Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Locuri de muncă în Germania, prin intermediul Rețelei EURES

Pentru persoanele calificate în domeniul hotelier – gastronomic

Locuri de muncă în Germania, prin intermediul Rețelei EURES

EURES România dispune de 145 de posturi pentru lucrători calificați în domeniul hotelier – gastronomic, care doresc să desfășoare o activitate sezonieră în Germania, pentru care se va organiza selecție la Sibiu în zilele de 5 și 6 septembrie 2013.

Centrala de Mediere a Străinilor și Specialiștilor ZAV Bonn, împreună cu Marriott Hotel Frankfurt și compania Europa Park Rust oferă locuri de muncă pentru următoarele meserii: barman (30 de posturi), ospătar (60 de posturi), bucătar (45 de posturi) și manager restaurant à la carte/personal serviciu organizare banchet (10 posturi).
Pentru ocuparea posturilor de barman, ospătar și bucătar, angajatorii germani solicită persoane care au calificare profesională încheiată, experiență în domeniu și cunoștințe bune/foarte bune de limba germană (nivel A2 - B1/B2). Angajarea se face pe o perioada de 6 luni, începând cu luna octombrie 2013, respectiv aprilie 2014, în funcție de angajator. Salariul oferit este de 1.500 – 2.000 euro brut/lună pentru ospătar, 1.850 – 1.950 euro brut/lună pentru barman și 1.500 – 2.100 euro brut/lună (în funcție de calificare și experiență profesională) pentru bucătar. Timpul de lucru este de 40 – 45,5 ore/săptămână, se lucrează în weekend și de sărbătorile legale. Cazarea poate fi asigurată de către angajator gratuit /contracost (270 euro/lună), iar întreținerea poate fi gratuită/negociabilă sau pe cont propriu.
Pentru posturile de manager restaurant à la carte/personal serviciu organizare banchet, sunt solicitate persoane care au atât cunoștințe foarte bune de limba germană, nivel C2, cât și cunoștințe bune de limba engleză, nivel B2, precum și calificare și experiență în domeniu.
Persoanele cu domiciliul în județul Bihor care corespund cerințelor posturilor oferite, trebuie să se adreseze Consilierului EURES din cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, strada Transilvaniei nr 2, telefon, pentru a fi înregistrate în baza de date pentru muncă în străinătate și pentru a primi invitație de participare la selecție.
 Înscrierea în baza de date pentru munca în străinătate se realizează pe baza următoarelor documente:
-cerere tip (se completează la sediul Agenției de Ocupare a Forței de Muncă);
-copie act de identitate sau pasaport (valabilitate minim 6 luni);
-C.V model  Europass (cu fotografie)  în  limba germană;
-cazier judiciar în original din care să reiasă că persoanele nu au antecedente penale (termen de valabilitate 6 luni);
-adeverință de la medicul de familie, cu mențiunea „Apt pentru muncă”.
Director executiv,
Drăghici Dorel

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:23:52 Ora standard a Europei de Est