Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Celebrarea a 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea

Marți, în Aula Magna

Celebrarea a 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea

În Aula Magna a Universității din Oradea, marți, 28 mai 2013, a avut loc marcarea și sărbătorirea a 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea.

În deschiderea festivității, dl prorector Sorin Șipoș a mulțumit celor prezenți la manifestare, evocând adevărata dimensiune a evenimentului.
„Vă mulțumim tuturor celor care astăzi sunteți prezenți alături de membrii corpului profesoral de la Universitatea din Oradea, la sărbătorirea a 50 de ani de la înființarea instituției de învățământ superior, a Institutului Pedagogic de 3 ani din Oradea.
Aniversarea nu este doar un moment de sărbătoare, ci are mult mai multe semnificații. Edificarea unei universități este un proces dificil, anevoios, realizabil cu mari eforturi intelectuale și umane. În consecință și Universitatea din Oradea, asemenea catedralelor medievale, s-a construit în durată lungă, în urma eforturilor a generații de profesori. Sărbătoarea de astăzi reprezintă implicit și omagierea celor care și-au legat numele de înființarea și dezvoltarea universității noastre. Este apoi un moment potrivit de a mulțumi celor de astăzi, colegilor noștri, de la asistenți la profesori, colaboratorilor, personalului auxiliar și administrativ, care în condiții nu întotdeauna prielnice fac eforturi deosebite pentru a face performanță în învățământ și cercetare. Le mulțumim studenților, partenerii noștri, care au ales Universitatea din Oradea pentru a se specializa și perfecționa.
Aniversarea de astăzi este și un moment de bilanț și în egală măsură de reflexie asupra viitorului învățământului din România, în general, și al Universității din Oradea în mod special”.
Actuala conducere a Universității din Oradea își dorește să construiască pe verticală
În cuvântul său, dl rectorul Constantin Bungău a vorbit despre jubileul universității și marcarea acestui moment aniversar, făcând o prezentare a istoricului instituției de învățământ superior, dar și o evocare a prezentului și a preocupărilor pentru viitorul acestei instituții.
„La aproape trei decenii, reînvie învățământul superior la Oradea, înființându-se Institutul Pedagogic de 3 ani, prin Ordinul Ministerului Învățământului Nr. 831 din 15 septembrie 1963. Deci 50 de ani au trecut de la reînființarea învățământului superior la Oradea. Apariția centrului universitar orădean era rezultatul accelerării procesului de industrializare a țării, a marelui deficit de  cadre didactice în Sătmar, Maramureș, Sălaj, Bihor, Arad, Alba, Hunedoara. La început au existat patru facultăți. Începând cu 1963-1964, se înființează Facultatea de Filologie și Facultatea de Matematică - Fizică. Imediat, începând cu 1964-1965, se înființează încă două facultăți, Facultatea de Istorie – Geografie și Facultatea de Educație Fizică, toate desfășurându-și activitatea în acest campus universitar…”
În vernisajul istoric al instituției de învățământ amenajat în holul Bibliotecii universitare au fost ilustrate secvențele istorice evolutive ale universității, fiind specificate și numele rectorilor care au condus instituția de-a lungul anilor.
„Anul 2012 se caracterizează prin accelerarea procesului de întinerire a conducerii universității la toate nivelurile, reorganizarea și fixarea unor obiective pentru obținerea calificativelor de performanță. Plecând de la crezul că „vigoarea unui arbore nu este dată de numărul și lungimea ramurilor, ci de profunzimea și sănătatea rădăcinilor”, așa cum spunea, l-am citat pe Gustave Thibon, actuala conducere a Universității din Oradea își dorește să construiască pe verticală. Să consolideze profunzimea și să asigure sănătatea rădăcinilor învățământului superior în cadrul Universității din Oradea. Numai așa vom dezvolta împreună o universitate durabilă, o universitate performantă, dragi colegi și studenți”, a conchis dl rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău.
