Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea Summer University – ediția I

Între 19 iulie – 1 august

Oradea Summer University – ediția I

Oradea Summer University, cel mai important proiect studențesc orădean adresat liceenilor, a ajuns la finalul celei dintâi ediții.

Desfășurat între 19 iulie – 1 august 2013, el a reprezentat totodată debutul colaborării asociațiilor studențești membre în Convenția Organizațiilor Studențești din cadrul Universității din Oradea, sub oblăduirea Asociației „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie.
Principalii parteneri ai proiectului, Universitatea din Oradea, respectiv Primăria Municipiului Oradea au susținut din plin această inițiativă, aport fără de care acest program nu ar fi prins contur. De menționat ar fi ajutorul acordat de Restaurantul Select, respectiv Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Bihor.
Evenimentul a debutat sâmbătă, 19 iulie, o dată cu deschiderea oficială, la care au luat cuvântul doamna prorector conf. univ. dr. Simona Trip din partea Universității din Oradea, domnul viceprimar Mircea Mălan din partea Primăriei Municipiului Oradea, domnul director general manager dr. Adrian Dume, din partea Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Bihor, respectiv domnișoara Andreea Petruț din partea Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești. Invitații au luat pe rând cuvântul, subliniind importanța unui asemenea proiect, atât pentru elevi, cât și pentru Universitatea din Oradea.
Următoarele ore și cea de-a doua zi din cadrul O.S.U. au fost dedicate teambuilding-ului, participanții „ocupând” campusul universitar. Duminică, 20 iulie a avut loc și un Treasure hunting, ocazie cu care participanții au cunoscut mai bine orașul nostru. Începând de luni, 21 iulie, elevii au participat între orele 9 – 13 la cursuri, simulând activitatea unui student. După prânz și aproximativ două ore de relaxare, elevii au luat parte la dezbateri, precum: Dezbaterea ANOSR privind tranziția liceu – universitate sau Dezbaterea CTR privind strategia națională de tineret. De-asemenea, participanții au primit traininguri de leadership sau împotriva consumului de droguri.
Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Bihor a oferit participanților un concert de muzică populară, încheiat cu recitalul a două dintre participante, după ce în prealabil a invitat elevii să participe la Târgul Meșterilor Populari.
Trebuie menționată și prezența vicepreședintei Erasmus Students Network Brașov, Simona Nechifor, care le-a vorbit elevilor participanți despre beneficiile și oportunitățile oferite de programul Erasmus. De-asemenea, doctorul Hadrian Borcea, medicul – șef al UPU – SMURD Bihor a oferit câteva amănunte picante despre viața unui medic de urgență, răspunzând la întrebările participanților cu privire la profesia de medic și ceea ce presupune Facultatea de Medicină și Farmacie.
Ultimele zile au fost mai puțin încărcate, având loc activități sportive, turul orașului, excursii la Băile Felix, respectiv la Roșia și Meziad. De-asemenea, a fost vernisată de către Cristian Culiciu, expoziția „Oradea în perioada comunistă”.
Festivitatea de închidere a avut loc la Restaurant Select, miercuri, 31 iulie, când s-au înmânat elevilor diplomele de participare.
Oradea Summer University, parte a proiectului național „Universități de vară pentru elevi” poate fi considerat un succes din mai multe puncte de vedere. Participanții au salutat calitatea cursurilor ținute de către universitarii orădeni, precum și varietatea programului. De-asemenea, profesorii implicați în proiect au salutat această inițiativă.
Trecând peste unele probleme inerente de logistică și organizare, prima ediție a Oradea Summer University s-a încheiat cu bine, rămânând ca moștenirea acestui prim pas să fie continuată pe mai departe.
Ștefan Marius Deaconu,
coordonator principal Oradea Summer University 2013
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oradea Summer University  – ediția I.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:07 Ora standard a Europei de Est