Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă expoziție de artă contemporană la I.C.R. Stockholm

Joi,

O nouă expoziție de artă contemporană la I.C.R. Stockholm

Joi, 13 iunie 2013, se deschide la Institutul Cultural Român de la Stockholm expoziția de artă contemporană She – A Factory, concepută de curatorul britanic Benjamin Fallon. Expoziția este o colaborare între I.C.R. Stockholm și programul CuratorLab din cadrul Konstfack University College of Arts, Crafts and Design din Stockholm.

Expoziția She – A Factory aduce laolaltă lucrările a patru artiști și colective artistice internaționale – Biroul de Cercetări Melodramatice din România, Marika Troili din Suedia, Auto Italia South East, Torsten Lauschmann și John Russell din Marea Britanie. Lucrările expuse au în comun interesul pentru analizarea anxietății generate de presiunea continuă de a presta, determinată de disiparea granițelor dintre muncă și viața privată.
Odată cu intrarea lumii occidentale în era post-industrială, modelul fordist de producție a fost fie externalizat către cel mai ieftin ofertant, fie înlocuit de mașini. Prin urmare, procesele prin care se creează produsele și valoarea comercială s-au transformat și ele, munca a devenit din ce în ce mai abstractizată, iar angajatul se vede nevoit să-și vândă propria interioritate. Această schimbare co-există și este legată de dezvoltarea unui număr de tehnologii, cum ar fi World Wide Web-ul, care implică ideea de conexiune constantă. Aceste tehnologii s-au răspândit rapid, migrând de la locul de muncă, acasă, în buzunarele noastre, iar acum chiar în câmpul vizual. Procesul a dus însă la un val de epuizare. Psihicul uman este întins la maximum sub presiunea continuă de a rămâne vizibil, generată de factori precum utilizarea butonului „Like”.
Auto Italia South East este o organizație condusă de artiști, fondată în 2007 de Kate Cooper, Amanda Dennis și Richard John Jones. Organizația comisionează și produce lucrări noi, în colaborare cu un număr tot mai mare de artiști, oferind un cadru pentru dezvoltarea unor abordări noi în practica expozițională. Totodată organizația dispune de propriul spațiu de expoziție în Londra.
Biroul de Cercetări Melodramatice este o instituție înființată în 2009 de artistele Irina Gheorghe și Alina Popa, care se definește prin interesul pentru realitățile sociale și politice. Biroul a contribuit la mai multe proiecte colective, precum ArtLeaks, Candidatura la președinție și Bezna zine. Irina Gheorghe și Alina Popa au studiat pictura și fotografia la Universitatea de Arte din București, având expoziții, intervenții, performance-uri și seminarii la București, Sibiu, Zurich, Viena, Berlin, Bari, Brno, Chișinău etc.
John Russell se folosește de programe de editare 3D pentru a realiza fotografii și lucrări video de dimensiuni mari, încărcate cu imagini în culori vii, halucinante. Dintre expozițiile sale recente menționăm Angel of History / I can see for miles, Focal Point Gallery, Southend; A Dying Artist, ICA London; The Dark Monarch, Tate, St Ives. John Russell locuiește și lucrează la Londra.
Torsten Lauschmann este artist de origine germană stabilit la Glasgow. A expus printre altele la Scottish National Gallery of Modern Art, Edinburgh; Art Basel Miami Beach, Miami; ICA, Londra și Arnolfini, Bristol. A fost recompensat și nominalizat la mai multe premii artistice din Marea Britanie. Dintre expozițiile recente numim Startle Reaction, Dundee Contemporary Arts; Alice in Wonderland, Tate Liverpool și itinerată; The Darker Ages, Mary Mary, Glasgow.
Marika Troili locuiește și lucrează la Stockholm. A absolvit programul masteral al Royal Institute of Fine Arts, Stockholm în 2012. În lucrările sale, Troili scoate la lumină absurditatea „realității” și a cotidianului, precum și dimensiunea politică a ceea ce pare a fi apolitic. De exemplu, în ultimii doi ani a urmărit și a interpretat critic în lucrările sale restructurarea Serviciilor Poștale Suedeze. Dintre expozițiile recente menționăm Taking Time, Akademija Gallery, Vilnius; Cosmotopia, Batiment d’art Contemporain BAC, Geneva.
Acest eveniment face parte din proiectul curatorial You Are Just in the Middle of the Beginning, în care Benjamin Fallon explorează temporalitatea momentului prezent, oferind o atenție specială relației dintre tehnologie și politică, precum și felului în care acestea influențează percepția noastră asupra timpului. http://www.m-o-t-b.net
Simona Buzatu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:57:04 Ora standard a Europei de Est