Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Donați timp! Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”

Luni, masa rotundă intitulată

„Donați timp! Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”

Prima săptămână a lunii iulie a debutat la Departamentul de Psihologie al Universității din Oradea cu o întâlnire derulată în cadrul Practicii de specialitate a studenților de la programul de studii Psihologie în cadrul căreia a avut loc o masă rotundă, intitulată „Donați timp! Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”.

Evenimentul, organizat de dna lect. univ. dr.  Daniela Roman, i-a avut ca invitați pe dna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, directorul departamentului, dna conf. univ. dr. Monica Secui, coordonatorul programului de studii Psihologie, dl psiholog principal Pugna Teodor, președintele Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România, dna lect. asociat Mioara Salloum, dna prof. psihopedagog Teodora Pantazi de la C.S.E.I. Nr. 1, Oradea și președinte al Asociației C.E.S. (Colaborăm Educăm Sprijinim), însoțită de trei voluntari europeni, tutori de practică ai studenților psihologi, precum și numeroși studenți.
Protagonista evenimentului a salutat și a prezentat invitații, precum și agenda întâlnirii. În deschidere, a vorbit despre identitatea profesională: „Intrarea în profesie este un moment foarte important în viața fiecăruia. Integrarea (și reușita) în profesie este o componentă principală a identității de sine și o măsură a fericirii în viață, dar și o dominantă de prim rang a personalității tinerilor din societatea actuală”...
Au fost trecute în revistă instituțiile care au găzduit practica (Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, (D.G.A.S.P.C.) Bihor, Colegiul Național „Iosif Vulcan”, Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Oradea, „Psiho-Vest” Oradea, Școala Auto-Dorina, C.S.E.I. Nr 1, Oradea, Școala Gimnazială Nr. 16, Oradea, Școala Gimnazială „Ioan Slavici”, Oradea, Grădinița  Nr. 28, Oradea, Liceul Tehnologic Nr. 1, Dobrești, Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, Beiuș) cărora le-a mulțumit pentru colaborarea fructuoasă. Dna lector a menționat competențele cheie dobândite de studenți pe parcursul stagiilor de practică: competența de a utiliza în mod interactiv instrumente, de a interacționa în grupuri sociale eterogene (competențe sociale), de a acționa autonom,  subliniind că pentru a se comporta în deplină autonomie, studentul trebuie să se întoarcă spre viitor și să fie conștient de mediul său, de dinamica socială și de rolurile pe care unii sau alții le joacă sau vor să le joace. Trebuie, de asemenea, să aibă o imagine de sine consolidată și să fie capabil de a-și traduce nevoile și dorințele în acte de voință: decizia, alegerea și acțiunea”.
Le-a vorbit apoi invitaților despre oportunitatea studenților din anul terminal de a realiza practica în cadrul Proiectului POSDRU – PractiPASS -  Programul de practică pentru studenți „Protecția copilului – de la teorie la practică”- Nr. contract: POSDRU/90/2.1/ S/61957; proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, având-o ca manager pe dna decan, prof. univ. dr. Floare Chipea.
La rândul său, dna prof. univ. dr. Elena Bonchiș a subliniat rolul practicii de specialitate, dar și a celei psiho-pedagogice  în formarea profesională a viitorilor psihologi și în conturarea identității de sine. „În cadrul învățământului actual se impune o reconsiderare a locului și rolului practicii de specialitate, care trebuie privită cu maximă responsabilitate. În formarea și dezvoltarea competențelor profesionale și transversale,  în ciclul de licență, aplicațiile realizate în instituțiile de practică sunt esențiale”. Dna director de departament  a apreciat că pregătirea excepțională este abia suficientă în domeniul psihologiei, iar cei care exercită profesia de psiholog și consilier  trebuie să-și aprofundeze specializarea, să crească eficiența muncii lor și să-și facă neapărat cunoscute realizările în instituția în care lucrează și dincolo de ea.
Donează timp!...
Masa rotundă: „Donează timp”,  a fost centrată pe problematica voluntariatului. Dna lect. Daniela Roman a  vorbit despre rolul voluntariatului din perspectiva psihologică, dar și a moralei creștine văzut ca și o împlinire a poruncii iubirii față de aproapele nostru.
Reprezentând Colegiul Psihologilor din România - Filiala Bihor, dl psiholog Teodor Pugna a apreciat utilitatea unor astfel de întâlniri, exprimându-și deplinul acord cu tema întâlnirii. Le-a vorbit studenților despre rolul voluntariatului considerat „o experiență de învățare, dar și o modalitate de responsabilizare și dezvoltare personală în același timp”.  Le-a reamintit studenților faptul că pe fondul evenimentelor recente, Colegiul Psihologilor este solidar cu victimele accidentului rutier din Muntenegru.  În acest sens, echipe de asistență psihologică s-au oferit voluntar pentru a sprijini victimele tragicului accident, acesta constituind un act de solidaritate umană, dar și un exemplu de bune practici...
Îndrumați de dna prof. psihopedagog Teodora Pantazi, cei trei voluntari europeni: Tatevik Soghomonyan, Astghik Mirzabekyan (Armenia) și Jorge Miguel Vielva (Spania), au prezentat studenților oportunitatea de a beneficia de un stagiu de voluntariat în cadrul programului E.V.S. (European Voluntary Service) sau S.E.V. (Serviciul European de Voluntariat). S.E.V. este un program finanțat de Comisia Europeană prin Programul Tineret în Acțiune. Tineri cu vârsta cuprinsă  între 16-30 de ani  își pot oferi serviciile în domenii diverse de activitate, beneficiind în același timp de un stagiu de învățare într-o țară europeană sau altă țară a lumii. Programul acoperă costurile legate de: transport (90%), cazare, masă, activități, limbă, inclusiv o sumă sub formă de bani de buzunar, asistență permanentă și formare continuă. Cei trei voluntari le-au povestit studenților și despre proiectul lor „Prin Tine(ri) lumea C.E.S. se lărgește”, coordonat de Asociația C.E.S. (Colaborăm Educăm Sprijinim), în cadrul căruia aceștia au sprijinit profesorii și psihopedagogii de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea în munca lor cotidiană și în organizarea unei Școli de vară, învățând să interacționeze cu copii cu cerințe educative speciale și să desfășoare activități de recuperare cu aceștia.
În încheiere dna lect. Daniela Roman i-a îndemnat pe studenți să rămână receptivi la schimbare și să se asigure de realizarea concordanței permanente dintre abilitățile și competențele personale și cele profesionale. „Concluziile pe care le veți trage din această întâlnire ar trebui să vă ajute să identificați acele zone ale vieții personale sau profesionale care ar putea să beneficieze cel mai mult de pe urma schimbării”, a conchis dna lect. univ. dr. Daniela Roman.(D.R.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Donați timp! Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:39 Ora standard a Europei de Est