Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România

Timp de trei zile, la Oradea, se desfășoară

Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România

Aula Magna a Universității din Oradea a găzduit, miercuri (4 septembrie 2013) deschiderea lucrărilor celei de-a XXIV-a ediții a Conferinței Naționale a Asociației Bibliotecarilor din România.

Moderatorul festivităților a fost însuși președintele Asociației Bibliotecarilor din România, dl prof. univ. dr. Mircea Regneală, care s-a arătat încântat de felul în care au pregătit organizatorii acest eveniment. „Vreau să spun că Universitatea din Oradea a depus un efort cu totul deosebit în organizarea evenimentului…”. Dintru început, președintele asociației, moderatorul manifestărilor, avea să ne surprindă plăcut prin felul tranșant în care a pus problemele, invitând la deschidere și sinceritate, spunând lucrurilor pe nume, cu cărțile pe masă și pe față… „În cei 50 de ani de comunism, în România, dacă s-au construit cinci biblioteci noi. Iată că la Oradea există o bibliotecă universitară frumoasă, care răspunde cerințelor învățământului superior și chiar vă felicităm că dețineți o asemenea bibliotecă, cu un personal care se străduiește să facă treabă bună. De-altminteri, problemele acestea de formare și calificare profesională stau în centrul atenției noastre. Noi vrem ca să fim niște buni profesioniști…În cele trei zile de manifestări, vor fi prezentate peste 60 de comunicări în cadrul a 13 secțiuni profesionale; vom avea discuții în plen și pe secțiuni”. În continuare, președintele a salutat distinșii invitați din SUA, Ungaria și Republica Moldova, după care a invitat la microfon reprezentanții gazdelor. Dacă în deschiderea conferinței dna Florica Ujoc, șef serviciu Biblioteca Universității din Oradea, vicepreședinte al A.B.R., a salutat participanții și invitații din partea organizatorilor, dl prorector Sorin Sipoș a salutat și felicitat participanții din partea conducerii Universității; în prezentarea universități, dl prorector a subliniat faptul că anul acesta se împlinesc 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea. La ora actuală, universitatea orădeană cuprinde 15 facultăți, 111 specializări de licență, 88 de specializări de masterat și o școală doctorală cu 11 domenii de doctorat. Referindu-se la Biblioteca universitară, dl prorector a subliniat implicarea în cercetare a cadrelor care lucrează la bibliotecă, seriozitatea, responsabilitatea și dăruirea pe care acestea le manifestă în munca cu studenții și cadrele didactice.
Felicitând Universitatea și organizatorii conferinței naționale, dl viceprimar Ovidiu Mureșan a îndemnat bibliotecarii și profesorii să găsească noi resurse, metode și mijloace pentru a atrage elevii și studenții spre bibliotecă și a le stârni interesul și curiozitatea pentru lectură. Invitat să ia cuvântul, inspectorul școlar general, dl profesor Daniel Negrean, s-a referit la locul și rolul important al bibliotecii (și al cărților) în societatea cunoașterii (privind biblioteca drept „locaș de cultură, locaș de educație, un locaș nu doar al cărților, ci un locaș de informație…, un loc de întâlnire a oamenilor de cultură), „o formă de perfecționare profesională și o inepuizabilă sursă de informație și de cercetare. Rolul ei în pregătirea și perfecționarea cadrelor didactice este unul major, în condițiile în care profesorul are un rol decisiv, el fiind factorul schimbării”, a subliniat inspectorul general.
„Nu se admite să nu dai trei ani nici o carte nouă la bibliotecă!”
De fiecare dată, la fiecare intervenție, președintele asociației a punctat la obiect, îndemnând la reflecție. Inspectorului școlar general i-a adresat (retoric) întrebarea: Dacă în ultimii 30 de ani a dat un ban pentru achiziționarea de cărți în bibliotecile școlare. Și tot dl președinte a continuat să ne informeze că în ultimii 2-3 ani, nici o Casă a Corpului Didactic din cele 40 de județe nu a primit bani pentru achiziționare de cărți. „Ceea ce-i dramatic!” Tot domnia sa a oferit sugestii pentru a face rost de bani și de cărți (din fondurile părinților) și donații de carte…
„E trist, e dramatic! De când a început criza nu s-a dat nici un ban școlilor să-și cumpere o carte. Se pot găsi soluții. Și poate reflectați la ceea ce v-am spus eu acum și găsiți niște soluții să dați bani școlilor să-și cumpere cărți… Într-o școală, biblioteca nu se bucură de cel mai mare sprijin, de cel mai mare suport. Nu se admite să nu dai trei ani nici o carte nouă la bibliotecă!”
În continuare, dl președinte a oferit invitaților de peste hotare prilejul de a transmite mesajele. În acest sens au avut intervenții: dl Bruce Kleiner, consilier al Ambasadei SUA în România (care a finanțat asociația în vederea redactării Tratatului de biblioteconomie), dna Claudia Balaban, directorul Bibliotecii Naționale de Copii din Chișinău, reprezentant al Asociației Bibliotecarilor din Republica Moldova și prof. univ. dr.  Barat Hajdu Agnes, vicepreședinte al Asociației Bibliotecarilor Maghiari din Budapesta, Ungaria.
Au urmat comunicările în plen. Prima lucrare a fost prezentată de directorul Bibliotecii Naționale a României, doamna conf. univ. dr. Elena Tîrziman. Domnia sa a prezentat comunicarea „Formarea continuă și evaluarea în profesiile biblioteconomice. Standardul ocupațional: bibliotecar cu studii superioare”.
Lansare de carte
Tot miercuri, în holul Bibliotecii universitare a avut loc lansarea cărții „Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 -2013”, autori: Rozalia Barta și Cristian Culiciu, iar după-amiază, Casa Corpului Didactic Bihor a găzduit o altă lansare de carte: „Dom(n)ul din cuvinte”, de Emil Mircea Neșiu. Cu acest prilej, directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu, ne-a oferit un adevărat regal artistic, susținut de actori, poeți și artiști. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România. 

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:54:30 Ora standard a Europei de Est