Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

IJCCC a înregistrat un nou progres!

Actualizare IJCCC: ISI AIS în JCR2012

IJCCC a înregistrat un nou progres!

International Journal of Computers, Communications & Control (IJCCC), revistã editatã de Universitatea Agora [1] începând din 2006, beneficiazã de indexare ISI chiar din anul primei apariþii (rezumatele articolelor sunt înregistrate în Science Citation Index Expanded /ISI Web of Science de la Thomson Reuters începând cu numãrul suplimentar din 2006), din 2009 devine revistã cotatã ISI (i se calculeazã factorul de impact, IF: Impact Factor), iar pentru citãrile din anul 2012 se calculeazã scorul de influenþã al articolelor din IJCCC, indexate ISI, citate în alte reviste ISI (AIS: Article Influence Score) în Journal Citation Reports (JCR), calculat în iunie 2013.

La ora actualã, conform listei oficiale publicatã de UEFISCDI [3], în România existã 61 de reviste indexate ISI, dintre care 54 sunt cotate ISI (au factor de impact calculat pe 2012) ºi doar 36 dintre ele au deja calculat ºi scorul de influenþã al articolelor (AIS: Article Influence Score) în JCR: Journal Citation Reports (scorul se calculeazã dupã cel puþin 5 ani de indexare ISI).
Dintre cele 36 de reviste româneºti cu AIS, IJCCC ocupã locul 16 în clasamentul general, dar acest loc, mai mult decât onorabil, nu este totuºi relevant, date fiind domeniile diferite ale revistelor. Comparaþiile se fac, de obicei, pentru revistele ISI din toatã lumea, din acelaºi domeniu, prin calcularea aºa numitului SRI: Scor Relativ de Influenþã ( încã nu este publicat pentru anul în curs de cãtre UEFISCDI).
De menþionat cã IJCCC are încadrarea în douã domenii ISI:
     1.Automation & Control Systems (fiind singura revistã româneascã cu AIS calculat pe acest domeniu ISI);
     2.Computer Science - Information Systems (fiind unica revistã româneascã pe acest domeniu ISI).
Trebuie sã menþionãm faptul cã în România, dar ºi în foarte multe alte þãri, ocuparea posturilor prin concurs în învãþãmântul superior ºi cercetare, aproape în orice profil, este condiþionatã de niºte cerinþe obligatorii, care includ ºi necesitatea unei anumite prezenþe a candidatului în baza de date ISI Web of Science (indexãri, cotãri, citãri, IF, AIS, h-index; dupã caz). Astfel de criterii se aplicã ºi la accesarea unor fonduri de cercetare pe proiecte/granturi.
Dacã ne gândim cã, la ora actualã, în România existã cu mult peste o sutã de universitãþi ºi institute de cercetare acreditate, dintre care unele au în spate resurse umane ºi materiale de dimensiuni incomparabil mai mari decât ale noastre, faptul cã Universitatea Agora are o revistã în acest club select a revistelor ISI din România (61/54/36/16), ne onoreazã ºi ne bucurã deopotrivã.
Scurtã prezentare a IJCCC în limba englezã
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTERS, COMMUNICATIONS & CONTROL
With Emphasis on the Integration of Three Technologies (C & C & C).
Online = ISSN 1841- 9844; ISSN-L 1841-9836;
Start year (as quarterly): 2006.
Short name in ISI WoK: INT J COMPUT COMMUN.
Frequency: Bimonthly (6 issues/year: starting 2013).
IF in JCR2009 = 0.373; JCR2010 = 0.650; JCR2011 = 0.438; JCR2012 = 0.441.
Article Influence Score (AIS) in JCR2012 = 0.093.
Editor in Chief and Co-Founder:  Florin Gheorghe Filip, Romanian Academy, Romania
Associate Editor in Chief and Co-Founder: Ioan Dzitac, Aurel Vlaicu University of Arad & Agora University of Oradea, Romania
Executive Editor: Razvan Andonie, Central Washington University, United States
Managing Editor and Co-Founder: Misu- Jan Manolescu, Agora University of Oradea, Romania
Deputy Managing Editor: Horea Oros, University of Oradea, Romania
Members in Editorial Board
1.Boldur Eugen Bãrbat, Sibiu, Romania
2.Pierre Borne, Ecole Centrale de Lille, France
3.Ioan Buciu, University of Oradea, Romania
4.Hariton Costin, 'Grigore T. Popa' University of Medicine and Pharmacy, Iasi, Romania
5.Antonio Di Nola, University of Salerno, Italy
6.Petre Dini, Concordia University, Montreal, Canada
7.Omer Egecioglu, University of California, San Diego, United States
8.Constantin Gaindric, Academy of Sciences of Moldova, Moldova, Republic of
9.Xiao-Shan Gao, Key Laboratory of Mathematics and Mechanization, Academy of Mathematics and System Sciences, Chinese Academy of Sciences, China
10.Kaoru Hirota, Tokyo Institute of Technology, Japan
11.George Metakides, Greece
12.Ștefan I. Nițchi, Babes-Bolyai University, Cluj-Napoca, Romania
13.Shimon Y. Nof, Purdue University, United States
14.Stephan Olariu, Old Dominion University, Norfolk, United States
15.Gheorghe Pãun, Romanian Academy - IMAR, Romania
16.Professor Mario de J. Perez-Jimenez, University of Seville, Spain
17.Dana Petcu, West University of Timisoara, Computer Science Department, Romania
18.Radu Popescu-Zeletin, Technical University Berlin, Germany
19.Imre J. Rudas, Óbuda University, Hungary
20.Yong Shi, University of Chinese Academy of Sciences, China
21.Athanasios D. Styliadis, Alexander Institute of Technology - Dept. of Information Technology, Greece
22.Gheorghe Tecuci, George Mason University, United States
23.Horia-Nicolai L. Teodorescu, Technical Univ. Gh Asachi Iasi, Romania Romanian Academy, Romania
24.Dan Tufiș, Research Institute for Artificial Intelligence, Romanian Academy, Romania
25.Lotfi A. Zadeh, University of California, Berkeley, United States
Bibliografie
[1] http://univagora.ro/jour/index.php/ijccc/
[2] http://www.thomsonscientific.com/cgi-bin/jrnlst/jlresults.cgi?PC=D&ISSN=1841-9836/
[3] http://uefiscdi.gov.ro/userfiles/file/CENAPOSS/rev_rom_isi_2013.pdf

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:02 Ora standard a Europei de Est