Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Eveniment de promovare a artei teatrale

Proiectul „Teatru pentru liceeni”

Eveniment de promovare a artei teatrale

Biroul executiv al Consiliului Județean al Elevilor Bihor mulțumește tuturor colaboratorilor pentru implicare în cadrul evenimentului cultural-artistic „Teatru pentru liceeni”, eveniment de promovare a artei teatrale în rândul tinerilor bihoreni.

Actorii amatori, liceeni din opt școli bihorene (Colegiul Național ,,Mihai Eminescu”, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu”, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu”, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul”, Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel”, Liceul de Artă, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Colegiul Național ,,Octavian Goga” din Marghita), au oferit un spectacol de calitate în prezența juriului compus din dna Maria Mierluț – regizor, dna Oana Cernea – scenograf în cadrul Teatrului „Regina Maria”, dl Florian Silaghi - director al Teatrului „Arcadia”. Cei peste 150 de spectatori elevi și profesori, au fost plăcut impresionați de prestațiile echipelor de teatru.
Juriul a acordat premii după cum urmează: premiul pentru Cea mai bună reprezentație, locurile I, II și III; premiul pentru Cel mai bun rol principal; premiul pentru Cel mai bun rol secundar și premiul pentru Cea mai bună coordonare artistică. Totodată, fiecare elev participant a primit o diplome de participare. 
Clasament
Colegiul Național „Mihai Eminescu” - locul I; echipa formată din: Rodonia Sur – Chirița, rol principal, Dayana Toader - Safta, Camelia Cociuba – Monsiu` Șarlă, Bianca Jurca - Luluța, Mihele Raul - Guliță, Traian Manolache - Ion, Andreea Cătălinoiu - țăran, Denis Șerb – țăran -acompaniament la vioară, Iulia Centea – țăran, coordonarea artistică - Ionuț Șerban, profesor coordonator - Veronica Marton; Colegiul Național „Emanuil Gojdu”- locul II; echipa formată din: Ghiță Dan - Dumnezeu, Răducanu Matei - Diavolul, Morgovan Larisa - Cristina, Horj Liana - Aida, Cevei Iulia - mama celor două, Lincar Alexandra – servitoare; coordonarea artistică - Sîrca Luana, profesor coordonator - Gelu Șerea; Liceul de Arte, Oradea - locul III - (echipa formată din: Dudaș Alexandra – Farc Ivana – Cichita 1, rol principal, Pașca Darius – barman, rol principal, Pop Roxana – Cichita 2, Sabou Carmen – Cichita 3, Dudaș Alexandra - Cichita 4 , Pașca Darius – barman, rol principal, Lipovan Răzvan - patron, Gligan Raul – toboșar, Vura Janos – corepetitor, coordonarea artistică - Pop Samuel, profesor coordonator - Fatol Augusta. 
Premiul pentru Cel mai bun rol principal a fost acordat elevei Rodonia Sur (de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”); Rodonia a interpretat personajul Chiriței din sceneta „Chirița în provincie”.
Premiul pentru Cel mai bun rol secundar a fost acordat elevului Răducanu Matei (de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”), pentru rolul diavolului din sceneta „Pact cu diavolul”.
Premiul pentru Cea mai bună coordonare artistică a fost acordat elevului Weinberger Alexandru (de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”).
Actorul Ioan Oros a răspuns invitației organizatorilor de a prezenta o reprezentație de excepție, îmbinând astfel experiența profesională de zeci de ani cu talentul amatoricesc al elevilor.
 Proiectul „Teatru pentru liceeni” este finanțat prin programul YouthBank Oradea, coordonat local de Fundația Comunitară Oradea, iar la nivel național de Asociația pentru Relații Comunitare. Programul YouthBank Oradea este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Partenerii locali ai programului sunt: VPK Packaging, UniCredit Þiriac Bank și Pro Cariere; partenerii evenimentului: Fundația Ruhama, Filarmonica de Stat din Oradea, Oradea Shopping City, High School in America, Teatrul „Regina Maria”, Teatrul „Arcadia”, Aqua President, Gabriela Olaru.
Alexandra Daragiu,
Avocatul Elevului (din cadrul C.J.E. Bihor)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Eveniment de promovare a artei teatrale.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:57:41 Ora standard a Europei de Est