Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Inginerii de mediu s-au adunat la 10 ani de la absolvire

Sâmbătă, a răsunat din nou „Gaudeamus-ul”, în amfiteatrul Facultății de Protecția Mediului Oradea

Inginerii de mediu s-au adunat la 10 ani de la absolvire

De ani de zile, Facultatea de Protecția Mediului din Oradea ne surprinde în mod plăcut prin competență și cercetare de excepție, materializată prin publicarea a zeci de cărți, cât toată universitatea la un loc!

Sâmbătă, 27 iulie 2013, am fost puși în fața unui nou eveniment singular, a unei noi premieri universitare orădene: la Facultatea de Protecția Mediului, s-au întâlnit absolvenții promoției 2003, specializarea Ingineria Mediului.
Evenimentul a fost moderat cu emoție și cu multă inspirație de către îndrumătorul de an, șef lucr. dr. Monica Costea.
La întâlnirea lor de suflet, absolvenții au fost onorați de către decanul Facultății de Protecția Mediului, dl profesor universitar dr. ing. Ioan Chereji, care a apreciat inițiativa absolvenților, directorul de departament, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, care, în numele celor 21 de cadre didactice ale departamentului Ingineria Mediului, i-a felicitat pe domnii ingineri, și a adăugat: „În cei 10 ani care s-au scurs de la absolvirea dumneavoastră, corpul profesoral s-a primenit, în sensul că generației mature i s-au alăturat cadre didactice tinere, foarte valoroase, cu doctorate la universități românești de prestigiu: Universitatea Politehnica Timișoara, U.S.A.M.V. Cluj-Napoca etc. Departamentul se mândrește că are cele mai multe lucrări ISI din Facultatea de Protecția Mediului, că este singurul departament cu cărți premiate de Academia de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu Șișești” (Ioan Jelev, Radu Brejea, premiul IM Gheorghiu pe anul 2006 pentru cartea „Sisteme aplicate de management al mediului”; Cornel Domuța (coordonator), premiul Constantin Sandu Aldea pe anul 2008 pentru cartea „Asolamentele în sistemele de agricultură”), că membrii departamentului au câștigat în regim competițional proiecte de cercetare din planul național de cercetare (Cornel Domuța) și proiecte internaționale (Monica Costea) cu valori de peste 800.000 de euro fiecare. S-au schimbat și specializările din cadrul Departamentului Ingineria Mediului, pentru că sistemul Bologna presupune și studii universitare de masterat. În acest sens, am acreditat cinci mastere: Dezvoltare durabilă – regională și agroturistică, Ingineria mediului și securitate în muncă, Factori de mediu în siguranța alimentară și sănătate publică, Managementul situațiilor de urgență, crizelor și dezastrelor în agricultură, silvicultură și industria alimentară, Politici noi de mediu privind integrarea europeană. Aceste mastere se bucură de succes deoarece optează pentru ele inclusiv absolvenți de Drept, Științe politice, Științe economice, Istorie etc. În programul cu care am câștigat șefia departamentului, mi-am propus să înființăm Școală doctorală pe domeniul „Ingineria mediului”. În anul 2010, cel care vă vorbește, împreună cu profesorii de specialitate, a reușit să înființeze Școală doctorală pe domeniul „Agronomie”. Eu sunt convins că vom reuși acest lucru și pe domeniul Ingineria Mediului. Departamentul are pagină proprie de web: www.ingmediuoradea.ro.".
Dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța a mai afirmat că departamentul Ingineria Mediului este departamentul fanion al primei facultăți de mediu din România: Facultatea de Protecția Mediului din cadrul Universității din Oradea. Acest lucru este argumentat de activitatea didactică și științifică a cadrelor didactice, de performanțele absolvenților, de faptul că departamentul Ingineria Mediului este singurul departament dintre cele cinci departamente ale facultății care a organizat deja primul simpozion științific studențesc, care desfășoară  activități în spațiul public: luând poziție fermă împotriva folosirii cianurilor în exploatarea aurului la Roșia Montană, sărbătorirea Zilei Mediului, lansări de carte etc.
În continuare, s-au adresat studenților: prof. univ. dr. ing. Nicu Cornel Sabău, șef lucr. dr. ing. Radu Brejea și șef lucr. dr. Ana Maria Supuran (care au rememorat frumoasa aplicație practică realizată în Delta Dunării cu sărbătoriții zilei) și șef lucr. dr. ing. Marinela Bodog.
Citind catalogul la reuniunea de sâmbătă, șef lucr. dr. Monica Costea a primit 37 de confirmări, semn că în sală au fost prezenți 37 de absolvenți, care au depănat amintiri și au vorbit despre activitatea lor. E de remarcat faptul că majoritatea absolvenților promoției lucrează în domeniu.
„Cu acest prilej, fiecărui absolvent i s-a acordat câte o diplomă, care să-i reamintească faptul că au trecut 10 ani de la absolvirea facultății”, ne-a mai spus directorul departamentului „Ingineria Mediului”, distinsul profesor universitar dr. ing. Cornel Domuța. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Inginerii de mediu s-au adunat la 10 ani de la absolvire.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:20 Ora standard a Europei de Est