Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comunicat de presă

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 17 iunie 2013.

Senatul Universității din Oradea a dezbătut și aprobat în ședința sa de luni (17 iunie 2013) o paletă largă de probleme, de la metodologii de admitere, măsuri salariale, structura anului universitar 2013/2014, până la aspecte privind cercetarea, regulamentul IT, promovarea și susținerea platformei de învățământ electronic, propusă de Departamentul pentru Învățământ la Distanță și Învățământ cu Frecvență Redusă. Câteva dintre problemele de interes mai larg, sunt redate în grupajul alăturat.
a. Senatul Universității din Oradea a aprobat, în ședința sa de luni (17 iunie a.c.), posibilitatea de a diferenția salariile în raport cu rezultatele obținute la evaluarea performanțelor profesionale individuale înregistrate în 2012. Actul poate intra în vigoare începând cu 1 iulie a.c.  Astfel, pentru personalul didactic se poate acorda un salariu diferențiat în cuantum de până la 5% din salariul de încadrare. Fondul alocat în acest an pentru salarii diferențiate la personalul didactic auxiliar și nedidactic la nivelul Universității din Oradea este de 10% aplicat la fondul total de salarii aferente posturilor ocupate pentru funcțiile didactice auxiliare și nedidactice, iar prin managementul structurilor se poate realiza o echilibrare între categoriile de personal (didactic, auxiliar și nedidactic).
Totodată, pentru asigurarea continuității în coordonarea structurilor unde sunt numite temporar persoane în funcții de conducere, Senatul a aprobat prelungirea perioadei de exercitare cu caracter temporar a funcției de conducere până la 31 decembrie 2013, date fiind restricționările în ocuparea posturilor vacante. Persoanele aflate în această situație beneficiază de drepturile salariale aferente funcției de conducere respective.
b. Contractele de muncă ale cadrelor didactice și de cercetare din învățământul superior includ asumarea unor standarde minime ale rezultatelor activităților didactice și de cercetare, precum și sancțiuni, conform prevederilor legii, în condițiile neîndeplinirii standardelor menționate. Fișa postului pentru cadrele didactice, prevede derularea activităților aferente postului ocupat și încadrarea acestora în standardele de calitate precizate în Procedura pentru evaluarea și asigurarea calității cadrelor didactice și a disciplinelor de studii, adoptată la nivelul Universității din Oradea.
Pentru cadrele didactice care nu și-au depus fișa de autoevaluare sau care au obținut un coeficient de evaluare mai mic de 60%, Senatul Universității din Oradea a aprobat o Comisie de analiză. Din comisie fac parte: prof. univ. dr. Mariana Mureșan (președinte), conf. univ. dr. ing. Simona Vicaș, conf. univ. dr. ing. Livia Bandici (membri) și prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ionescu, ca reprezentant al sindicatului.
c. Senatul Universității din Oradea a aprobat comasarea Centrului de Servicii privind Cariera cu Centrul de Consiliere Psihologică, Informare Școlară și Vocațională Ego Plus, fuziune din care a luat naștere Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera. Nouă structură, cuprinde Compartimentul de Servicii privind Cariera, Compartimentul de Consiliere Psihologică, respectiv Compartimentul de Analiză și Gestiune Previzională a Solicitărilor Pieței Muncii. Colectivul noului centru va reuni, pe lângă coordonator, trei consilieri, operatori de anchete de teren, personal auxiliar administrativ / IT, precum și voluntari, îndeosebi studenți. Obiectivul major al Centrului este oferirea de servicii pentru îmbunătățirea adaptării sistemului de învățământ practicat la nivel de universitate, la nevoile pieței muncii aflate în permanentă schimbare, facilitarea accesului absolvenților de învățământ  superior pe piața muncii.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat o a treia examinare pentru studenți, cu plata unei taxe. Astfel, dacă un student nu a promovat examenul în prima sesiune, mai are posibilitatea de a da examenul o singură dată fără taxă. Dacă în sesiunea de restanță de la sfârșitul semestrului a fost absent, consemnat ca atare în catalog, examinarea din toamnă este fără taxă. Dacă a fost prezent la examen, dar studentul nu l-a promovat în sesiunea de restanțe, examinarea din sesiunea de toamnă este cu taxă. Taxa este echivalentă cu cea pentru refacerea examenului.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:17 Ora standard a Europei de Est