Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Oglindirea sufletului în literatură” – ediția a II-a

Marți, la Liceul Tehnologic „George Barițiu”

Concursul „Oglindirea sufletului în literatură” – ediția a II-a

Liceul Tehnologic „George Barițiu” din Oradea a găzduit marți, 4 iunie 2013, în sala „Mihai Eminescu” a instituției, a II-a ediție a concursului „Oglindirea sufletului în literatură”.

Competiția are ca scop ilustrarea diversității sentimentelor și a trăsăturilor umane prezente în operele literare românești și universale. Se urmărește apoi cunoașterea și înțelegerea mai profundă a operelor literare de către elevi, cultivarea dragostei pentru literatură și arta dramatică, descoperirea și cultivarea aptitudinilor artistice ale elevilor, stimularea talentului actoricesc ca modalitate de a învăța și mai mult decât atât, valorificarea moralității din literatură. „Aceasta are rol taumaturgic, de vindecare a sufletului, dacă știm să o valorificăm”, ține să ne asigure coordonatorul manifestării, doamna director adjunct Manuela Fazecaș. Festivalul a fost structurat pe trei secțiuni: teatru, DVD și artă plastică. La concurs au participat două echipe de elevi de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” (coordonați de prof. dr. Sergiu Berian, și prof. Mariana Moțoc), Școala Gimnazială Nr. 16 (coordonați de prof. Dorina Ursan), Palatul Copiilor și Elevilor (coordonați de prof. Otilia Bejan), Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea (coordonați de prof. Sânziana Neșiu), Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita (coordonați de prof. Larisa Duma) și Liceul Tehnologic „George Barițiu” (coordonați de prof. Adrian Simuț). La secțiunea DVD au participat elevi de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” (coordonați de prof. Sânziana Neșiu), C.S.E.I. nr. 1 Oradea (coordonați de prof. Angela Haș și prof. Cosmin Borna), Cenaclul Literar și Ansamblul Folcloric „Tinerele Condeie” din Serbia (coordonați de prof. Ion Berlovan) și Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea (coordonați de prof. Luminița Oros). Piesele au fost jurizate de o echipă formată din: profesor Marcela Todică – director al Liceului Tehnologic „George Barițiu”, Corina Cernea, actriță la Teatrul „Regina Maria”, lector univ. dr.  Florin Cioban, de la Facultatea de Litere, lector univ. dr. Delia Bârle de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, prof.  Alina Vese de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor, dna Bodi Iuliana - din partea U.F.B. Bihor, dna Dana Ardelean - Fundația Realitatea. Toți participanții au primit diferite diplome, de originalitate (Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita), pentru cea mai buna coloană sonoră, cele mai frumoase costume (Școala Gimnazială Nr. 16), pentru cel mai bun exemplu de viață (Liceul Tehnologic „George Barițiu”), pentru cei mai joviali și dezinvolți elevi, (Liceul Teologic Baptist „Emanuel”), pentru cel mai reușit monolog și interpretare (Palatul Copiilor ți Elevilor), pentru cea mai bună transpunere literară (Colegiul Național „Iosif Vulcan”), pentru cea mai clară transmitere a mesajului (Liceul Teologic Baptist „Emanuel”), și mici surprize dăruite cu mult drag din partea gazdelor festivalului: îngerași din ghips, realizați de elevii liceului, precum și cărți oferite cu generozitate de către Editura Aureo.
În final, dna Corina Cernea, actriță a Teatrului „Regina Maria”, a vorbit despre rolul benefic al teatrului, elevii reușind să socializeze, să-și dezvolte memoria, să cunoască aprofundat opere literare, adică să învețe într-o altă modalitate literatura. (F.M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Oglindirea sufletului în literatură” – ediția a II-a.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:21:23 Ora standard a Europei de Est