Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministrul Remus Pricopie susþine dezvoltarea acþiunilor de voluntariat ale liceenilor

Pentru ajutorarea copiilor cu cerinþe speciale

Ministrul Remus Pricopie susþine dezvoltarea acþiunilor de voluntariat ale liceenilor

Ministrul Educaþiei Naþionale, Remus Pricopie, ºi baroneasa Emma Nicholson de Winterbourne au convenit, în cadrul întâlnirii care a avut loc luni, 9 septembrie 2012, la sediul MEN, crearea unui grup de lucru care sã identifice posibilitãþile de a accesa fonduri structurale pentru realizarea mai multor proiecte de voluntariat destinate elevilor români.

În acest moment, MEN ºi Asociaþia Children's High Level Group, susþinutã de Emma Nicholson, deruleazã programul comun Strategia Naþionalã de Acþiune Comunitarã.
În cadrul conferinþei de presã prilejuite de vizita baronesei Nicholson, ministrul Remus Pricopie a subliniat necesitatea dezvoltãrii a cât mai multor programe de voluntariat în care elevii sã fie implicaþi. De asemenea, ministrul considerã necesarã conºtientizarea întregii comunitãþi ºcolare ºi a autoritãþilor locale asupra importanþei integrãrii copiilor cu cerinþe speciale într-un mediu prielnic, atât din punct de vedere al acceptãrii psihologice a majoritãþii, cât ºi din punct de vedere logistic. La rândul sãu, baroana Nicholson a subliniat cã Strategia dezvoltatã cu MEN este printre exemplele de bunã practicã în þãrile membre UE.
Ministrul Remus Pricopie l-a premiat pe Muir John Potter, care, timp de douãzeci de ani, a fost direct implicat în acþiunile comunitare din România, prin intermediul Asociaþiei. Aceastã experienþã a fost rezumatã în cartea „Acțiunea comunitarã", pe care Muir John Potter o adreseazã coordonatorilor locali, judeþeni ºi regionali, responsabili de Acþiunea Comunitarã în cadrul Strategiei Naþionale de Acþiune Comunitarã.
Strategia Naþionalã de Acþiune Comunitarã, aprobatã în 2007, prin ordin de ministru, permite elevilor de liceu sã facã parte din echipele de voluntari constituite la nivelul unitãþii de învãþãmânt în care sunt ºcolarizaþi. Activitãþile pe care voluntarii le pot întreprinde vizeazã susþinerea persoanelor aflate în dificultate, în special a copiilor cu cerinþe educaþionale speciale, prin includerea lor în  activitãþi de socializare, de petrecere a timpului liber, de terapie ocupaþionalã ºi de grup etc. Beneficiarii direcþi ai activitãþilor pot fi: copii/tineri/adulþi cu dizabilitãþi, copii/tineri/adulþi abandonaþi sau fãrã locuinþã, bãtrâni, bolnavi, orice persoanã aflatã în dificultate.
Dacã în 2003, acþiunile de voluntariat erau pilotate în oferta liceelor, doar în judeþul Dolj, în prezent, acestea deja acoperã întreaga þarã, adunând peste 80.000 de voluntari cu activitate constantã ºi peste 30.000 de copii cu cerinþe speciale drept beneficiari.
Strategia Naþionalã de Acþiune Comunitarã este menþionatã ca exemplu de bunã practicã la nivel european, iar þãri ca Republica Moldova, Georgia, Armenia sau Macedonia au implementat sau sunt în curs de a implementa acest program, dupã modelul þãrii noastre.
Biroul de presã

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 19:01:07 Ora standard a Europei de Est