Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A învățat bine și a câștigat două telefoane inteligente

La cea de-a II-a ediție a concursului „Învață bine”,

A învățat bine și a câștigat două telefoane inteligente

Ileana Pop, elevă în clasa a VI-a la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, a câștigat locul întâi la disciplinele geografie și matematică, la concursul „Învață bine”, organizat de Asociația Piticot.

Ileana este doar una dintre cele trei persoane dublu premiate în cadrul concursului școlar.
Câștigătorii concursul „Învață bine”, aflat la cea de-a II-a ediție, au fost premiați vineri, 7 iunie 2013, la Hotel Ramada Oradea. Ceilalți doi dublu laureați sunt Alin Malița, elev în clasa a V-a la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller, care s-a clasat pe primul loc la limba română (câștigând un smartphone) și pe poziția secundă la matematică (fiind recompensat cu o vizită la ZOO, în Ungaria). Rejto Regina, elevă în clasa a VI-a la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” s-a situat pe locul III la istorie și tot pe locul trei și la limba germană, având astfel posibilitatea de a petrece două zile, cu întreaga familie, la aquapark, în Băile Felix. Rejto Regina a participat pentru a doua oară la concursul organizat de către Asociația Piticot, aceasta fiind motivată in special de dorința de a-i ajuta pe copiii săraci și bolnavi înscriși în asociație. „Eleva înțeles că dincolo de a le oferi premii, concursul le-a dat tuturor elevilor posibilitatea de a contribui in mod direct la schimbarea în bine a vieților unor copii bolnavi. Banii strânși prin intermediul taxei de  participare la concurs au fost direcționați către Andreea Iosif, o fetiță care suferă de Sindromul Down, hidrocefalie, tetrapareză spastică și de epilepsie și care în prezent se tratează la Constanța, și către Darius Bițiș, un băiețel de 1 an și 3 luni din localitatea Sintelec, care suferă de palatoschizis, gură de lup, și care necesită o intervenție chirurgicală la Cluj-Napoca”, a spus Denisa Hora, director organizare evenimente în cadrul Asociației Piticot.
Inteligență și responsabilitate socială
Cea de-a II-a ediție a Concursului Județean „Învață bine” a fost organizată cu scopul de a dezvolta spiritul competițional la elevi și pentru a crește interesul elevilor si profesorilor pentru învățare și pentru implicare în activități de voluntariat/proiecte sociale/ umanitare. Dacă la prima ediție, concursul s-a adresat numai elevilor din clasele de gimnaziu, de această dată, șansa de a-și testa cunoștințele în scop umanitar le-a fost acordată și elevilor din clasele I-IV.
Peste 280 de elevi s-au întrecut astfel la cele șapte discipline dedicate claselor V-VIII (Lb. română, Lb. engleză, Lb. germană, Matematică, Istorie, Geografie, Biologie) și la cele două discipline dedicate claselor I-IV (Lb. română și Matematică). Concursul s-a ținut în 23 aprilie 2013 în 6 centre de examinare: C.N. „I.Vulcan”, L.T. „A. Lazăr”, Șc. Gimnazială „Dacia”, Lic. T. „O. Ghibu” și Șc.Gimnazială „Oltea Doamna”, iar elevii participați au provenit din mai multe școli din județ. La clasele I-IV, premiile oferite au fost următoarele: o pereche de role (locul întâi), o intrare la Zoo în Ungaria
(locul II) și o zi cu familia la Aquapark President în Băile Felix (locul III). La clasele V-VIII, câștigătorii au fost recompensați cu smartpone-uri (locul I), o intrare la Zoo în Ungaria (locul
II) și o zi cu familia la Aquapark President în Băile Felix (locul trei). Toți concurenții au primit câte o diplomă de participare.
Mulțumiri spnsorilor
Le mulțumim sponsorilor și partenerilor media, care au înțeles necesitatea implicării în sprijinirea Concursului „Învață bine”- ediția a II-a: Selgros Cash& Carry, Aqua Park President, Sosto Zoo Niyregyhaza, Hotel Ramada Oradea, Ideart, Solution 4U, Dragon Star, Bella Romania, Cofetăria Scala, Ovidan.ro, Oradea.net, Oradeahub.com, oradea-online.ro, oradeapress.ro, Radio Transilvania, 24 FUN, 18tabu, Antena 1 Oradea, bihorstiri.ro, Crișana, Bihon.ro.
Echipa de proiect
Din partea Asociației Piticot: director organizări evenimente – Denisa Hora, manager Marketing, Oprean Iulia – voluntar, Ariadna Macrea – asistent director; din partea Colegiului Național „Iosif Vulcan” Oradea, profesorii: Oprean Flavia, Crăciun Alexandrina, Mihincău Dana, Chirilă Adriana, Negruț Margareta, Ganea Daniela, Iovan Emilia, Lucaciu Maria, Donca Maria, Sabău Lavinia; din partea Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” – Bubela Carmen.
Ariadna Macrea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:45:19 Ora standard a Europei de Est