Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Consilierea - „Arta de a ajunge la Tine(ri)”

Conferința națională cu participare internațională

Consilierea - „Arta de a ajunge la Tine(ri)”

În perioada 9-11 mai 2013, a avut loc la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea Conferința națională cu participare internațională „Consilierea – „Arta de a ajunge la Tine(ri)”, acreditată de Colegiul Psihologilor din România și avizată de Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

Conferința a debutat, joi, 9 mai 2013, cu un cuvânt de deschidere susținut de dna prof Lucia Popa, director al C.S.E.I. Nr.1 Oradea, gazda evenimentului, care a introdus-o în scenă pe Iulia, o elevă a școlii cu o tulburare din spectrul autist, care a cântat la pian Imnul U.E. - „Odă bucuriei”, pentru a marca momentul ales, deloc întâmplător pentru începerea conferinței „Ziua Europei”.
Ideea prezentei conferințe a pornit de la nevoia de diseminare a celor două proiecte, pe care Asociația C.E.S.-Colaborăm Educăm Sprijinim și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea le derulează în prezent: „Prin Tine(ri) lumea C.E.S. se lărgește” și „ARa-mi Că Ești Special – Arta C.E.S.”, prezentate pe scurt de dna prof. psihopedagog Teodora Pantazi, președintele Asociației C.E.S. și al comitetului de organizare a evenimentului.
Au fost invitați să-și exprime gândurile legate de această zi, reprezentanți ai instituțiilor partenere, care au apreciat eforturile colegilor lor și calitatea științifică a conferinței: inspector școlar de specialitate Alina Vese, prof. metodist Cornelia Krajcsi, reprezentant al C.C.D. Bihor, psiholog Simina Hinț, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, conf. univ. dr. Ioan Chelemen, Catedra de Științe ale Educației, Universitatea din Oradea, lector univ. dr. Daniela Roman, Catedra de Psihologie, Universitatea din Oradea/ Asociația Națională a Psihologilor Școlari, conf. univ. dr. Simona Stanciu, Universitatea din Oradea, lector univ. dr. Valentin Blândul, Universitatea din Oradea
Dl Marius Hărduț, director executiv al Fundației Life Tineret, organizație de suport SEV la nivelul întregii țări, a fost invitat în această calitate să vorbească despre Serviciul european de voluntariat, alături de cei trei voluntari SEV găzduiți de C.S.E.I.  Nr.1 Oradea: Jorge Miguel Vielva de la AJS  Spain, Astghik Mirzabekyan și Tatevik Soghomonyan de la ICIRLD Armenia și invitații lor, alți voluntari SEV aflați în prezent în stagii în România. 
Deschiderea festivă a fost urmată de  Masa rotundă „Consilierea – „Arta de a ajunge la Tine(ri)”, moderată de: lector univ. dr. Daniela Roman, prof. psiholog Lucia Popa și prof. psihoped. Doina Gyori.
Ziua Europei a fost marcată de workshopurile organizate de voluntarii SEV, având ca și grup țintă alți potențiali voluntari, 30 de elevi și studenți de la liceele orădene și universitate.
1.Prezentarea programelor TiA și SEV - workshop SEV
2.Muzica și dansul - experiențe nonformale în sprijinul copiilor cu cerințe educative speciale
3.Terapie prin artă
4.Să înțelegem „lumile” prin intermediul simțurilor
Zilele de vineri și sâmbătă au fost dedicate exclusiv profesioniștilor, psihologi și cadre didactice. S-au prezentat lucrări pe cele 5 secțiuni, în paralel cu 8 workshopuri, abordând tematici diverse:
Secțiunile conferinței:
1.Consilierea părinților în contextul parteneriatului familie – școală
2.Psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională
3.Rolul proiectelor educaționale în dezvoltarea personalității elevilor
4.Utilizarea terapiilor prin mediere artistică în școala specială și integratoare
5.Voluntariatul, mijloc de dezvoltare personală - prezentarea proiectelor voluntarilor SEV invitați.
Workshop-uri:
1.Autocunoaștere și dezvoltare personală - workshop CCD.
2.Rolul proiectelor educaționale în dezvoltarea personalității elevilor - workshop COPSI.
3.Utilizarea terapiilor prin mediere artistică în învățământul special și special integrat - workshop COPSI.
4.Să învățăm împreună! – Un model de implementare a învățării în grupuri cooperante - workshop CCD.
5.Modele de programe de intervenție în scopul dezvoltării emoționale la copii - workshop COPSI
6.Metode de diagnostic și modalități de intervenție la copii cu dificultăți de învățare - workshop CCD.
7.Intervenție sistemică în familie - workshop COPSI.
8.Metode de dezvoltare a gândirii critice - workshop CCD.
Conferința s-a finalizat cu o evaluare non formală, utilizând terapiile prin mediere artistică, coordonată de prof. psihopedagog Carmen Ilisie și  psiholog drd. Alin Crețu.
prof. psihopedagog Teodora Pantazi,
președintele Comisiei de organizare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:20 Ora standard a Europei de Est