Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

M.E.N. salută și susține măsurile de reglementare echitabilă a sistemului de decontare a navetei elevilor

M.F.P. propune decontarea abonamentelor de transport între anumite limite

M.E.N. salută și susține măsurile de reglementare echitabilă a sistemului de decontare a navetei elevilor

Având în vedere diferențele mari și nejustificate ale tarifelor practicate de transportatorii care au asigurat până acum transportul elevilor care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu, propunerea Ministerului Finanțelor Publice privind decontarea abonamentelor de transport în limita a maximum 26 lei/abonament/lună pentru distanța de 3 km este binevenită.

Ea este de natură să asigure o mai corectă cheltuire a banului public, susținând în același timp preocuparea Ministerului Educației Naționale de a asigura accesul la educație pentru categoriile vulnerabile.
Reamintim că, în anul școlar 2012/2013, Ministerul Educației Naționale a decontat la nivel național peste 150.000 de abonamente de transport, iar până acum nu s-a ținut niciodată cont de diferențele foarte mari dintre tarifele solicitate de transportatori în diferite locuri din țară.
Astfel, anul trecut:
- pentru distanța de 10 kilometri, prețul unui abonament a variat între 25 de lei și 326 de lei;
- pentru distanța de 15 kilometri, prețul unui abonament a pornit de la 32 de lei și a ajuns la 406 lei;
- variația de preț pe distanța de 20 km a fost cuprinsă cuprinsă între 36 de lei și 400 de lei;
- mai mult, există firme în țară care au practicat un tarif de 491 de lei pe lună pentru 50 de kilometri, în timp ce alte companii au perceput doar 42 de lei pentru același număr de kilometri.
Cele mai multe dintre abonamentele decontate anul trecut (11.636) au fost pe distanța de 10 de kilometri, 15 km (11.205) și 20 km (8.562). Un număr de 904 elevi au făcut naveta pe distanțe de 3 kilometri, iar tarifele minime percepute de firmele de transport au fost de 15 lei pe lună, în timp ce tarifele maxime au ajuns și la 166 de lei lunar.
Aceste realități, total defavorabile finanțelor publice și implicit interesului elevilor, sunt cele care au pus presiune pe bugetul Ministerului Educației Naționale și au generat situația regretabilă a întârzierii decontării navetei școlare.
Pentru a evita pe viitor astfel de cazuri, Ministerul Educației Naționale și Guvernul în ansamblul său doresc să vină în sprijinul elevilor și să reglementeze mai echitabil sistemul de decontare a navetei. Astfel, pe lângă măsura introducerii unui prag maximal de 26 lei/abonament/lună pentru distanța de 3 km și a unuia de 120 lei/abonament/lună pentru distanța de 50 kilometri, Guvernul a alocat 76 milioane de lei pentru achiziția de microbuze școlare destinate transportului elevilor din localitățile izolate, din mediul rural. Biroul de presă

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:36:11 Ora standard a Europei de Est