Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Economia socială și serviciile sociale în România”

Miercuri, la București, conferința

„Economia socială și serviciile sociale în România”

Miercuri, 3 iulie 2013, la sediul Institutului de Economie Socială București, am participat la Conferința „Economia socială și serviciile sociale în România”.

Principalele obiective ale conferinței au fost: prezentarea raportului de cercetare asupra economiei sociale și a serviciilor sociale în România, al rolului pe care îl ocupă organizațiile cu profil religios în furnizarea de servicii sociale, perspectivele asupra reglementării serviciilor sociale și prezentarea unor studii de caz de către mai multe organizații prezente.
Participanții au reliefat încă o dată rolul pe care organizațiile neguvernamentale îl au în oferirea serviciilor sociale și a dezvoltării comunităților locale, problemele cu care se confruntă și în general, aportul acestui sector în domeniul organizării sociale, precum și în proiectarea politicilor și strategiilor de guvernare la nivel local și național.
Organizațiile celui de-al treilea sector, cum mai este numit, contribuie într-o proporție considerabilă la dezvoltarea economiei naționale având în vedere aportul lor la produsul național brut sau la multiplicarea oportunităților de angajare a forței de muncă. În ultimii ani în special s-a constatat nevoia tot mai acută ca organizațiile neguvernamentale să desfășoare activități aducătoare de venituri pentru a-și asigura sustenabilitatea și a-și reduce dependența de finanțatori externi, dar cadrul legislativ nu este suficient dezvoltat în acest sens. Pe de altă parte, economia socială și întreprinderile sociale sunt concepte relativ noi în România, insuficient cunoscute și înțelese.
Având în vedere experiența de 13 ani pe care o am în acest sector, am menționat demersurile întreprinse până acum în legiferarea economiei sociale în România, în prezent, proiectul de lege fiind în faza de avizare la Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.
Pentru o mai bună cunoaștere și susținere a dezvoltării economiei sociale, dar și pentru a facilita comunicarea și colaborarea între Parlamentul României și societatea civilă, la cererea participanților, am acceptat să încep demersurile pentru constituirea unui grup de lucru pe economie socială format din parlamentari din toate partidele politice care activează în diferite comisii de specialitate, dar care doresc să înțeleagă mai bine acest sector și să-l susțină atât pe plan legislativ, cât și în localitățile de unde provin. Vom prelua modelul existent la nivelul Parlamentului European unde funcționează un intergrup pe economie socială care desfășoară activități diverse de cunoaștere, promovare și susținere a economiei sociale.
Intenția noastră este să sprijinim și să promovăm al treilea sector, un partener important al autorităților publice pentru furnizarea de servicii de calitate cu costuri mai reduse, creșterea incluziunii sociale și dezvoltarea comunităților locale.
Florica CHERECHEȘ,
deputat PNL

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:10:42 Ora standard a Europei de Est