Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Aplicații ale cercetărilor din neurofiziologie în educație, precum și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării

Școala de vară (ediția a IX-a)

Aplicații ale cercetărilor din neurofiziologie în educație, precum și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării

Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (A.P.C.E.) din Oradea în parteneriat cu New Enlgand College, SUA, Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Catedra de Științe ale Educației, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Casa Corpului Didactic Bihor – Oradea, organizează în perioada 8 – 19 iulie 2013, Școala de Vară: Aplicații ale cercetărilor din neurofiziologie în educație (sesiunea avansați, în 8-11 iulie 2013) și Învățarea prin cooperare - ABC-ul cooperării (curs de bază, în 15-19 iulie 2013).

Mesele rotunde și atelierele de lucru se vor desfășura la Universitatea Oradea, strada Universității, nr. 5, Facultatea de Științe Socio-Umane, clădirea X, sala X014.
Deschiderea oficială va avea loc astăzi, luni, 8 iulie 2013, ora 9.30, sala X014, clădirea X, Facultatea de Științe Socio-Umane din Oradea.
Printre invitați se numără profesorul formator pe tema Învățării prin Cooperare: CARLTON J. FITZGERALD, Ed.D., decan asociat al New England College, Henniker, New Hampshire, S.U.A.
La această manifestare s-au înscris un număr de 50 de persoane (25 pentru sesiunea avansați și 25 pentru cursul de bază), cadre didactice din învățământul preuniversitar și superior, respectiv studenți interesați de însușirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelațiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Motivația manifestării
În rândul cadrelor didactice este foarte larg răspândită opinia că doar relațiile competitive generează o motivație adecvată pentru învățare. Individualismul și competiția promovate în majoritatea claselor de elevi, pot fi echilibrate de practici educaționale democratice și colaborative. Modelul învățării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-și concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare și sprijin reciproc.
Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație, împreună cu Catedra de Științe ale Educației a Universității din Oradea, Inspectoratul Școlar Județean și C.C.D. Bihor, vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-și dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi de muncă în grupuri cooperante. Prin intermediul Școlii de Vară cu temele: Aplicații ale cercetărilor din neurofiziologie în educație și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării, ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învățământ față de problema cooperării în educație, ca o alternativă viabilă la practicile școlare tradiționale.
Prezența formatorului american reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanților la cursuri de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-și astfel viziunea asupra procesului educațional. De asemenea, colaborarea cu profesorii americani este o premisă a unor posibile proiecte de parteneriat și dezvoltare internațională, pe care A.P.C.E. o oferă cadrelor didactice din România.
Despre Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (A.P.C.E.)
Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (A.P.C.E.) cu sediul în Oradea, Str. Universității, nr. 1, înființată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăți deschise, bazate pe respect și cooperare între toți actorii sociali.
Scopul asociației
Promovarea unor valori precum cooperarea, egalitatea șanselor și respectul între diferiți parteneri sociali
Obiectivele asociației
Dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educație
Promovarea participării active în viața socială
Promovarea egalității de șanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin
Dezvoltarea toleranței și a respectului față de semeni
Dezvoltarea personală și întărirea imaginii de sine a actorilor sociali
Formarea continuă și dezvoltarea profesională a membrilor societății.
Responsabil program,
președintele A.P.C.E., lector univ. dr. Simona Laurian

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 03:03:42 Ora standard a Europei de Est