„La ceas aniversar, viza noastră este excelența academică și de cercetare”
În continuare, dl profesor univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului universitar, a prezentat mesajul din partea Senatului.
Încadrată în spațiu și timp, datoare să răspundă comenzii sociale, instituția este privită și ancorată perfect de președintele Senatului în procesul de înnoire a societății.
„Momentul aniversar este deopotrivă unul de reflecție, de evaluare și de proiecție. Societatea în ansamblul ei se confruntă cu multiple crize. Constatăm adesea că suntem prea statici, că nu ținem pe cât ar trebui pasul cu ritmurile și nevoile lumii de azi. Cu certitudine, societatea așteaptă răspunsuri de la mediul academic în privința evoluțiilor sociale și nu numai. Dezvoltarea strategică a universității noastre vizează afirmarea ei ca instituție formativă, ca un pol de cercetare științifică, ca sursă de inovare tehnologică și nu în ultimul rând ca instanță publică în dezbaterea critică a evoluțiilor sociale, politice și economice”.
În continuarea discursului său, președintele Senatului s-a referit la performanță și finanțare (care, din păcate, merg mână-n mână), cu competitivitatea infrastructurii și calitatea resursei umane, ajungând la ținta de fiecare zi, care este „consolidarea autorității intelectuale și afirmarea ei prin expertiza în varii domenii”, dar și la viza Senatului, care este „excelența academică și de cercetare”.
Universitatea din Oradea reprezintă un punct de referință și unul de excelență
Pentru prefectul județului, dl Claudiu Pop (absolvent al acestei instituții), „Universitatea din Oradea reprezintă un punct de referință în cadrul județului Bihor, reprezintă un punct de excelență în studii, în aprofundarea studiilor și reprezintă dacă vreți cel mai important izvor pentru tot ceea ce înseamnă instituțiile publice deconcentrate ale municipiului nostru, ale județului Bihor și nu numai”.
„Universitatea este emblematică ea însăși pentru județul nostru”
La rândul său și președintele Consiliului Județean Bihor, dl prof. Cornel Popa, este cu sufletul aproape de această instituție, de colectivul de cadre didactice și studenți. „Noi, cu toții, reverberăm sufletește, trăim emoțiile devenirii acestei universități. Cred că ceea ce este astăzi Oradea și județul Bihor este emblematic pentru ceea ce se-ntâmplă și-n această instituție de învățământ. Universitatea este emblematică pentru județul nostru și trebuie să-i susținem în continuare eforturile”.
Ca fost student al universității și dl viceprimar Ovidiu Mureșan a avut un mesaj optimist, dorindu-și o bună colaborare cu universitatea, după protocolul de colaborare încheiat săptămâna trecută. „Conform parteneriatului, primăria și universitatea vor derula o serie de proiecte de interes comun, cum ar fi promovarea municipiului Oradea și universității pe bază de reciprocitate, dezbateri educaționale și organizare de târguri de oferte educaționale și locuri de muncă”, a spus dl viceprimar.
Placheta și Diploma aniversară „Dimitrie Gusti”
La ceas aniversar, în baza Ordinului Ministerului Educației Naționale Nr. 6.103 privind acordarea de plachete și diplome aniversare, în temeiul Hotărârii Guvernului Nr.185 din 2013, privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, ministrul Educației Naționale și ministrul delegat pentru învățământul superior, cercetare științifică și dezvoltare etnologică emit ordinul de acordare a Plachetei și Diplomei aniversare „Dimitrie Gusti” Universității din Oradea pentru activitatea educativă desfășurată și performanțele profesionale înregistrate în cei 50 de ani de existență.
Ca absolvent al Universității din Oradea, mă alătur și eu tuturor celor care apreciază și felicită la ceas aniversar această instituție emblematică a Oradiei și Bihorului.
La mulți ani, Universitatea, Oradea!
Moise-Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Celebrarea a 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:16 Ora standard a Europei de Est