Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programele de studii acreditate pentru anul universitar 2013-2014 la Universitatea Agora

Dl rector Ioan Dzițac ne prezintă

Programele de studii acreditate pentru anul universitar 2013-2014 la Universitatea Agora

Universitatea Agora din municipiul Oradea este o instituție de învățământ superior, de drept privat și utilitate publică, acreditată prin Legea 59/2012, care la absolvire eliberează diplome de studii sub girul Ministerului Educației Naționale, valabile în România, Uniunea Europeană și țările terțe cu care România are acorduri în acest sens.

Oferta pentru 2013, sesiunea a II-a
Pentru anul universitar 2013-2014 se mai fac înscrieri (până în 27 septembrie 2013) pe locurile cu taxă (taxa fiind de 500 de euro pe an) la următoarele cicluri și programe de studii:
Ciclul I. Programe de studii universitare de licență
1.Drept: 4 ani - licențiat în Drept;
2.Poliție locală: 3 ani - licențiat în Științe Administrative;
3.Contabilitate și informatică de gestiune: 3 ani - licențiat în Științe Economice;
4.Management: 3 ani - licențiat în Științe Economice;
Foarte important!
Aveți posibilitatea să obțineți două diplome de licență.
Absolvenții de la „Poliție locală” se pot înscrie în ultimul an la „Drept” (cu examene de diferență) și reciproc. Absolvenții de la „Contabilitate și informatică de gestiune” se pot înscrie în ultimul an la Management (cu examene de diferență) și reciproc.
Actele necesare la înscriere în ciclul I (licență)
*Diploma de bacalaureat sau echivalentă, în original sau copie legalizată. În lipsa originalului, copia legalizată trebuie însoțită de o adeverință de la instituția unde se află originalul; pentru absolvenții din acest an, este suficientă adeverința de absolvire.
*Copie după certificatul de naștere
*Copie după certificatul de căsătorie (pentru candidații care și-au schimbat numele în urma căsătoriei)
*Două fotografii 3/4
*Copie după actul de identitate
*Adeverință medicală și dovada de vaccinare
*Dosar plic
Ciclul II. Programe de studii universitare de master
1.Științe penale și criminalistică: 1 an  - Master în Drept;
2.Managementul resurselor umane: 2 ani - Master în Management;
3.Managementul informatizat al afacerilor: 2 ani - Master în Management;
4.Managementul auditului financiar-contabil: 2 ani - Master în Management (acceptat pentru intrarea in CECCAR).
Actele necesare la înscrierea în ciclul II (master):
*Cerere de înscriere (formularul se primește la înscriere)
*Diploma de bacalaureat în original
*Diploma de licență în copie legalizată sau adeverință de licență în copie legalizată pentru promoția 2013
*Certificat de naștere - copie legalizată
*Certificat de căsătorie - copie legalizată (dacă este cazul)
*Adeverință medicală tip și dovada cu vaccinurile;
4 poze color (3/4 cm, de calitate)
Adeverință taxă de înscriere.
Pentru mai multe informații și înscrieri, apelați la tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, sau accesați secretariat@univagora.ro, www.univagora.ro
Sediul Universității Agora este în Oradea, Piața Tineretului, Nr. 8.
Posibilități de cazare pentru studenții Universității Agora
1.În Băile Felix, la Hotelul Padiș, în camere cu baie proprie și televizor.
Preț: între 150 și 200 lei/lună, în regim de două persoane în cameră.
Transportul de la Universitatea Agora până la ieșirea din oraș (Cartier Nufărul), 35 lei/lună (abonament cu reducere pentru studenți), iar din Nufărul până în Felix, la hotel, abonament 62 lei/lună.
2.În Oradea, la căminul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” (Str. Poieniței nr. 25).
Preț: 150 lei/lună, fără cartelă de masă sau 300 lei/lună, cu cartelă de masă la cantina liceului.
Regimul de cazare este de patru persoane în cameră, cu baie comună.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:10 Ora standard a Europei de Est