Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 – 2013”

Miercuri, lansare de carte

„Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 – 2013”

Asociația „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie, în colaborare cu Universitatea din Oradea, a lansat miercuri (4 septembrie 2013), în holul Bibliotecii universitare, volumul „Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 – 2013”.

Acesta reprezintă materializarea unei intenții mai vechi a asociației de a marca momentul aniversar al Universității, anul acesta împlinindu-se 50 de ani de învățământ superior orădean continuu..
Volumul, structurat pe două părți, ilustrează cele mai importante aspecte din viața cotidiană universitară, așa cum au fost acestea reflectate în presă și de unele dintre cele mai importante personalități care au definit istoria acestei instituții. Prima parte, intitulată Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 – 2013 scrisă de studentul Cristian Culiciu, vicepreședinte al Asociației „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie, face o trecere prin etape de dezvoltare, decădere sau consolidare ale Alma Mater Crisiensis. Aspectul inovator este cel referitor la faptul că aceste pagini descriu atât situația de ansamblu, cât și cea particulară pe fiecare facultate. De asemenea, sunt tratate și aspecte precum viața studențească sau activitatea asociațiilor studențești.
Cea de-a doua parte, Biblioteca Universității din Oradea, Arc peste timp 1963 – 2013, redactată de bibliotecar Rozalia Barta, își propune să readucă în actualitate aspecte cu privire la activitatea, funcționarea și organizarea acesteia pe parcursul celor cinci decenii de existență, având ca bază de informare mărturii ale celor ce i-au condus destinele, informații completate cu o serie de date statistice.
Prezentul eveniment se înscrie în rândul manifestărilor prilejuite de cea de-a XXIV Conferință Națională a Asociației Bibliotecarilor din România, care se desfășoară la Oradea, în perioada 4 – 6 septembrie 2013. (Roland OLAH, președintele Asociației „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie)
„Rolul istoricului este să scrie despre trecut, cu bune și cu rele”
Despre volum ne-a vorbit studentul Cristian Culiciu, autor al cărții.
„Doresc să subliniez că rolul istoricului este să scrie despre trecut, cu bune și cu rele. Am urmărit evoluția facultăților, am urmărit evoluția evenimentelor, evenimente științifice. Este un capitol distinct, cu acordarea unor titluri de Doctor Honoris Causa, din ce în ce mai multe. Ideea noastră, a istoricilor: nu putem intra direct în subiect și trebuie la început să scriem despre preliminariile acestuia. Ca atare, am scris despre învățământul superior local înainte de 1963, despre Academia de Drept… Apoi, am căutat să scot în evidență activitatea studențească. Fiindcă universitate fără studenți nu există; asociațiile studențești, după 1990, de la una-două câte erau prin 1990-1991 la cele undeva spre 20, care există astăzi…” (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:54 Ora standard a Europei de Est