Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul geografic „Terra Nostra”

Joi, la C.N. „Mihai Eminescu”

Concursul geografic „Terra Nostra”

Joi (23 mai 2013), Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea și revista „Terra Magazin” (în parteneriat cu Editura CDPress, care asigură premiile) au organizat cea de-a IV-a ediție a concursului geografic județean „Terra Magazin”, de-acum „Terra Nostra”.

De la o ediție la alta, competiția pare tot mai interesantă. Dacă la ediția a III-a invitatul surpriză a fost chiar redactorul-șef al revistei „Terra Magazin”, dl Ionuț Popa, joi, în fața competitorilor, doamna profesor Cristina Marian (inițiatorul și coordonatorul concursului) a invitat un împătimit al muntelui, un campion al înălțimilor, alpinistul Teodor Tulpan - cuceritor al Everestului.
E de subliniat faptul că de la o ediție la alta, competiția și-a câștigat noi prieteni, iar de la o competiție locală, în primul an, a devenit județeană, la ediția a II-a și interjudețeană la cea de-a III-a ediție.
La actuala ediție, la gimnaziu, s-au înscris 16 echipaje (Lic. T. „Aurel Lazăr”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Școala Gimnazială „Oltea Doamna”, L.P.S. „Bihorul”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Lic. Teologic Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”, Școala Gimnazială „Dacia”, Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, Colegiul Național „Iosif Vulcan”, Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, Școala Gimnazială din Săcădat, Școala Gimnazială Nr. 1 Derna, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, precum și Școala Gimnazială din Ciutelec; în afara concursului, reprezentanții colegiului gazdă (C.N. „Mihai Eminescu”) au prezentat două proiecte (prin Vlad Gherghel, din a V-a B și Alexandru Pantiș, din a VII-a A).
La sfârșitul concursului, nu mai puțin de 10 echipaje au ajuns la baraj, fiind nevoie de alte întrebări pentru a le departaja. E vorba de: școlile gimnaziale „Dacia”, „Oltea Doamna” și Școala din Derna, liceele teoretice „Lucian Blaga” și „Onisifor Ghibu”, colegiile naționale „Emanuil Gojdu” și „Samuil Vulcan” din Beiuș, liceul ortodox și liceul baptist, precum și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș. Finala și-au disputat-o echipajele de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” (Patricia Banciu, Teodora Bocoi și Șerban Zbârcea, îndrumați de dna prof. dr. Liliana Bocoi) și Școala Gimnazială „Dacia” (Iulia Zaha, Alexandra Stark și David Egrid, îndrumați de dna prof. Gabriela Velimirovici); au câștigat cei de la „Oltea Doamna”.
După-amiază, au intrat în concurs liceenii (cu 13 echipaje, reprezentând următoarele colegii și licee: Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Liceul T. „Lucian Blaga”, Lic. T. „Onisifor Ghibu”, Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita, L.P.S. „Bihorul”, Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”, C.N. „Iosif Vulcan”, C.N. „Emanuil Gojdu”, Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, Lic. Teologic Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”, C.T. „Traian Vuia” și Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș).
Ca și la gimnaziu, și la liceu a fost nevoie de întrebări de baraj pentru departajarea concurenților. La finele celor 10 întrebări de concurs se cunoștea doar ocupantul locul I – echipajul de la C.N. „Emanuil Gojdu” (format din: Mircea Ciuciu, Bogdan Daniel și David Heredea, îndrumați de dna prof. Dorina Iova).
La baraj au intrat: „Traian Vuia”, „Samuil Vulcan” Beiuș, „Emanuel”, Iosif Vulcan”, „Roman Ciorogariu” și „Aurel Lazăr”. Pe treapta a II-a a podiumului au urcat elevii dnei profesor Ramona Iștoc și ai dlui prof. Florin Iștoc, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”: Patricia Pantea, Patricia Bungău și Rebeca Dardai, iar pe cea de-a treia treaptă, lăzăriștii doamnei prof. Cristina Brădău: Bianca Ganea, Georgiana Tănase și Emanuel Bodea
Și în cazul liceenilor, eminescienii au prezentat trei proiecte în afara concursului. E vorba despre proiectele susținute de Oana Meșter și Denisa Sabău, din XI B și XI D; Andrei Benea din a X-a H și Ioana Buzulică.
Doamna profesor Cristina Marian a fost sprijinită și la actuala ediție de doamna profesor Daniela Duma, iar premiile au fost asigurate de sponsorul concursului - Editura CDPress.
La înmânarea premiilor a dat o mână de ajutor și invitatul ediției, alpinistul Teodor Tulpan. (Ovidiu DAN)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:06:51 Ora standard a Europei de Est