Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școli europene pentru ape curate

Alături de 200 de școli din 8 țări europene

Școli europene pentru ape curate

Elevii clasei a IV-a C de la Școala Gimnazială „ Nicolae Bălcescu” din Oradea, coordonați de prof. Simona Mihalca, au răspuns pozitiv invitației lansate de a fi parteneri în cadrul Proiectul Școlar Internațional „Școli europene pentru ape curate”, alături de 200 de școli din 8 țări europene.

Acest proiect este coordonat și dezvoltat de Echipa Programului Eco - Schools din Slovenia, în cooperare cu WWF Austria.  În România coordonarea proiectului aparține Centrului Carpato – Danubiano de Geoecologie (C.C.D.G.).
Fiecare țară va selecta primele cinci cele mai bune proiecte și va alege câștigătorul dintre acestea. Proiectul câștigător va fi prezentat la finalul evenimentului în orașul Bled, din Slovenia, cu prilejul BMV Clean Water Business and Diplomatic Regatta, în perioada 21-22 iunie 2013.
În cadrul acestui program, elevii clasei a IV-a C s-au înscris cu proiectul „Crișul Repede – apă, aer, viață”. Proiectul se dovedește a fi o piatră de temelie în educația ecologică a elevilor și o provocare pentru factorii comunitari implicați în problemele de protecție a mediului, un semnal de alarmă pentru locuitorii orașului Oradea, și pentru toți cei care pot să salveze una din cele mai importante resurse ale Terrei, APA.
Activități în cadrul proiectului:
1. Vizită și întâlnire cu specialiști de la  Administrația Bazinală de Apă Crișuri;
2. Întâlnire cu specialiști ai Agenției pentru Protecția Mediului Bihor și organizarea de activități de curățare a ecosistemului din zona Crișului Repede (orașul Oradea);
3. Conceperea unor îndemnuri de economisire a apei și expunerea lor la vedere lângă sursele de apă, în puncte forte cu cel mai mare impact (lângă chiuvete și țâșnitori…);
4. Confecționarea ecusoanelor, a  fluturașilor de avertizare și distribuirea lor;
5. Realizarea expoziției cu desene tematice;
6. Realizarea unui album cu desenele copiilor și cele mai importante mesaje pentru omenire cu privire la necesitatea protejării apelor.
„În urma activităților desfășurate, am realizat dezvoltarea unei atitudini pozitive privitoare la folosirea și păstrarea nealterată a surselor de apă din Oradea. Elevii au observat unele probleme de poluare și degradare a apelor, depozitarea haotică, necivilizată a gunoaielor. Totodată și-au format deprinderea de a folosi eficient resursele de apă existente pe teritoriul orașului Oradea, conștientizând că apa potabilă este o resursă epuizabilă”, ne-a declarat, ieri, de Ziua Mediului, coordonatorul de proiect, dna prof. Simona Mihalca.
Coordonatorul de proiect dorește să mulțumească pe această cale partenerilor, celor care s-au implicat în derularea proiectului: dna Anca Mihociu, responsabil cu proiectele educative la Administrația  Bazinală de Apă Crișuri „care ne-a invitat la instituția pe care o reprezintă. Aici au avut loc discuții despre conservarea, protecția și utilizarea optimă a resurselor de apă”; dna ing. Loredana Þîrț, reprezentant al Agenției pentru Protecția Mediului Bihor, „care a realizat un experiment în urma căruia elevii au observat cum se poluează apa și care sunt efectele poluării apei. Totodată, a prezentat elevilor un material despre fenomenul de poluare a apei, filmulețele „ Flopi și apa”, „Animale de apă”;
părinții elevilor clasei și cadre didactice din școală care s-au implicat (dna prof. Alina Deliman – coordonator al Programului mondial „Eco-Școala”). În urma activităților desfășurate, se vede în comportamentul elevilor o schimbare pozitivă de atitudine în ceea ce privește economisirea apei și păstrarea curățeniei, îndemnarea colegilor și a membrilor familiei să economisească și să protejeze apa”, a conchis dna prof. Simona Mihalca. (Ov. Dan)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:27:55 Ora standard a Europei de Est