Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Communicating EU Policies Beyond the Borders”

Conferința internațională

„Communicating EU Policies Beyond the Borders”

Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene al Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării și Institutul de Studii Euroregionale Oradea-Debrecen – Centru de Excelență Jean Monnet – organizează conferința internațională „Communicating EU Policies Beyond the Borders”, care marchează etapa de diseminare a rezultatelor Proiectului Jean Monnet – Multilateral Research Group, intitulat Initiative and Constraint in the Mapping of European Evolving Borders (ICMEEB).

Proiectul și-a propus (și a reușit cu succes, potrivit opiniei participanților) să găsească noi orientări și direcții pentru îmbunătățirea comunicării externe a Uniunii Europene în relațiile sale cu întreaga lume. În acest sens, au fost dezvoltate două dimensiuni: una teoretică (care a definit direcțiile de cercetare ale grupurilor de lucru coordonate de cele 5 universități partenere: Universitatea din Oradea, Universitatea din Siena – Italia, Universitatea din Azore – Portugalia, Universitatea din Forli – Italia și Universitatea din Wroclaw – Polonia) ) și una digitală (care a însemnat crearea unei baze de date reunind surse primare și secundare din domeniul frontierelor).
Evenimentul se desfășoară în perioada 3-12  iunie 2013 sub forma unui seminar itinerant în patru țări (România, Ungaria, Ucraina, Republica Moldova), pe traseul Oradea-Debrecen-Uzhgorod-Cernăuți-Chișinău.
Deschiderea manifestării a avut loc luni, 3 iunie 2013, în Aula Magna a Universității din Oradea, la care au luat cuvântul: prof.univ.dr. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, Cornel Popa, președintele Consiliului Județean Bihor, Claudiu Pop, prefectul Județului Bihor, Ovidiu Mureșan, viceprimar al Municipiului Oradea, prof.univ.dr.Vasile Pușcaș, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, fost negociator-șef România – UE (2000-2004), fost ministru al Integrării Europene (2008-2009), prof.univ.dr. Sorin Curilă, președinte al Senatului Universității din Oradea, prof.univ.dr. Istvan Suli Zakar, Universitatea din Debrecen, co-director al Institutului de Studii Euroregionale Debrecen-Oradea, prof.univ.dr. Maria Manuela Tavares Ribeiro, Universitatea din Coimbra, prof.univ.dr. Adrian Ivan, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, vicepreședinte al Asociației Române de Relații Internaționale și Studii Europene, ARRISE - ECSA România, președintele Comisiei de Științe Politice, Sociale și ale Comunicării din ARACIS, col.dr. Marian Dincă, din partea Centrului de excelență NATO Oradea, conf.univ.dr. George Anglițoiu, SNSPA București, prof.univ.dr. Grigore Silași, Universitatea de Vest din Timișoara.
Cu acest prilej au fost prezentate rezultatele proiectului de către prof.univ.dr. Ioan Horga (manager de proiect – Universitatea din Oradea), prof.univ.dr. Ariane Landuyt (manager știintific al proiectului – Universitatea din Siena), Penelope Frangakis (Centrul Virtual de Cunoaștere Europeană Sagem-Luxemburg):
-Publicarea a 5 numere tematice ale revistei Eurolimes (Communication and European Frontiers, Permeability and Impermeability of Socio-Economic Frontiers within European Union, Enlargements, Borders and the Changes of EU Political priorities, A Security Dimension as Trigger and result of Frontier Modifications, Cross-Border Governance and the Borders Evolutions)
-Crearea website-ului proiectului: http://borders.cvce.eu
-Crearea unor dosare tematice pe probleme legate de frontiere
-Realizarea bibliografiei tematice și a unei bazei de date digitale
-Editarea volumului: Communicating EU Policies beyond the Borders. Proposals for a Constructive Neighbour Relation and New EU External Communication Strategy.
Evenimentul a continuat marți, 4 iunie, cu seminarul internațional The Prioritization of EU Enlargements: A Strategic Choice to Encourage Constructive Neighbour Relations, în sala Consiliului de Administrație a Universității din Oradea, care a generat un schimb de idei legate de rezultatele fiecărui grup de lucru al proiectului.
În perioada 5-12 iunie, participanții la conferință își continuă activitățile prin participarea la o vizită de studiu pentru diseminarea rezultatelor proiectului în Ungaria, Ucraina și Republica Moldova.
manager de proiect, 
decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării,
prof.univ.dr. Ioan HORGA

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:57 Ora standard a Europei de Est