Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Copiii dăruiesc copiilor

De Ziua Copilului

Copiii dăruiesc copiilor

„Copilăria e cadoul pe care ni-l dă viața”. (Horațiu Mălăele)

Ca un cadou pentru copiii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, elevii claselor a X-a A, B și C, coordonați de doamnele profesoare de limba și literatura română Joldos Crina, Zimbrea Ioana și Urs Simona, și-au propus să marcheze Ziua Copilului.
Activitatea, desfășurată în Centrul de Documentare și Informare al școlii, a debutat pe fondul sonor al melodiei lui Mihai Constantinescu „O lume minunată”, care a trezit amintiri dintre cele mai frumoase și a reînviat vârsta fericită a copilăriei, acea perioadă veselă și minunată, care nu prevestea nici griji și nici neliniști cotidiene. Cuprinsă de fiorul acestei melodii, doamna director adjunct, profesor Cioca Floare, a lăudat inițiativa elevilor, le-a urat din suflet La mulți ani, îndemnându-i să-și trăiască din plin copilăria, dar să nu uite că există măsură în lucruri.
Eleva Lucuța Larisa din clasa a X-a C a prezentat semnificația zilei de 1 iunie și a trecut în revistă datele la care se sărbătorește Ziua Copilului pe mapamond.
A urmat o secțiune de recitări, la care și-au adus contribuția și și-au demonstrat talentul de recitator elevele Lăzău Victoria, Macari Adela, Selejan Gabriela, Berke Annabella, Seican Valentina și Boncea Lidia.
În continuare, elevii Deac Mihaela, Băican Diana, Burcău Andreea, Mladin Cosmin și Mihuța Gligor din clasa a X-a C au prezentat un „buchet” de cugetări celebre despre copilărie.
Partea cea mai așteptată de cei prezenți a fost secțiunea de eseuri, creații proprii și acrostihuri, prilej pentru elevii Avram Andreea, Guț Eduard, Guț Filip, Pele Bianca, Tărău Teodora, Teoran Lorena, Lăzău Victoria și Ciuciu Denis să-și arate veleitățile literare și să-i încânte pe cei prezenți cu „amintirile” lor din copilărie.
Activitatea s-a încheiat cu o acțiune de voluntariat ce a constat în vizitarea Centrului de Recuperare pentru Copiii cu Dizabilități din Tinca, alături de dna psiholog Ene Alina, pentru a împărți daruri copiilor vitregiți de soartă.
Și astfel s-a mai marcat în „cartea timpului” încă o zi a copilăriei, care va întregi amintirea anilor de școală. (prof. Urs Simona)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:48:15 Ora standard a Europei de Est