Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Poezii pentru cei mici”, de Oros Cristina

Miercuri, lansare de carte la C.C.D.

„Poezii pentru cei mici”, de Oros Cristina

Ieri (miercuri, 5 iunie 2013), de „Ziua Învățătorului” - se spune, la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor a fost lansată cartea unui dascăl, „Poezii pentru cei mici”, a educatoarei Cristina Oros.

Din prezentarea făcută de doamna profesor Carmen Bodiu, directorul C.C.D., am realizat că avem de-a face cu o izbutită operă dedicată celor mici, sensibili și frumoși, experiența și talentul doamnei educatoare în versificație dând strălucire și valoare poeziilor. Sunt versuri, cuvinte potrivite, cum ar spune Arghezi, care exprimă adevăruri din poveștile cunoscute, din universul copiilor, adaptate vârstei lor, dar și realităților cotidiene.
Lecția iubirii
„Fiecare lansare de carte, aici, la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor este o sărbătoare. Împreună trăim simplu și curat, emoția vie prilejuită de apariția unui alt produs destinat cadrelor didactice și copiilor. Dincolo de aspectul noutății editoriale ne bucură faptul că tot mai multe cadre didactice  aleg să împărtășească în marea familie a dascălilor, experiențe, sentimente, trăiri, dintre cele mai alese, inspirate de activitatea la clasă, muncă ce presupune în aceeași măsură pricepere, sârguință, devotament și sensibilitate. De cele mai multe ori pe cursul diferit al evoluției fiecăruia dintre noi, experiențele personale și cele profesionale se îmbină, rolurile pe care ni le asumăm în cel mai conștiincios mod cu putință, cunosc un transfer de substanță și ne trezim, fără să ne dăm seama, în postura de educatori acasă și cea de părinți la locul de muncă. Cred că acest fapt demonstrează modul în care am înțeles să ne îndeplinim misiunea, certitudinea faptului că în absența implicării afective nu vom putea ajunge niciodată la mintea și sufletul copilului, nu vom putea construi modele, lăsând repere de urmat, și deci toată priceperea dobândită în urma studiului metodic, rămâne un teren arid. Am spus de multe ori că educația se face cu sufletul, din clipa în care puiul de om trece pragul instituției de învățământ, preșcolar, primar, gimnazial și până în momentul desprinderii de sistemul de educație, urmând să aplice toate cele dobândite într-o nouă etapă a devenirii lui. Că viața întreagă constituie un șir neîntrerupt de lecții, este adevărat. Că educația ar trebui să reprezinte nu scopul, ci orizontul oricărei ființe umane, este tot adevărat. Dar, rămânând în sfera aforismelor lui Nicolae Iorga, aș dori să menționez că, școala, și când spun școala, înțeleg orice instituție de învățământ, ca și cadru formal al educației, este locul în care Binele, Frumosul și Adevărul stau în scaune de piatră ca zeii, iar misiunea noastră în acest context este aceea de a forma și de a dărui societății Oameni cultivați: „Un om cult, este înainte de toate, o minte deschisă către bunătate și frumusețe”. (N. Iorga)
Dna Oros Cristina, ne oferă în volumul „Poezii pentru cei mici” lecția iubirii pentru om, cu frumusețea, bunătatea și gingășia celui care și-a asumat pe rând toate rolurile, acela de părinte și educator, în cel mai expresiv mod cu putință, prin intermediul căruia profesia devine măiestrie didactică, iar intensitatea simțirii - artă.
Răsfoind paginile cărții pe care o lansăm azi, vom descinde în universul miniatural, reînsuflețit printr-o gamă infinită de culori și nuanțe, ce arborează în loc de drapel, curcubeul copilăriei. Aici, în „Lumea boabei și a fărâmei” (T. Arghezi) nu există restricții ori alte repere limitative. Tuturor ne e îngăduit, o clipă, să ne oprim: să ne umplem de senin, respirând aerul curat al grădinilor primordiale, să redescoperim oaza inocenței de mult uitate, să ne întoarcem spre veșnicul copil din noi, lăsându-l să se scalde în izvoarele de argint ale viselor, acolo unde se naște poezia, și-apoi primeniți să mergem mai departe…”
Am citat din cuvântul doamnei director.
Și de această dată, distinsul profesor de limba și literatura română nu s-a mulțumit doar cu a recenza cartea, ci ne-a oferit o veritabilă analiză literară, pe textul cărții.
O viitoare lansare la Marghita
În luările de cuvânt, vorbitorii au evidențiat valoare educativă și actualitatea versurilor, forța lor sugestivă și adevărurile exprimate. Autoarea a regretat mult faptul că nici o colegă din zona Marghitei nu a reușit să ajungă la lansare. S-au invocat tot felul de scuze și de circumstanțe, dar, efectiv, Cristina s-a simțit stingherită și afectată sufletește. Doamna inspector școlar de specialitate Voichița Vancu, vocea autorizată a dascălilor din sistem, a coborât aproape de universul celor mici, intuind reacția lor la auzul versurilor și apreciind impactul lor asupra celor mici. Domnia sa i-a sugerat Cristinei să organizeze o lansare de carte și la Marghita, la Centrul „C.R.E.D.”
Cristina, cu sau fără participarea colegilor, cartea ta este o reușită care va fi bine primită de cei mici, iar pentru dascăli, ea este un bun necesar, care îi scutește să-și mai bată capul să inventeze sau să improvizeze, având în față cele mai potrivite versuri pentru a-i impresiona pe cei mici! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Poezii pentru cei mici”, de Oros Cristina.

Trimite email
miercuri, 4 decembrie 2024, 10:13:17 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

În așteptarea lui Moș Nicolae

La Școala Gimnazială „Dacia”, umplem ghetuțele cu... povești!
Marți, 3 decembrie 2024, elevii claselor I A și I H, împreună cu învățătoarele lor, Maria Brisc și Diana Mojolic, au „lustruit” de zor ghetuțele, în așteptarea lui Moș Nicolae...