Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bilanțul de activitate a doamnei deputat Florica Cherecheș

9 declarații politice, 5 întrebări adresate miniștrilor, 10 propuneri legislative și un amendament la Constituție

Bilanțul de activitate a doamnei deputat Florica Cherecheș

În cadrul primei sesiuni parlamentare, doamna deputat Florica Cherecheș a desfășurat o activitate bogată, susținând 9 declarații politice, 5 întrebări adresate miniștrilor, 10 propuneri legislative și un amendament la Constituție, a participat la conferințe, seminarii și grupuri de lucru, a avut numeroase întâlniri cu orădenii și a promovat Oradea în țară și în Europa.

Declarațiile politice au atins subiecte precum: importanța familiei, situația copiilor abandonați și regimul adopției, susținerea introducerii în programa școlară a educației pentru sănătate și intensificarea demersurilor pentru a preveni sarcinile nedorite, pentru a preveni avorturile, deoarece în România, la fiecare 4 minute are loc un avort. Alte subiecte au fost: succesul obținut de orădeni în vederea modificării Legii nr. 153 din 2011 privind măsuri de creștere a calității arhitectural ambientale a clădirilor astfel încât clădirile și ansamblurile clasate sau în curs de clasare ca monumente istorice putând să beneficieze de facilitățile prevăzute de lege, asigurarea dezvoltării durabile în contextul explorării și exploatării gazelor de șist.
În urma identificării unor probleme sau sesizărilor primite la Biroul parlamentar, s-au formulat întrebări către miniștrii de resort cu privire la finanțarea învățământului particular și confesional, activitatea zilierilor, probleme apărute în implementarea proiectelor cu finanțare nerambursabilă, reabilitarea DN 76, modernizarea aeroportului din Oradea și realizarea unor conexiuni de transport mai bune între Oradea și București, precum și deblocarea posturilor din creșe.
Doamna deputat, alături de alți parlamentari, a propus mai multe inițiative legislative cu privire la îmbunătățirea și sprijinirea copiilor, părinților și profesorilor, cum ar fi: finanțarea programului „Școală după școală” de către stat prin introducerea unui tichet în valoare de 100 de lei, finanțarea programului „Masă la școală” prin acordarea elevilor, în mod gratuit, a unei mese la școală, în limita unei valori zilnice de 10 lei/elev, reglementarea „Avocatului elevului”, considerarea perioadei aferente concediului pentru creșterea copilului în vârstă până la 2 ani, respectiv 3 ani, ca o perioadă de neîntrerupere a vechimii de 10 ani, necesară stabilirii sporului de stabilitate în învățământ.
Protejarea consumatorilor a constituit un alt punct de interes pentru doamna deputat, în acest sens fiind propusă o inițiativă legislativă care prevede obligativitatea inscripționării pe etichete a tuturor informațiilor, pornind de la compoziția alimentului până la termenul de expirare și crearea unor standuri separate cu produsele alimentare care urmează să expire în câteva zile.
În calitate de membru al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din cadrul Camerei Deputaților, doamna deputat s-a implicat în modificarea legii educației și în activități legate de învățământul preuniversitar. Astfel, a desfășurat în colaborare cu unitățile de învățământ și alte instituții din municipiul Oradea mai multe evenimente, cum ar fi: Marșul împotriva violenței în școli, Ziua Europei și a fost alături de elevii orădeni la mai multe concursuri școlare, a participat la Congresul Național al Educației. Interesul pentru promovarea și repunerea învățământului profesional pe harta educațională a condus la stabilirea unei cooperări strânse cu experți în educație din Finlanda, Austria și Germania.
O preocupare deosebit de importantă a avut-o în procesul de revizuire a Constituției în vederea apărării familiei tradiționale, depunând un amendament de modificare a articolului 48 alin. 1 din Constituția României, în scopul definirii familiei ca fiind întemeiată pe căsătoria liber consimțită dintre un bărbat și o femeie, pentru a asigura un cadru legal securizant, propice dezvoltării armonioase a copiilor și a societății.
În calitate de creștin și membru al Grupului ecumenic de rugăciune din Parlamentul României, format din parlamentari creștini cu confesiuni religioase diferite (ortodocși, catolici, greco-catolici, protestanți, neo-protestanți), a participat la Micul dejun cu rugăciune organizat la Londra de către Grupul ecumenic de rugăciune din Parlamentul britanic și la Conferința „Între reglementările europene și naționale: Mai este loc pentru creștinism?”, organizată la Vatican de către Institutul Dignitatis Humanae. Totodată, doamna deputat va contribui la organizarea „Micului dejun cu rugăciune” din București, ce va avea loc în perioada 25 – 26 septembrie, având ca temă „Demnitatea umană”. La acest eveniment sunt așteptați să participe 150 de invitați străini și români.
În calitate de membru al Grupului parlamentar de prietenie cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, a lansat, atât la Londra, cât și prin intermediul Ambasadei Marii Britanii la București, invitația mai multor investitori britanici de a vizita Oradea, în vederea realizării de investiții în parcurile industriale ale municipalității. Doamna deputat urmează să organizeze o vizită oficială a acestor investitori, în colaborare cu Ambasada Marii Britanii.
În luna iunie, doamna deputat a întreprins o vizită în Finlanda, interesul pentru această țară provenind atât din calitatea de membru al Grupului parlamentar de prietenie cu Finlanda, cât și din dorința de a înțelege mai bine cel mai performant sistem educațional din lume, așa cum este cel finlandez. La Helsinki, doamna deputat a participat la o conferință internațională și a avut întâlniri cu ministrul de Interne al Finlandei, cu un membru al Comisiei de învățământ din Parlament și cu alți parlamentari finlandezi.
Atât vizita în Finlanda cât și cea la Vatican, au fost suportate din bugetul propriu de către doamna deputat.
Pentru următoarea sesiune parlamentară, doamna deputat își propune să modifice legea creșelor și să contribuie activ la modificarea normelor metodologice de aplicare a noii legi în cadrul grupului de lucru informal ce a fost constituit la inițiativa dânsei din reprezentanți ai Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice și ai Ministerului Educației Naționale, să aducă îmbunătățiri la legea adopției pentru a veni în sprijinul copiilor abandonați, lipsiți de ocrotirea unei familii naturale, pentru ca aceștia să beneficieze cât mai curând de una adoptivă. Va studia, de asemenea, propunerile pentru îmbunătățirea legislației în ceea ce privește învățământul profesional, susținând modificarea Legii educației în acest sens.
Având în vedere experiența profesională în domeniul economiei sociale și la solicitarea mai multor ONG-uri care lucrează în domeniu, doamna deputat va iniția formarea unui grup de lucru pe economie socială la nivelul Parlamentului României, așa cum există și în Parlamentul european, în vederea informării parlamentarilor cu privire la acest „al treilea sector”, cum este numit, și susținerea lui pe plan legislativ, având în vedere importanța lui pentru economia națională și pentru creșterea gradului de angajare.
Fulvia Dumitreanu,
consilier parlamentar

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:12:20 Ora standard a Europei de Est