Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Și la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” (se) nasc poeți!

O sărbătoare a spiritului în clasa doamnei profesor Laura Vonea

Și la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” (se) nasc poeți!

Marți (4 iunie 2013), clasa doamnei profesor Laura Vonea, de la „Oltea Doamna” era în sărbătoare.

Fiecare elev avea pe bancă un buchețel de flori, iar tabla înflorise cu desene - dedicații pentru Ruxi. Nu mi s-a dat să văd încă atâta unitate de simțire la niște copii de clasa a III-a. Cu toții străluceau în cumințenia lor în așteptarea evenimentului.
Pe „Tărâmul rimelor
„Dragi copii, stimați invitați,
E sărbătoare în clasa noastră, așa cum se poate observa pe fețele copiilor noștri, în clasa care este în sărbătoare astăzi, cu tabla „înflorită”. Ceea ce din clasa întâi încerca să înjghebe Ruxandra, astăzi, a devenit realitate. Da. Avem în fața noastră un ghemotoc de om, atent, cuminte și sensibil, care, la cei 9 anișori, a reușit să scrie prima ei carte, „Tărâmul rimelor”. Îmi amintesc de primul său manuscris. Erau niște foi albe, pe care, cu siguranță, vi le amintiți și voi, dragilor. Ni le-a plimbat prin clasă de foarte multe ori, arătându-ne, de fiecare dată, ce a mai adăugat. Câte o gâză, mai mică, mai mare, cu familia ei, fluturași, mămăruțe, indicându-ne pe fiecare pagină ce-a desenat. Erau niște foi albe, cu încercări îndrăznețe, pe care, din când în când, ni le aducea la școală să le vedem. De-atunci mi-am dat seama că Ruxi e un talent înnăscut. A dovedit-o și la crearea de mici texte la orele de limba română, încă din clasa întâi. Și apoi continuând cu atâtea compuneri la limba română… Acum, în această carte, alături de rimele sale, se află și desenele sale. Ruxandra mă surprinde plăcut, nu numai la creație, la limba română, ci și la desen, la abilități practice, după cum ați reușit și voi să o cunoașteți de-a lungul celor trei ani petrecuți împreună. De asemenea, și la celelalte discipline de învățământ, la matematică, unde, știți prea bine ce rezultate frumoase a avut. La concursul „Lumina Math” - locul I, alături de Mihai, la concursul Gordius, locul II, pe primul loc fiind Alex Rusu, și la ultimul concurs foarte important la nivelul claselor a III-a, la olimpiada județeană de matematică, unde a obținut locul I, din cei 41 de copii participanți. Te felicit, Ruxandra, pentru tot ceea ce prin muncă ai realizat. Îi felicit și pe minunații tăi părinți, pe mămica ce te sprijină așa de mult în tot ceea ce faci. Sunt mândră că te am elevă și îți doresc succes în continuare!”
După doamna învățătoare, a vorbit despre Ruxandra și cartea sa, doamna profesor Adela Porge (de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, fost inspector școlar de limba română). „Locuind pe aceeași scară de bloc, Ruxandra a crescut sub ochii mei. Iar legat de cartea pe care a scos-o, nu am decât cuvinte de laudă. Vreau să spun că din punctul meu de vedere o situez, oarecum, în continuarea a ceea ce era în perioada modernistă, și voi o să învățați mai târziu, Ion Barbu, și dl profesor știe (e vorba de dl director Mircea Mitran, profesor de matematică, prezent la eveniment – n.n.) că numele adevărat al lui Ion Barbu este Dan Barbilian și este poetul (matematician) care, scriitorul care, a făcut și literatură, din dorința de a-i demonstra prietenului său, bunului său prieten, criticul Tudor Vianu că poate face și literatură. Exact așa, colega voastră, Ruxandra, îmbină armonios literatura cu matematica, respectiv cuvintele cu cifrele”, a spus doamna profesor Adela Porge. Despre Ruxi, au vorbit apoi câte un reprezentant din partea băieților și a fetițelor (Alex și Aida). Aprecieri laudative au avut la adresa Ruxandrei și cei doi directori prezenți la manifestare (domnul director Mircea Mitran și doamna director adjunct, profesor dr. Liliana Bocoi) pentru premiul I pe care Ruxandra Tripa l-a adus pentru Școala Gimnazială „Oltea Doamna” de la olimpiada județeană de matematică. Răsfoind cartea, dl director Mircea Mitran avea să exemplifice prezența matematicii în versurile Ruxandrei: „Înmulțirile-s ușoare/ Când ele-s cu doi/ Dar când număru-i mai mare/ Este mai greoi!”
„ Voi să nu vă speriați, când veți citi acest catren. Matematica e ușoară și frumoasă dacă învățați zi de zi. Și o să ajungeți să luați premiu ca și ea”, a conchis domnul director. Pentru Ruxandra, fiecare coleg a pregătit câte un buchețel de flori, iar Ruxi i-a răsplătit pe fiecare cu câte o carte cu dedicație. Sărbătoarea a continuat cu un moment „dulce”, dar parcă cei mai mulți erau fascinați de darul primit. Unii păreau electrizați de cartea Ruxandrei și nu le venea să-și întrerupă lectura, deși în spatele clasei îi așteptau prăjiturile și sucul.
 Cartea Ruxandrei conține 60 de poezioare despre plante (flori) și animale, anotimpuri, ape, ploaie și soare, sportivi și vrăjitoare, „Boierul și rața”, „Paștele”, „Înghețata”, „Scrisul”, „Matematica”, Poezia”, „Bradul de Crăciun”, „Zmeurica și pepenele”, „Iarmarocul”, „Croitoreasa”, „Dorința băiețelului”…
În Prefața cărții (intitulată Argument), doamna profesor Adela Carla Porge consideră că Ruxi a avut mult curaj, dar nu numai, „atunci când a așternut pe foile albe ale unei agende uitate undeva pe un raft într-o bibliotecă din „camera mică” niște versuri care reflectă toate simțămintele și trăirile sale”… Tot universul unui copil sensibil, am spune noi, dornic să depășească barierele copilăriei și să urce trepte mai înalte decât propria creștere, în dorința de a escalada Everestul matematicii și poeziei, pentru a respira aerul pur, nepoluat al universului pe care îl vrea tot la picioarele sale. Ambiția Ruxandrei este să îngenuncheze totul de dragul frumosului, al științei și al copiilor, care trebuie să trăiască într-o lume curată, nepătată și nepoluată! Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (71 de poze), accesați Galeria foto: Și la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” (se) nasc poeți!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:47 Ora standard a Europei de Est