Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grădinița Waldorf (reîntregită)

În cadrul Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” va funcționa, din toamnă,

Grădinița Waldorf (reîntregită)

În această perioadă (până luni, 19 august 2013), Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea face înscrieri pentru anul școlar 2013 – 2014 la grupele de grădiniță Waldorf.

Elementul de noutate este că Grădinița Waldorf din Oradea va funcționa pe str. Călimănești nr. 10, în cadrul acestui liceu.
În România, învățământul Waldorf este învățământ de stat, făcând parte din alternativele educaționale și fiind guvernat de o legislație specifică în acest sens. În Oradea, începând cu anul 2010, în cartierul Luceafărul și-au început noviciatul trei grupe Waldorf (două la secția română și una maghiară) la care predau educatoare formate la seminarul de educatoare Waldorf din Cluj-Napoca și din Oradea; grupele române  au fost transferate în 2012 în cartierul Ioșia la Grădinița nr. 55 și cea maghiară în centru la Grădinița nr. 13 „Orsolya”.
Grație demersurilor tenace întreprinse de Fundația Umanitară NAD  și de Asociația Waldorf Oradea, precum și de persoane fizice îndrăgostite de această alternativă educațională, începând din toamnă  Grădinița Waldorf are un sediu de sine stătător - str. Călimănești nr.10, într-un loc pitoresc și primitor unde cele trei grupe se pot reuni din nou. Aici vor începe cu forțe proaspete anul școlar trei grupe de copii (două cu program prelungit - română și maghiară, una cu program normal - secția română). Liceul patronator al grădiniței - Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller” - are drept director o persoană  deschisă la alternativele educaționale, doamna profesor Adriana Bunea, prin ale cărei bunăvoință și susținere asimilarea grupelor s-a realizat fără dificultăți. Dânsa a mărturisit că, în cazul în care vor exista dascăli care vor să se integreze în sistemul Waldorf sau părinți interesați de educația Waldorf pentru copiii lor, va înființa și clase primare în această alternativă.
Pedagogia Waldorf a fost creată de către Rudolf Steiner, părintele antroposofiei, filosof, artist, medic și deschizător de drumuri în cultura secolului XX. Antroposofia este un curent al cunoașterii de sine a omului ca ființă spirituală, sufletească și trupească, dezvoltat la începutul acelui secol pe lângă curentul majoritar al materialismului. Rudolf Steiner deschide drumuri multidisciplinare în domenii ca: educație - pedagogia Waldorf; medicina antroposofică; agricultura biodinamică; domeniul social - tripartiția socială; economia asociativă; terapia prin artă; euritmie; arta vorbirii; arhitectură antroposofică etc.
La baza educației Waldorf stau câteva principii antroposofice prin care R. Steiner a creat un concept și un plan de învățământ adecvat fazelor de creștere și dezvoltare ale copilului și a educației și hrănirii imaginației acestuia. El a înțeles mai bine ca nimeni altul faptul că școala trebuie să vină mai degrabă în întâmpinarea necesităților copilului decât a necesităților economice și guvernamentale de moment; prin urmare, a dezvoltat școli ce încurajează creativitatea și gândirea liberă și progresistă. Învățământul Waldorf („școala liberă”) este generator de sănătate pentru copii.
Părinții interesați trebuie să știe că implicarea lor este esențială și sunt rugați să se informeze despre acest sistem educativ pe www.waldorf.ro sau de la alți părinți. De asemenea, cele două organizații susținătoare ale pedagogiei Waldorf în Oradea oferă informații și facilitează formarea și integrarea atât a cadrelor didactice cât și a familiilor în sistemul Waldorf.
Vă stăm la dispoziție atât pe e-mail (fundatianad@gmail.com, waldorforadea@yahoo.com) cât și la telefon (0744 835760 – Carmen Costras sau 0740 080346 – Andrea Berce).
Tot la Liceul German vă puteți înscrie la clasa  pregătitoare respectiv la clasa întâi cu predare în limba română și germană. Înscrierile se fac până luni, 19 august 2013, la secretariatul Liceului Teoretic German ,,Friedrich Schiller”, str. William Shakespeare nr. 22. Numărul disponibil de locuri la grupa maghiară este limitat. Mai multe informații găsiți pe internet la www.liceulgermanoradea.ro sau puteți obține la telefon  0359- 439 711. Andrea Berce

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:00 Ora standard a Europei de Est