Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educațional regional „Visul copilului meu!

La C.S.E.I. Tileagd

Proiectul educațional regional „Visul copilului meu!

Luni, 3 iunie 2013, a avut loc activitatea finală a proiectului educațional regional „Împreună construim viitorul. Visul copilului meu!” - ediția a II-a, proiect ce face parte din CAERI 2013.

Acest proiect a izvorât din nevoia de a aduce mai aproape universul părinților de cel al copiilor lor, de a petrece timp împreună și de a lucra pentru un scop comun. Proiectul s-a dovedit a avea un real succes, participarea fiind destul de numeroasă. La concurs s-au înscris 63 de echipaje din școli de pe întreg teritoriul țării. Cadrele didactice din școlile participante au făcut cunoscute părinților și copiilor condițiile de participare și au promovat această idee.  În etapa finală au intrat 16 echipaje; juriul, format din dl. prof. Negrău Valentin, de la Universitatea din Oradea, dna prof. psihoped. Maria Constantinescu și dna prof. Simona Herlaș, a stabilit cei 10 câștigători.
Dar, toți finaliștii au fost răsplătiți cu diplome și premii (constând în dulciuri, premii oferite de asociația caritabilă ASSC Pro Humanitas, asociație reprezentată de dl președinte Ghenț Cornel).
În încheierea activității, coordonatorii proiectului, dna prof. psihoped. Maria Dorina Tocuț și dna director, prof. Silvia Ficuț, au mulțumit partenerilor, atât pentru premiile concursului, cât și pentru pachetele aduse copiilor din școală.
Și acum, dorim să vă facem cunoștință cu câștigători.
PREMIUL I a fost obținut de echipa formată din Popa David și tatăl său, Popa Cătălin de la Școala Gimnazială Ziduri, județul Buzău; PREMIUL II Balint Costel și mama sa, Maria de la C.S.E.I. Nr.1 din Tileagd; Premiul III - Docea Alexandra și Docea Margareta de la Școala Gimnazială Nr. 2, Lupeni, jud. Hunedoara; Mențiune I - echipa formată din eleva Sima Dorina Andra și   mama sa, Sima Daniela; Mențiune II -Voicu Viorica-Daniela de la Școala Gimnazială „Elena Doamna”, comuna Cuza-Vodă din Galați; Premiul special al juriului: Grămada Emilia și mama Codruța de la Școala Gimnazială Nucet, Sabău Alexandru de la Școala Gimnazială „Georgiu Popa” din Cîmpani Bihor, Crișan Daria și mama Liana de la Școala Gimnazială „Georgiu popa din Cîmpani, structura Fânațe; Niculescu Denisa și mama Daniela de la Școala Gimnazială Ziduri, județul Buzău, Oprea Cosmina și mama Ileana de la Școala Gimnazială „Elena Doamna”, comuna Cuza-Vodă din Galați.
Prof. psihoped. Maria Dorina Tocuț

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:21:13 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...