Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința de luni a Senatului

Universitatea din Oradea

Ședința de luni a Senatului

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 1 iulie 2013

Senatul Universității din Oradea a aprobat luni repartizarea cifrei de școlarizare pentru studii universitare de licență și de masterat în anul universitar 2013/2014. Astfel, din cele 5.772 de locuri, cât reprezintă capacitatea de școlarizare la studii de licență, 1.520 sunt bugetate, iar 4.252 cu taxă. În cazul studiilor de masterat, din 2.973 de locuri, 700 beneficiază de alocații bugetare, în timp ce 2.273 sunt în regim cu taxă. Cifra de școlarizare bugetată este aproape la același nivel cu cea din anul universitar curent.
a. Membrii Senatului Universității din Oradea au adoptat modificări la Procedura privind fundamentarea, încasarea și evidența taxelor aferente procesului de învățământ. În urma analizei criteriilor privind fundamentarea taxelor de școlarizare a fost adoptată propunerea de elaborare a unei Note de fundamentare unitară a taxelor, menită să sprijine conducerea departamentelor/facultăților în aceste operațiuni.
b. Senatul Universității din Oradea a aprobat propunerea conf. univ. dr. Sorin Borza ca, într-o ședință viitoare, Comisia de Etică să prezinte un raport detaliat asupra activității desfășurate, accentuând cu deosebire soluțiile date în cazuri care au adus atingere imaginii instituției universitare orădene.
c. Senatul Universității din Oradea a aprobat numirea în funcția de șef de secție la Spitalul Clinic C.F. Oradea a dr. Gabriel Dan Sirca, medic primar medicină internă, șef de lucrări doctor, pentru Secția Clinică de Medicină Internă, respectiv a dr. Sorina Emilia Magheru, medic primar cardiolog, asistent universitar doctor pentru Secția Clinică de Cardiologie. Cele două cadre didactice desfășoară activitate clinică în spitalul menționat.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat, prin vot secret, menținerea calității de titular și prelungirea activității didactice în cadrul Facultății de Litere a prof. univ. dr. Ioan Derșidan, în anul universitar 2013/2014. Decizia s-a întemeiat pe performanțele profesionale, pe contribuția sa ca profesor și decan al Facultății de Litere, deopotrivă ca membru al Senatului Universității din Oradea la acreditarea unor domenii și specializări importante pentru oferta educațională universitară orădeană, la inițierea, dezvoltarea și consolidarea unor parteneriate cu facultăți de profil din țară și din străinătate. Determinantă în adoptarea deciziei a fost contribuția prof. Ioan Derșidan la școala doctorală în domeniul filologic.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:52 Ora standard a Europei de Est