Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rodul unui proiect de înfrățire între Diosig, Bihor și Fontenay le Comte, Franța

Grădinița cu program prelungit Diosig

Rodul unui proiect de înfrățire între Diosig, Bihor și Fontenay le Comte, Franța

Luni, 2 septembrie 2013, a avut loc inaugurarea Grădiniței cu program prelungit Diosig, județul Bihor, și a Sălii multifuncționale din cadrul unui proiect de parteneriat bilateral româno-francez.

Proiectul a demarat în anul 2006, sub denumirea de Casa Europei și a fraternității, fiind prevăzut a fi un punct de informare pentru locuitorii comunei Diosig cu acces gratuit la o rețea de calculatoare cu conexiune la internet. În acest scop s-a înaintat un dosar de subvenție europeană care însă nu a fost aprobat. Drept urmare Primăria Comunei Diosig a decis să înceapă renovarea clădirii din resurse proprii. În anul 2010 în urma unor întâlniri între cele două părți, s-a decis ca destinația acestei clădiri să fie aceea de grădiniță cu program prelungit cu două săli de grupă și o capacitate de 36 de preșcolari, prima de acest gen din Diosig, iar din vechiul proiect să se păstreze o sală  multifuncțională care va putea fi folosită pentru reuniuni, ședințe, întâlniri, workshop-uri etc. Pentru că renovarea clădirii a fost realizată de Primăria Comunei Diosig, partea franceză a realizat dotarea cu mobilier, aparatură și jucării pentru exterior.
Inaugurarea proiectului a reprezentat încununarea cu succes a unei munci susținute la care au luat parte Primăria Diosig și Asociația Pro Diosig din România, respectiv Primăria Fontenay-le-Comte și Asociația Amities Fontenay-Roumanie din Franța. Aceste localități se află într-o relație  strânsă de înfrățire și colaborare de peste 17 ani, perioadă în care s-au realizat multiple schimburi cultural-sportive (vizite, excursii, festivaluri în ambele țări, tabere internaționale pentru tineri din Diosig, marșuri de solidaritate cu strângerea de fonduri pentru categoriile defavorizate din Diosig, cursuri de limba franceză în vacanțe pentru elevii din Diosig, schimburi de experiență în diferite domenii etc) și investiții economice importante mai ales pentru  locuitorii din Diosig, fie ei elevi, cadre didactice, părinți sau alți membri ai comunității.
La inaugurare au participat din partea delegației franceze domnul deputat-primar al orașului Fontenay-le-Comte - domnul Hugues Fourage și doi viceprimari - domnii Pierre Grousson și Maurice Boutin, care se ocupă de relația de înfrățire cu localitatea Diosig, conducerea Asociației Amities Fontenay-Roumanie - doamnele Annie Guibot, Pierrette Masse, Francoise Ferret Dardaine și domnii Joel Masse și Maurice Breton, împreună cu alți membri, iar din partea comunei Diosig au participat domnul primar al  localității - domnul Attila Mados, consilieri locali, conducerea Asociației Pro Diosig - doamna Ioana Rus și domnul Florin Hus, directorul Școlii Gimnaziale Nr.1 Diosig - domnul Arpad Pataki, membri ai asociației și cadre didactice.
Festivitatea a început cu tăierea panglicii de către primarul localității Diosig și primarul localității Fontenay le Comte, urmată de dezvelirea unei plachete amplasate pe fațada clădirii care să rămână mărturie despre rodul acestui proiect rezultat din relația de înfrățire romano-franceză.
În continuare, toți cei prezenți la eveniment au vizitat grădinița dotată cu două săli de grupă complet utilate, baie, sală de mese, bucătărie, cabinet medical, vestiar și depozit de materiale. Toți au apreciat calitatea mobilierului adaptat vârstei preșcolarilor și realizat în culori atractive de către un producător local.
S-a mai vizitat curtea interioară amenajată cu spații verzi și jocuri pentru copii (leagăne, tobogane, castel, trenuleț, loc de odihnă etc.).
Grădinița - un model în ceea ce privește condițiile moderne oferite
În sala multifuncțională a avut loc ședința comună a celor patru instituții, fiecare parte încercând să marcheze în discursurile rostite importanța evenimentului. Accentul a fost pus pe importanța actului educativ în viața tinerilor din zilele noastre. Primarul localității Diosig, domnul Attila Mados a evidențiat preocupările lui privind asigurarea celor mai bune condiții posibile pentru elevii și preșcolarii din Diosig. Din acest punct de vedere această grădiniță poate constitui un model, atât în ceea ce privește condițiile moderne oferite, cât și prin modalitatea în care a fost realizată, din fonduri comune ale celor două localități înfrățite și prin multă muncă și pasiune din partea tuturor celor implicați în proiect. Primarul localității Fontenay le Comte, care este în același timp și deputat în Parlamentul Franței, domnul Hugues Fourage, și-a început discursul citându-l pe Victor Hugo care spunea că dacă se vor deschide cât mai multe școli atunci se vor închide cât mai multe închisori, subliniind astfel rolul major al educației în societate. El a manifestat o mare satisfacție pentru finalizarea proiectului comun româno-francez, menționându-l ca pe un exemplu de cooperare între țări în beneficiul locuitorilor. El s-a arătat încântat de primirea călduroasă a locuitorilor din Diosig și a îndemnat la continuarea relațiilor interumane dintre localitățile înfrățite, care prin activitățile organizate în comun în acești 17 ani au realizat o educare extrașcolară a tinerilor din Diosig sub toate aspectele vieții cotidiene. Problemele tinerilor francezi sunt la fel cu acelea ale tinerilor români, doar dimensiunile sunt poate altele în Fontenay le Comte față de Diosig.
Prin schimbul comun de experiență și proiectele realizate mai ales în domeniul educației, relația de înfrățire poate contribui semnificativ la dezvoltarea localităților, atât  sub aspect economic, cât  și sub aspectul activităților de educare și integrare a tinerilor în societate..
În încheiere, participanții au asistat la un moment folcloric, cuprinzând dansuri populare românești, susținute de un grup de dansatori condus de doamna învățătoare Emilia Negrean și dansuri populare maghiare, prezentate de un grup de elevi condus de  Xenia Gazdag, cu toții  din Diosig.
prof. Hus Octavian Florin,
director adjunct - Școala Gimnazială  Nr.1 Diosig
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Rodul unui proiect de înfrățire între Diosig, Bihor și Fontenay le Comte, Franța.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:01:44 Ora standard a Europei de Est