Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Șansa unei experiențe unice

Proiectul Comenius

Șansa unei experiențe unice

Cum e să te întorci înapoi în băncile școlii după câțiva ani la catedră? Și cum e să faci acest lucru la aproape 1.400 km de țara ta, pe o superbă insulă mediteraneeană? Răspunsul? Este minunat!

În perioada 27- 31 mai 2013, am avut deosebita plăcere de a trăi pe propria piele o asemenea experiență, prin participarea la un curs de formare desfășurat în Malta, ca beneficiar al unui grant obținut prin programul sectorial Comenius - Mobilități de formare continuă pentru profesori. Cursul a fost organizat de școala daneză Syddansk Erhvervsskole (Odense Tekniske Skole) și găzduit de ETI Malta (Executive Training Institute), având-o ca formator pe doamna Sandra Attard - Montalto, o profesoară cu un excelent fler pedagogic și pilot de avioane în timpul liber.
Primul lucru care mi-a atras atenția asupra acestui curs, în timp ce căutam cu entuziasm în baza de date disponibilă pe website-ul Agenției Naționale (www.anpcdefp.ro), a fost titlul acestuia, „Spice Up Your Teaching Ideas” („Condimentează-ți ideile de predare”), întrucât exprima toate nevoile mele actuale într-un mod foarte simplu și original. Mă consider o profesoară modernă, activă, energică, al cărei dușman este rutina, ori plictiseala și care încearcă întotdeauna să descopere noi modalități de a face lecțiile plăcute și eficiente în același timp. Nu trebuie să fim mari cunoscători în domeniu pentru a ne da seama că în cadrul orelor de limbi străine participarea activă a elevilor este vitală, ei contribuind într-o măsură uriașă la succesul sau eșecul unei lecții. În ultima vreme, însă, am simțit o scădere a entuziasmului elevilor mei, iar acest lucru a reușit cumva în mod nefericit să mă influențeze și pe mine. Oricât de mult încercam metodele care odinioară funcționau, parcă nu mai reușeam să ating același nivel de implicare din partea lor. Astfel, acest curs a apărut la momentul cel mai potrivit în cariera mea, un moment al căutării  „noului” și al nevoii de stimulare a interesului elevilor. Și pot spune fără urmă de îndoială acum, la sfârșitul acestui stagiu, că a reușit să îmi dea un nou imbold în pregătirea lecțiilor și să răspundă întru totul nevoilor mele de formare.
Conținutul cursului a fost, pe scurt, după cum urmează: discuție pe tema subiectelor care îi motivează pe tinerii din ziua de azi, învățarea bazată pe sarcini de lucru, modalități de stimulare a participării elevilor, ierarhizarea diferitelor stiluri de învățare și alternarea metodelor de predare în funcție de acestea, modalități de prezentare a vocabularului (chimia cuvintelor), reintroducerea dictării în orele de limba engleză, potențialul de învățare prin muzică și cântece, utilizarea rigletelor din lemn (Cuisenaire rods) în învățarea unei limbi, realizarea de proiecte pe diferite teme, folosirea poveștilor în cadrul orelor, precum și a videoclipurilor, a tablei smart, a calculatorului și internetului, activități de exersare a noțiunilor de gramatică, precum și activități de utilizare a englezei colocviale și a expresiilor idiomatice. Temele au fost prezentate într-un mod interactiv, ele fiind discutate în cadru colectiv, sub îndrumarea formatorului, dar s-a lucrat și în perechi sau în grupe, încurajându-se permanent schimbul de opinii și exemple din experiența fiecăruia.
Însă ceea ce face cu adevărat fascinantă o experiență de acest gen este locația și imersiunea culturală totală permisă de prilejul de a locui într-o țară nouă, cu obiceiuri proprii și farmecul caracteristic. Malta este o țară cu o frumusețe greu de explicat în cuvinte, o insulă cu o vastă istorie pe care ar fi greu să o descoperi integral pe parcursul unei singure săptămâni. Mă simt un om norocos și prin faptul că mi-am cunoscut ”familia malteză”, cuplul care m-a primit în casa lor cu brațele deschise și mi-au arătat ce înseamnă să trăiești în Malta, cu bucuriile și grijile cotidiene, mi-au așezat pe masă delicioasele preparate malteze, mi-au împărtășit povești din tinerețea lor, evenimente din familia lor - cu alte cuvinte: m-au făcut să mă simt ca acasă!
Organizatorii cursului au avut de asemenea grijă să ne ofere posibilitatea de a vizita atracțiile turistice importante în grupuri însoțite de ghid, ceea ce ne-a facilitat înțelegerea aprofundată a semnificației locurilor vizitate: Valletta, actuala capitală, Mdina, capitala medievală, insula Gozo, Domul de la Mosta, Golful Mellieha, etc.
În concluzie, a fost o experiență memorabilă, extrem de pozitivă, care cred că m-a marcat atât pe plan profesional, cât și personal. Recomand cu căldură proiectele programului Comenius! (mai multe informații pe www.anpcdefp.ro)
Prof. limba engleză Raluca Bogdan,
Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Șansa unei experiențe unice.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:17:26 Ora standard a Europei de Est