Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții PractiPASS au ajuns la finalul stagiilor de practică

Protecția copilului – de la teorie la practică

Studenții PractiPASS au ajuns la finalul stagiilor de practică

Studenții PractiPASS au ajuns la finalul stagiilor de practică organizate în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică”, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/61957

Cu ocazia încheierii anului universitar, studenții care au participat la programul de practică Protecția copilului – de la teorie la practică, vor fi evaluați pentru activitatea desfășurată pe parcursul acestui semestru. Aceasta este ultima evaluare de care vor avea parte studenții care au beneficiat de stagiile de practică planificate în cadrul proiectului PractiPASS. Activitatea din acest semestru a constat în elaborarea și implementarea unor proiecte realizate pe grupe de studenți. Studenții au avut posibilitatea să opteze pentru teme încadrate pe trei secțiuni: activități de voluntariat în serviciile de protecție a copilului, propuneri de măsuri de protecție pentru copilul aflat în dificultate și activități didactice pentru copii. Proiectele elaborate au demonstrat capacitatea studenților de a aplica în situații concrete cunoștințele dobândite pe parcursul stagiilor de practică, dar și angajamentul și devotamentul lor pentru domeniul protecției copilului.
„Consider că proiectul elaborat de grupul nostru este unul reușit. Ghidul pentru elaborarea proiectelor care ne-a fost pus la dispoziție, nu numai că ne-a fost de folos pentru conturarea ideii noastre, dar ne-a ajutat să ne clarificăm anumite aspecte, precum modul în care trebuie să formulăm un obiectiv SMART, cum să planificăm un buget etc. Îmi pare rău că se încheie această activitate, deoarece am reușit să îmi cunosc cu adevărat colegii și să formăm o echipă”. (Elena Suciu, studentă la Asistență Socială, anul II, Universitatea din Oradea)  
Proiectul PractiPASS se află în al treilea an de implementare și este derulat în parteneriat interregional în trei universități: Universitatea din Oradea, Universitatea din București și Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, și instituții cu activitate în domeniul protecției copilului din cele trei locații. Proiectul PractiPASS, urmărește facilitarea tranziției de la școală la viața activă a studenților prin eficientizarea stagiilor de practică. În cadrul proiectului au fost implicați peste 600 de studenți de la specializările Asistență Socială, Sociologie, Psihologie și Psihopedagogie specială.
În paralel cu stagiile de practică, în județul Bihor, studenții și cadrele didactice au continuat campania de informare cu privire la drepturile copilului, acțiune demarată în octombrie 2012. Activitatea a constat în promovarea broșurii Povestea Drepturilor Copilului în rândul elevilor din clasele a III-a și a IV-a din școlile din mediul rural. Materialul informativ prezintă principalele drepturi ale copiilor, expuse sub forma unor povești care fac referire la situații concrete de încălcare sau de respectare a unui drept. Campania s-a bucurat de participarea activă a elevilor și de sprijinul cadrelor didactice din mediul rural.
Partenerii Facultății de Științe Socio-Umane sunt: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația „Copii Făgăduinței” - Oradea, Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă Nr. 1 Oradea, Universitatea din București - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 București, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, Fundația „Copii în Dificultate” București, Școala Specială Nr. 7 București, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad - Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, Consiliul Local al Municipiului Arad - Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Fundația Creștină R.C.E. Speranța Copiilor Arad.
Managerul de proiect este prof. univ. dr. Floare Chipea, Universitatea din Oradea.
Sorana Săveanu,
cercetător științific

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:07 Ora standard a Europei de Est