Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

În deplină transparență

Despre ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 septembrie 2013.

Senatul Universității din Oradea, întrunit în prima sa ședință de după vacanța de vară, luni, 16 septembrie, 2013, a parcurs un program lung – peste 20 de subiecte analizate și supuse dezbaterii. A găzduit, ca de obicei, și o  pledoarie din partea Executivului Universitar.
a. Universitatea din Oradea a mai primit ca suplimentări, 25  de locuri finanțate la ciclul de Master și 8 la Doctorat. Cu acestea numărul de locuri finanțate la Master la Universitatea din Oradea este de 725.  Aceste locuri sunt finanțate de la bugetul public. (Suplimentările nu atrag creșterea capacității de școlarizare, ci doar creșterea ponderii locurilor bugetate în totalul locurilor aferente unor programe de studiu. Capacitatea de școlarizare este decisă de către ARACIS.).
Senatul a aprobat, cu o largă majoritate, repartizarea locurilor conform propunerilor Consiliului de Administrație. La Masterat: locurile s-au distribuit către facultăți conform unui criteriu cumulat  - număr de absolvenți la nivelul de licență, număr de masterate, ierarhizare pe domenii la nivel național.
La Doctorat, suplimentările au mers către următoarele școli doctorale: Filologie 1, Geografie 1, Istorie 1, Științe biomedicale 3, Științe sociale 1, Științe Inginerești 1.
b. Deși anul universitar începe abia la 1 octombrie, pentru angajații universității – cadre didactice, bibliotecari, personal auxiliar, administrație, echipe de muncitori - activitatea este ferventă.
Se pregătește academic și material noul an universitar.
Unele măsuri ale Executivului pentru un început temeinic au nevoie – conform legii – de analize, dezbateri și aprobări ale Senatului. Este vorba mai întâi de obișnuitele norme și normative, proceduri, aprobări sau validări ale unor activități de impact pentru instituție.     Între acestea, la  actuala ședință au fost analizate acele măsuri care pun la dispoziția Rectorului și a echipei sale pârghii suplimentare în gestionarea activității. Este vorba de actualizarea Procedurii de elaborare a Statelor de Funcții (care a iscat vii dezbateri); Norme și normative de lucru privind funcționarea secretariatelor; Metodologia de aprobare a solicitării de prelungire a  activității cu un an și a menținerii statutului de titular în învățământ.
Anul universitar 2013-2014 debutează în condițiile unor limitări financiare care impun eforturi sporite din partea angajaților universității. La propunerea Consiliului de Administrație, Senatul a aprobat măsuri de asigurare a funcționalității universității, într-o filozofie a sprijinirii reformării și eficientizării acesteia. Măsurile aprobate în ședința inaugurală vin în completarea unor măsuri precedente orientate în aceeași direcție. Dacă într-o primă etapă s-a decis creșterea normelor didactice și asumarea unor sarcini didactice sporite pentru fiecare cadru didactic, în etapa actuală măsurile se referă la restructurări ale unor compartimente funcționale; concentrări de departamente …; normative severe în alocări ale personalului auxiliar și o singură mărire de taxe. (Este vorba despre mărirea cu încă 50 de lei a taxelor de la Departamentul de Pregătire și Perfecționare a Personalului Didactic.)
Cu aceste măsuri și cu hotărârea tuturor cadrelor didactice și a întregului personal de a asigura buna funcționare a Universității și a trece cu bine solicitatul examen ARACIS – pentru ridicare a calificativului – pregătirea anului universitar 2013-2014 se face cu grijă și răspundere pentru ceea ce se va oferi în pregătirea studenților.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:39 Ora standard a Europei de Est