Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizita unei delegații din India la Universitatea Agora

După vizita dlui rector Ioan Dzițac în China,

Vizita unei delegații din India la Universitatea Agora

După fructuoasa vizită a dlui rector Ioan Dzițac în China, o universitate din India se arată interesată pentru încheierea unui parteneriat cu Universitatea Agora din Oradea. Astfel, aflăm de la dl rector că joi, 13 iunie 2013, Universitatea Agora va primi vizita unei delegații din India, formată din: Dr. Vinod K. Madan, profesor la Kalasalingam University, Krishnankoil, India, Mr. K. Sridharan, manager al Kalasalingam University, Krishnankoil, India, și Dr. Anup Kumar Gogoi, profesor la Indian Institute of Technology, Guwahati.

Programul vizitei va cuprinde:
Orele 12.00 - 13.00 Primirea delegației indiene de către rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac și prezentarea virtuală a Universității Agora;
Orele 13.00 – 13.30 Vizitarea Campusului Universității Agora;
Orele 13.30 – 14.00 Ceremonia de semnare a unui acord de colaborare între Universitatea Agora și Kalasalingam University;
Orele 14.00 – 14.40  Prof. univ. dr. Vinod K. Madan va prezenta lucrările invitate:
1) Nondestructive Evaluation using Barkhausen Noise
2) Digital Signal Processing and Applications;
Orele 15.00 – 16.00 Vizită la Mănăstirea Sfintei Cruci;
Ora 16.30 Masa protocolară la Hanul Pescăresc.
http://kalasalingam.ac.in/index.php
http://www.iitg.ac.in/ece/akg.htm
Dr. Anup Kumar Gogoi
Prezentarea prof. univ.dr. Vinod K. Madan
V.K. Madan obtained his B.Tech. (Electrical Engineering) from Indian Institute of Technology (IIT), Delhi in 1970, and Ph.D. from IIT, Bombay in 1989. He was on a two-year (1990-92) post-doctoral fellowship at the University of Saskatchewan, Canada. He had also visited University of Toronto and Université Pierre-et-Marie-Curie, Paris while returning from Saskatchewan in 1992, and HEIG-VD, Switzerland and Tor Vergata University of Rome in 2012.
He has been working as a Senior Professor at Kalasalingam University since January 2011. He worked as a Professor at Birla Institute of Technology & Science (BITS), Pilani from 2009 to 2010 after superannuation from Bhabha Atomic Research Centre (BARC), Mumbai in 2008 at 60 years. At BARC, he had courtesy appointment as a professor at Homi Bhabha National Institute, an adjunct professor at BITS, Pilani, a recognized teacher of the University of Mumbai, and a research board member of the Kalasalingam University.
At BARC, he had developed electronics and computer based instruments and systems for various applications of the Department of Atomic Energy. He also conducted research in various areas like application of digital signal processing (DSP) to various fields, gamma ray spectral analysis, frequency spectral analysis, non destructive evaluation (NDE), neural networks, population sciences. A part of the research work is significant in the development of the field of nuclear spectral analysis using DSP. He has authored/ coauthored above 100 technical articles in diverse disciplines, and published in journals (including papers still best in many aspects in the field, and successfully solved recognized tough technical problems like Walsh deconvolution and applied to gamma ray spectral analysis), conferences, symposia, a book chapter, and the invited paper for the inaugural issue of Paritantra, a journal of the Systems Society of India. He was a reviewer for the IEEE Transactions on Instrumentation, IETE Journal of Research, and for many conferences and symposia.
He instructed undergraduate and postgraduate courses in Indian universities, at Homi Bhabha National Institute, and a graduate course at University of Saskatchewan, Canada. He was involved in conducting many national and international conferences, short courses both for academia and industry in different areas. He had also conducted a neural network video tutorial at a demography conference in Maryland.
He had participated in three research programs with IIT Bombay, and a coordinated research program with IAEA, Vienna.
His interests include DSP and applications, nuclear detectors, nuclear counting systems, nuclear spectral analysis. frequency spectral analysis, molecular imaging systems, communications, neural networks, speech processing, image processing, non-destructive testing including Barkhausen noise, and intelligent and virtual instrumentation.He is a fellow of Institution of Engineers (India) and IETE, and SM IEEE (until 2012), Executive Committee Member of the IEEE Bombay Section (until 2011), LM IPA, LM INS, LM NTSI, and LM ASI. His biography is included in Marquis Who’s Who and other publications. He enjoys reading, swimming, and listening to light music. (Ov.D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:13 Ora standard a Europei de Est