Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Olimpicii Voinicei… de aur!

La etapa județeană

Olimpicii Voinicei… de aur!

Sâmbătă, 8 iunie 2013, la ora 10, a avut loc etapa județeană a Olimpiadei de matematică - pentru învățământul preșcolar din județul Bihor.

Aceasta s-a desfășurat într-o atmosferă plăcută la Grădinița Nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea. Grădinița Nr. 27 – „Voinicel” a fost reprezentată de Baicu Rareș și Tanc Vlad din grupa mare B, coordonați de doamnele educatoare Dem Lucia și Tăut Elisabeta.
Participând pentru prima dată la o astfel de competiție, au intrat emoționați în curtea grădiniței copii, părinți și educatoare, așteptând cu nerăbdare începerea concursului.
Pentru adulți, matematica e ceva rigid, abstract și complicat, dar pentru copiii preșcolari este activitatea de bază în care jocul este un prieten nelipsit al copilului. În decursul jocului, copilul acționează asupra obiectelor din jur, cunoaște realitatea, își satisface nevoia de mișcare, dobândește încredere în forțele proprii, își îmbogățește cunoștințele. Și totuși, analizând în esență lucrurile, realizăm că matematica este categoria de activitate care solicită și dezvoltă cel mai mult gândirea, care pune în mișcare întreg mecanismul intelectual.
Matematica, la 3-6 ani, înseamnă de fapt lucrurile acelea mărunte pentru adulți, dar care reprezintă baza cogniției: operațiile intelectuale, fundamentale vieții de zi cu zi. Ne ciocnim de noțiunile de mult-puțin, mare-mic, sus-jos, înainte-înapoi de mai multe ori decât ne dăm seama și totuși acestea sunt abstractizări cu care copilul începe să se familiarizeze încă de la intrarea în grădiniță. Astfel, copiii învață treptat să folosească inducția, deducția, analiza și sinteza, să emită ipoteze plauzibile și să se convingă de anumite adevăruri.
După 30 de minute, copiii au revenit în curte fericiți și bucuroși că au știut să rezolve toate subiectele. Emoțiile deja dispăruseră, iar pe chipul lor se putea citi bucuria unui vis împlinit, acela de a reprezenta cu cinste Grădinița Nr. 27, condusă de doamna director Druță Georgeta.
A sosit momentul mult așteptat, afișarea rezultatelor:
LOCUL I – BAICU RAREȘ90 puncte,
 urmat îndeaproape de colegul lui, TANC VLAD, cu 62 de puncte.
O bucurie enormă s-a citit atât pe fețele copiilor, ale părinților, cât și ale educatoarelor care i-au pregătit pentru acest concurs. În spatele acestor rezultate se află multă muncă suplimentară, muncă susținută atât de educatoarele grupei la care învață, cât și de părinții acestora. Acești copii care s-au dovedit a fi foarte bine pregătiți la această competiție importantă merită toată admirația și felicitările noastre. Ei sunt adevărate valori și modele de urmat pentru toți copiii.
Felicitări acestor minunați copii care au reprezentat cu cinste și mândrie Grădinița Nr. 27 din Oradea și mult succes la școală.
Prof. Dem Lucia
Prof. Tăut Elisabeta
Felicitări, dragi copii!
Felicitări, stimate doamne educatoare și dragi părinți! (Ovi)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:00:43 Ora standard a Europei de Est