Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Adio, grădiniță!

Grupa mare, la examenul final!

Adio, grădiniță!

Copiii din grupa mare B, de la Grădinița Nr. 31 din Oradea, și-au dat, marți, 18 iunie 2013, examenul final ca preșcolari, în fața părinților, de la toamnă, ei lunând-o de la „zero” , în clasa pregătitoare, ca școlari.

Elevii doamnelor educatoare Jurcuțiu Florica și Sabău Carmen au prezentat, prin joc și cânt, un „arsenal” de cunoștințe, care ne îndreptățesc să credem că la școală, ei vor fi doar de FB.
„Parcă ieri ne-am întâlnit/ Și spre grădi am pornit/ Zâmbind cald și cu pasul grăbit/ Patru ani noi aveam/ Și timizi mai eram/ Parcă ieri, parcă ieri, parcă ieri.
Anii repezi s-au scurs/ Ca un stol de cocori/ Ca un fum ce se pierde prin nori/ Ne-am jucat și-am cântat/ Și-mpreună-am învățat/ Până ieri, până ieri, până ieri.
Serenada sau cântecul lor de „lebădă” a stors lacrimi celor mari, știind că de-acum copilăria lor nu va mai conta și valora în clasa pregătitoare, schimbând educatoarele cu doamna învățătoare. Și nu atât cadru didactic este marea schimbare și durerea, cât mediul, ambianța, sala de clasă care nu este și nu va fi nicicând sala lor de grupă cu scăunele, dulapul cu jucării și toate „tabieturile”...
„Școala din pădure”
În sceneta „Școala din pădure”, Andreea Ficuț – privighetoarea, în postură de învățătoare, a dialogat cu puișorii animalelor din pădure, evaluându-le cunoștințele de matematică, română și muzică. Interlocutorii s-au dovedit isteți, inventivi, dar și șmecheri, uneori, „trișând” în favoarea lor, precum iepurașul, care chiar dacă știe să adune morcovii, își mai oprește și lui unul.
-Am doi morcovi și încă doi/ Câți sunt toți, îmi spuneți voi?
-Toți sunt trei, îi răspunde iepurașul.
-Cum ai gândit?
-Patru eu am socotit, însă unul l-am oprit.
De la română, matematică și muzică, ei au trecut apoi să vorbească în germană, despre fructe, legume, animale și numere, cu profesorul de germană, doamna Szekely Erika.
Esența serbării a constituit-o „lecția” emoțională „Adio, grădiniță!”
Cu o floare sunt mai mare
Prin cântec și vers, din aproape în aproape, ei au rememorat anii frumoși petrecuți în grădiniță, de la grupa mică, în care mulți se desprindeau cu greu dimineața de fusta (blugii) mamei, ținând-o într-un plâns dureros zeci de minute, la grupa mijlocie și în prezentul istoric. În acest periplu, am întâlnit copilul politicos și sensibil, sfios, timid și tăcut, dar și pe Ionuț, cel plin de energie, avânt, dornic de a descoperi universul. Fiind grupa florilor, se-ntrebau mereu: „Care floare-i mai frumoasă?” În demersul lor reportericesc au făcut dovada unor cunoștințe multiple, din varii domenii ale cunoașterii, au numărat, au trecut și prin alfabet, asociind literele și cifrele cu unele lucruri și obiecte banale din jur pentru a le întipări grafia, prin corespondență, dar au survolat și alte țări și continente, depășind granițele disciplinelor  și concluzionând (ca filosofii): „Lăsați Terra să trăiască!” „Omenia, ea te-nvață să iubești orice națiune”.
Sufletul ar mai vrea copilărie, dar nu e timp pentru regrete. „Vom vedea ce va să fie/ Te sărut copilărie/ Drumul mi-l măsor cu-o floare/ Cu o floare sunt mai mare.
Cine are urechi să audă! Dar sunt prea sus cei care ar trebui să audă!
Þinem să mai remarcăm, dincolo de toată frumusețea și explozia de culoare a evenimentului, regretul și emoțiile educatoarelor la despărțirea de florile pe care, cu dragoste, le-au sădit și le-au crescut până la înflorire. Acum când ar fi vremea să rodească sunt condamnate să le predea altor grădinari și să preia alți bobocei plângăcioși.
Patrik și Patricia au întruchipat copilăria veșnică ce nu se stinge la chemarea școlii, ea dăinuie, iar unii o vor visa și regreta mereu... o viață!
„La revedere, grădiniță dragă/ La revedere, noi plecăm/ De-ai ști tu, dragă,/ Ce rău ne pare/ Și cât de mult  noi regretăm!”
Jocul de societatea „Pinata” și tortul au încercat să alunge tristețea și regretul, și au reușit pe moment, dar lacrimile vin din interior; le ștergi, le îndepărtezi pe moment de pe obraz, dar nu le poți seca izvorul. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Adio, grădiniță! 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:45:42 Ora standard a Europei de Est