Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucuria revederii

Din nou în băncile liceului pedagogic

Bucuria revederii

Flori, zâmbete, lacrimi, priviri întrebătoare, răspunsuri clare sau aproximative, emoții și așteptări au inundat, printre razele de soare, dimineața zilei de 8 iunie 2013, la Liceul Pedagogic din Beiuș.

Spre acest memorabil loc se adunau pașii promoției de absolvente a anului 1973, moment de sărbătoare și de dragi aduceri aminte.
Ziua de 8 iunie 2013 a avut și momente care au stat sub zodia melancoliei, deoarece, timpul a cernut prin clepsidra vremii, al cărei stăpân este, clipe după clipe.  Acestea s-au rostogolit apoi în ore, săptămâni și luni, apoi în ani, ca într-un fluviu ce se îndreaptă spre marea cea mare, când mai lin, când mai agitat, ani pe care tot numărându-i au ajuns la 40.
Amintirile au îmbălsămat sufletul celor 33 de educatoare prezente la întâlnirea de 40 de ani de la terminarea liceului, cu imaginile inconfundabililor ani de liceu, când efervescenți, când tumultuoși, întotdeauna însă optimiști. S-au rememorat amintiri dragi din anii de școală, întâmplări și chipuri de neuitat ale profesorilor, dar mai ales s-a adus un omagiu fierbinte școlii din Beiuș, cu dascălii ei minunați, care au dăruit necondiționat din zestrea lor profesională și umană. Toate discuțiile au stat sub semnul recunoștinței dascălilor din acea vreme, considerate torțe  arzând din Þara Beiușului. Pentru noi, profesorii au fost model și ideal, respectul și înțelepciunea, bucuria succesului și lacrima furișată a unor note. Cu câtă recunoștință ne întoarcem azi gândul spre ei, fie că mai sunt, fie ca ne privesc cu un zâmbet din înălțimi, le suntem recunoscători deopotrivă.
Ușa acestei școli s-a deschis și s-a închis asemenea unei coperte de carte. În filele ei s-au înscris rânduri din temeiurile, eforturile, greutățile și împlinirile Generației 1973, care pentru generațiile viitoare poate constitui un exemplu. Din rândurile acestei generații s-au remarcat apreciate persoane ca: inspectori școlari, directori de unități de învățământ, metodiști, responsabili de cercuri pedagogice, formatori naționali și locali, autori și coautori de manuale școlare și auxiliare didactice, care au contribuit la ridicarea prestigiului învățământului bihorean și nu numai.
S-au adus alese mulțumiri dnei profesor David Maria și drei director, prof. Lezeu Eugenia, care au trăit împreună cu participantele bucuria revederii.
,,Generația 1973 se mândrește că  a pășit pragul acestui lăcaș de cultură, unde au învățat să primească și să dăruiască lumina cunoașterii și al căror profesionalism și dăruire susțin identitatea acestei școli”. Întâlnirea s-a încheiat la fel de emoționant ca și începutul revederii, într-o atmosferă sărbătorească cu angajamentul tuturor că de acum revederile vor fi mai frecvente, la 5 ani, în prima sâmbătă a lunii iunie.
Prof. Maria (Jolța) Ivănescu
Prof. Samica (Mihoc) Boghiu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bucuria  revederii.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:46:37 Ora standard a Europei de Est