare: am considerat că nu neapărat la București se află depozitul de inteligență și de intelectualitate și de profesionalism. Și de aceea, am considerat necesar că ceea ce acolo s-a elaborat într-o formă inițială, o schiță, să le supunem dezbaterii tuturor profesioniștilor din țară. De aceea am făcut aceste dezbateri regionale și pentru aceea v-am rugat să fiți prezenți și pentru aceea vă invit să participați la aceste discuții. Aveți responsabilitatea și dumneavoastră, alături de mine, și de toți ceilalți, să contribuiți la realizarea unor proiecte de lege care să facă o schimbare serioasă și pozitivă în această țară în domeniul sistemului sanitar”, a conchis ministrul Eugen Nicolăescu. (Vom reveni.)
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Sistemul sanitar românesc are nevoie de o schimbare profundă”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:43 Ora standard a Europei de Est