Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea – a IV-a oară, consecutiv, Școală Europeană

Singuri în județul Bihor: de 10 ani - Școală Europeană

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea – a IV-a oară, consecutiv, Școală Europeană

Luni, 20 mai 2013, Sala „I. Ghe. Duca” a Palatului Parlamentului a găzduit festivitatea de premiere a Competiției „Școală Europeană. 2013”.

Delegațiile celor trei școli câștigătoare din județul Bihor: C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, Colegiul Național „Octavian Goga” Marghita și Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea, însoțite de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Bihor: inspectorul școlar general adjunct, dl prof. Nicolae-Ioan Avram și inspectorul școlar pentru mentorat și proiecte educaționale, doamna profesor Elena Moțoc-Chivari, s-au întors acasă fiecare cu diploma, trofeul, un minunat buchet de trandafiri și un premiu în valoare de 5.000 de lei.
Această distincție (acest titlu) certifică implementarea la standarde europene a proiectelor, dar mai ales impactul acestora la nivel instituțional și modalitatea în care rezultatele au fost valorificate.
Competiția „Școala Europeană” a debutat în 2004. O dată obținut, titlul are o valabilitate de trei ani, după care pe baza unui dosar de concurs trebuie recâștigat. Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a candidat de la prima ediție, obținând acest titlu în 2004, 2007 și 2010 și pentru a patra oară, consecutiv, în 2013, până în 2011, fiind prima și singura „Școală Europeană” din județul Bihor.
Printre personalitățile aflate în prezidiu, alături de ministrul Educației Naționale, dl Remus Pricopie, s-au numărat: dna Liliana Preoteasa, dna Ecaterina Andronescu, dna Monica Calota și dna Marinica Stoian. Aceste personalități au premiat cele 64 de unități de învățământ preuniversitar desemnate câștigătoare la cea de-a X-a ediție a acestei competiții, în care s-au înscris 116 unități de învățământ preuniversitar din 36 de județe și din municipiul București.
Doamna prof. Ecaterina Andronescu a oferit școlilor câștigătoare și câte o „Diplomă de merit” pentru „eforturile deosebite de integrare a învățământului românesc în spațiul european al educației”, în calitate de președinte al Comisiei pentru Învățământ, Știință, Tineret și Sport din Senatul României. „În momentul înmânării diplomei ne-a felicitat în mod deosebit pentru calitatea de școală specială”, ne-a declarat directorul adjunct al școlii noastre, doamna profesor Carmen Ilisie.
„Emoția și mândria resimțite de noi, cei care am reprezentat Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea la acest eveniment (director adjunct - prof. Carmen Ilisie și coordonator de proiecte, prof. Teodora Pantazi) a atins cote maxime când școala a fost nominalizată printre cele șapte instituții la nivel național (Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, Colegiul Economic din Buzău, Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgoviște, Colegiul Național „O. Goga” din Sibiu, Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Baia Mare, Liceul „Ștefan Procopiu” din Vaslui și Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” din Deva), care dețin titlul de zece ani, neîntrerupt. Dna Monica Calota, director al A.N.P.C.D.E.F.P., a recompensat aceste școli, numite de domnia sa „crema  cremelor” cu o Diplomă de excelență pentru merite deosebite în promovarea cooperării europene”, ne-a spus încă emoționată doamna profesor Teodora Pantazi.
„Îmi permit să reproduc expresia auzită de la o doamnă director prezentă la festivitate, care considera acest trofeu: „Oscarul pentru management în învățământ”. Echipa managerială consideră acest nou titlu o mare responsabilitate, o nouă și permanentă provocare care ne onorează și ne obligă în același timp să menținem activitatea școlară și extrașcolară la înalte standarde de performanță, să creăm cadrul adecvat dezvoltării personale la elevii cu CES și totodată un spațiu care să motiveze cadrele didactice spre formare și perfecționare continuă”, a concluzionat directorul C.S.E.I. Nr.1 Oradea, doamna profesor Lucia Popa. (P.T.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea – a IV-a oară, consecutiv, Școală Europeană.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:38 Ora standard a Europei de Est