Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„O nouă treaptă urcată pe drumul de lumină”

Prima zi de școală

„O nouă treaptă urcată pe drumul de lumină”

Luni (16 septembrie 2013), în prima zi de școală, au trecut pragul Școlii Gimnaziale „Dacia” din Oradea „bobocei” cât pentru patru clase pregătitoare, emoționați foarte, de mânuță cu mămica sau surioara mai mare.

În curte, sute de copii din clasele primare, toți mai mari decât ei, cu flori și chef de a povesti pe unde și-au petrecut vacanța cea mare. Dl director, prof. dr. Florian Hava, pune capăt vacarmului, iar privirile se îndreaptă încet-încet spre prezidiu. Părintele Aurel Pușcaș oficiază slujba Te-Deum-ului pentru începerea cursurilor noului an școlar. Dl director revine și ne prezintă un bilanț al realizărilor cu care s-a încheiat anul școlar trecut. Școala „Dacia” confirmă clasa înaltă cu care ne-a obișnuit, bucurându-ne din nou cu rezultatele sale de top: „1.045 de premii și mențiuni la olimpiadele și concursurile școlare; 10 elevi au reprezentat școala și județul la 11 discipline de concurs la olimpiadele naționale (rezultate: două medalii de bronz, un premiu special, un loc IV, un elev selectat în lotul lărgit al României la astronomie); participarea la 18 proiecte județene, naționale și internaționale; am stabilit peste 50 de parteneriate cu diferite instituții; am participat la peste 55 de concursuri județene, naționale și internaționale; am obținut rezultate foarte bune la examenul de Evaluare națională: 80% dintre elevii noștri au obținut medii între 7-10, 42% au obținut medii între 9-10, un elev a obținut nota 10 la ambele probe, 1 elev a obținut nota 10 la lb. română și 20 la matematică”, spune dl director.
„Un nou an școlar înseamnă pentru cei mai mici, încercați de o stare necunoscută, a noutății și a ineditului o primă legătură cu cartea, cu sala de clasă, cu învățătoarea, înseamnă o primă treaptă urcată pe acest drum de lumină, iar pentru cei din clasele mai mari, noi trepte ce-i înalță an de an spre strălucirea culturii, științei, a cunoașterii în general, prin care își conturează personalitatea, valoarea și utilitatea… Anul școlar 2013-2014 debutează cu o serie de transformări, care vin să îmbunătățească performanța școlară. În acest an școlar trebuie să ne mobilizăm și mai bine pentru a face față cu succes noilor provocări: schimbarea Planului cadru pentru clasa pregătitoare și clasele I-IV, cu aplicabilitatea din acest an la clasa pregătitoare și clasa I (Introducerea disciplinelor noi – Muzică și mișcare, Limba engleză); introducerea evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a – fără a se trece notele în catalog și în final Evaluarea națională la clasele a VIII-a; apariția unor opționale noi: Educație civică, Educație financiară, Elemente de filozofie pentru învățământul primar; reducerea de la 50% la 25% a ponderii mediei pentru clasele V-VIII la admiterea în liceu și creșterea de la 50% la 75 % a ponderii mediei la Evaluarea națională pentru admiterea în liceu; asigurarea siguranței elevilor în școală și în perimetrul școlii”, a adăugat dl director Florian Hava.
Dl inspector școlar Alin Novac-Iuhas a  avut câte un mesaj mobilizator pentru fiecare: elevi, dascăli și părinți. „Dragi elevi, suntem convinși că toți aveți un mare potențial pe care îl puteți valorifica pe băncile acestei școli în vederea obținerii unor rezultate extraordinare. Trebuie doar să aveți încredere în forțele proprii și bineînțeles să vă doriți să fiți și să deveniți cei mai buni. Mesajul nostru către cadrele didactice ale acestei instituții de învățământ este unul pozitiv. Vă dorim multă sănătate, putere de muncă și un an nou plin de realizări și succese! Către părinți avem un mesaj pozitiv, de încredere și dăruire pentru binele copiilor dumneavoastră. Și nu în ultimul rând, mesajul către comunitatea locală este unul de mulțumire pentru faptul că se implică pentru buna desfășurare a activității instructiv-educative din această școală…”, a spus inspectorul școlar din cadrul departamentului de management resurse umane al I.S.J. Bihor. Dl comisar-șef Daniel Þiț, reprezentantul Inspectoratului de Poliție, a vorbit despre siguranța elevilor, iar dl prof. universitar arhitect Cristian Pușcaș a propus elevilor și cadrelor didactice un proiect de arhitectură pentru o mai bună cunoaștere a arhitecturii orașului Oradea.
Să mai spunem că la Școala Gimnazială „Dacia”, elevii claselor primare sunt dotați în clase cu plasme, ceea ce le facilitează accesul la informațiile furnizate de cadrele didactice care utilizează în timpul lecțiilor mijloacele moderne de informare. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O nouă treaptă urcată pe drumul de lumină”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:13 Ora standard a Europei de Est