Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Expoziție de mărțișoare la Școala nr. 11 din Oradea

Din suflet pentru suflet

Expoziție de mărțișoare la Școala nr. 11 din Oradea

Joi (28 februarie 2008), elevii claselor a II-a C, a III-a D și a IV-a E, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, au organizat în holul de la intrarea în școală o expoziție de mărțișoare.

Înainte de ora 8.00, copiii au dat buza să cumpere mărțișoare pentru mămica și doamna învățătoare, pentru dirigintă și profesoare, mărțișoarele fiind ieftine, atragătoare, naturale și originale, confecționate de mâinile harnice și pricepute ale copiilor care au organizat evenimentul. Exponatele chiar nu au fost  evaluate de cei care le-au confecționat,  nepurtând un preț de vânzare, cumpărătorii dând pe ele suma pe care au considerat-o potrivită. Parte din banii care se vor aduna vor fi donați copiilor cu nevoi speciale, orfani ori abandonați, copiilor suferinzi sau pur și simplu celor cu posibilități materiale reduse de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea, iar ceilalți vor rămâne în școală, după cum aveam să aflăm de la înv. Domnica Popa.
Mărțișoarele au fost confecționate de către protagoniștii manifestării caritabile timp de circa două săptămâni.  Medalioanele au fost făurite în chip ingenios, din gips turnat în forme de litere și apoi colorat, din aluat (făină, oțet și sare), materiale refolosibile, floricele uscate, bucăți de pânză și stofă..., iar șnurul a fost cumpărat.
În confecționarea mărțișoarelor, elevii  învățătoarelor Domnica Popa, Cornelia Șil și inst. Angela Nuță i-au antrenat și pe elevii de la Centrul  Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea, partenerii lor de proiect în cadrul Strategiei Naționale de Acțiuni Comunitare, îndrumați de înv. Doina Marc, Ileana Andrica și prof. Luminița Iova. Este și aceasta o modalitate eficientă de socializarea a copiilor cu CES.
Expoziția va fi deschisă și astăzi, vineri!
În cazul în care cererea va fi mare, organizatorii sunt pregătiți și pentru astăzi, vineri (între aceleași ore ca și ieri, de la 7.45 la 13.00), marfă au suficientă, pentru că au fost confecționate circa 500 de mărțișoare, iar la o adică se pun din nou pe treabă deoarece le-au mai rămas medalioane.
Pentru cadrele didactice, micii artizani au pregătit și mici „îndreptare ortoepice, ortografice și de punctuație” în două variante, tip medalion, și în format de buzunar, materiale promoționale legate de evenimentul nr. 1 al primăverii – Mărțișorul („Povestea Mărțișorului” – semnificație, istoric, legendă...).
Ne-au impresionat cu adevărat atât exponatele (mărțișoarele), fetițele „comerciante” (Camelia Alexandra Leff, Raluca Andrada Crăciun și Andreea Tirla, din a IV-a E), organizarea fără cusur, atitudinea îndrumătoarelor, cât și  aglomerația de la stand și prezentarea materialelor promoționale...
O manifestare de nota zece (cu steluță) și felicitări! (Ovi DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:28:14 Ora standard a Europei de Est