Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bacalaureatul diferențiat a fost un succes!

Consiliul Național al Elevilor consideră

Bacalaureatul diferențiat a fost un succes!

Consiliul Național al Elevilor consideră modul de organizare al examenului desfășurat anul acesta ca fiind unul tratat cu profesionalism de către instituțiile responsabile, respectiv Ministerul Educației Naționale și inspectoratele școlare județene care au stabilit o colaborare continuă între reprezentanții instituțiilor, reprezentanții consiliilor elevilor, sindicatelor și părinților.

Consiliul Național al Elevilor consideră
Bacalaureatul diferențiat a fost un succes!
Consiliul Național al Elevilor consideră modul de organizare al examenului desfășurat anul acesta ca fiind unul tratat cu profesionalism de către instituțiile responsabile, respectiv Ministerul Educației Naționale și inspectoratele școlare județene care au stabilit o colaborare continuă între reprezentanții instituțiilor, reprezentanții consiliilor elevilor, sindicatelor și părinților.
De asemenea, au fost luate măsurile de securitate necesare desfășurării acestuia în condiții optime, existând însă, și de această dată încercări de fraudare a examenului, sancționate corespunzător.
Rezultatele din acest an au înregistrat o creștere a promovabilității examenului, justificată, în principal, de desfășurarea unui Bacalaureat diferențiat, ceea ce a reprezentat o schimbare în sistemul educațional, susținută și de Consiliul Național al Elevilor. A fost un prim pas spre eficientizarea ultimei etape din ciclul preuniversitar.
Cu toate acestea, procentul de promovabilitate nu reflectă o creștere a calității actului didactic sau o îmbunătățire a responsabilității elevilor față de propria lor educație. Rezultatele de anul acesta transmit, în continuare, un semnal de alarmă pentru viitorii absolvenți, în legătură cu responsabilitatea pe care aceștia o au față de promovarea examenului, pregătirea lor de către cadrele didactice și implicarea părinților în acest proces.
Iulia-Flavia MIRON, președintele Consiliului Național al Elevilor declară: „Având în vedere condițiile în care s-a desfășurat anul acesta Bacalaureatul și rezultatele înregistrate, instituțiile responsabile, în colaborare cu ONG-uri de specialitate și structuri reprezentative ale elevilor, părinților și studenților au posibilitatea de a adopta politici educaționale și strategii de eficientizare a sistemului educațional preuniversitar în baza unei analize corecte. Unul dintre factorii care au produs o creștere a procentului de promovabilitate este desfășurarea Bacalaureatului diferențiat, care a respectat programa și materia predată corespunzător fiecărei filiere. Cu toate acestea, procentul de promovabilitate trebuie să fie în continuare unul real, în creștere, fapt care necesită o implicare sistematică, mult mai mare din partea elevilor, dar și a cadrelor didactice și a părinților. Consideram a fi benefică și solicităm în acest sens, organizarea unei dezbateri cu reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale, elevilor, profesorilor și ai părinților pentru a identifica soluții la problemele actuale ale sistemului educațional preuniversitar”.
Cristian Gîrneață
 
Despre Consiliul Național al Elevilor
Consiliul Național al Elevilor din România a fost înființat în baza OMECT nr. 2782/2007. În prezent, Consiliul Elevilor funcționează în baza Regulamentului de organizare și funcționare aprobat prin ordin de ministru nr.4247 din 26.06.2010.
Consiliile elevilor sunt singurele structuri care apără interesele elevilor la nivel local și național, promotori ai dezvoltării climatului școlar, dar și un cadru de dezvoltare, de educație civică autentică și de formare a unor cetățeni responsabili.
Consiliul Național al Elevilor este structura care reprezintă în prezent peste 3.200.000 de elevi din România, fiind un factor important al democratizării școlii și încurajării relației de parteneriat profesor-elev. Prin intermediul acestui cadru de organizare, elevii își pot alege reprezentanții pe baza principiului legitimității, pot formula puncte de vedere specifice lor și pot elabora propuneri pentru îmbunătățirea calității vieții școlare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:22 Ora standard a Europei de Est