Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Să cântăm și să dansăm împreună!

Reuniune de proiect Comenius „Unity through diversity”

Să cântăm și să dansăm împreună!

Marți, 21 mai 2013, elevii Școlii Gimnaziale Nr. 16 din Oradea au prezentat pe scena Teatrului „Regina Maria” spectacolul „Let’s sing and dance together!” (Să cântăm și să dansăm împreună!), în cadrul reuniunii de proiect Comenius „Unity through diversity” pe care o găzduiesc în perioada 19-24 mai.

În cadrul acestui proiect Comenius, Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea are ca parteneri instituții de învățământ din nouă țări europene: Franța, Italia, Spania, Turcia, Finlanda, Polonia, Portugalia, Irlanda de Nord și Croația (Groupe Scolaire Louis Pasteur, Dampierre, FRANCE, Sesto Circolo didattico, Lucca, ITALY, Ligoniel Primary School, Belfast, NORTHERN IRELAND, St. Vincent de Paul Primary School, NORTHERN IRELAND, OSNOVNA SKOLA STRAHONINEC, Cakovec, CROAÞIA, Zespo³ Szkolno - Przedszkolny w Napachaniu, Napachanie, POLAND, CENTRO DE EDUCACIÓN INFANTIL Y PRIMARIA VALSEQUILLO, Canary Islands, SPAIN, Centro Escolar de Santiago de Piaes, Cinfaes, PORTUGAL, Tiistilan Koulu, Espoo, FINLAND și
OZEL YENİ FİKİR ANAOKULU, Istanbul, TURKEY, după cum aveam să aflăm de la coordonatorul de proiect, dra prof. Violeta Roman.
„Proiectul „Unity through diversity” ajută aproximativ 2.000 de elevi de vârstă primară din 10 țări europene, să intre în contact cu identitatea europeană comună (unitate), dar și cu propriile caracteristici (diversitate), să împărtășească informații despre țara lor și să învețe despre modul de viață din alte țări (sistem de educație, școală, oraș, țară, mediu înconjurător, cultură, artă, sport, mâncare), să găsească asemănări și deosebiri între acestea.
Proiectul urmărește: promovarea diversității diferitelor culturi și valori europene, a respectului, toleranței si aprecierii față de acestea, depășirea barierelor culturale și de limbă între participanți, respectarea identității și a conștiinței naționale, pentru a fi în armonie cu conștiința membrilor comunităților europene și a întregii lumi, valorificarea moștenirii culturale a popoarelor, având la bază vechile tradiții și obiceiuri, precum și încurajarea studiului limbilor străine.
Pe parcursul celor doi ani de implementare a proiectului (2012-2014), pentru atingerea obiectivelor se vor derula mai multe activități precum: prezentarea fiecărui partener, (a școlii și regiunii), a fiecărei țări, expoziție de fotografii, ierbare (colecții de plante), crearea unei pagini web și administrarea ei, realizarea unui CD cu cântece tradiționale, a unei cărți de rețete culinare, album de picturi celebre, dicționar ilustrat în mai multe limbi și, bineînțeles, mobilitățile transnaționale în fiecare țară parteneră.
Până în prezent au avut loc reuniuni de proiect în: Polonia, Finlanda, Turcia și Croația. Întâlnirea de la Oradea, din aceste zile marchează încheierea primului an de proiect „Unity through diversity”.
Tema actualei reuniuni de proiect este „Imnul național. Cântece tradiționale. Imnul Comenius”.
Programul reuniunii
Ieri (luni): vizitarea școlii, întâlniri și discuții cu reprezentanții conducerii, cadre didactice, elevi, asistarea la ore, ședințe de lucru, precum și vizită la Băile Felix.
Astăzi: vizită la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, întâlnire la I.S.J. Bihor, vizită la Primăria Oradea, ședințe de lucru, spectacol la Teatrul „Regina Maria”, susținut de elevii școlii, în parteneriat cu Palatul Copiilor și Elevilor, vizitarea Muzeului Memorial „Aurel Lazăr” și a Bisericii cu Lună.
Miercuri sunt programate: vizită la Liceul „Don Orione” și  la Universitatea Oradea, ședințe de lucru, vizitarea Basilicii Greco-Catolice și a Muzeului Þării Crișurilor.  
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul  Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții.
„Trebuie să fiți foarte mândri de tot ceea ce ați realizat”
Pe scena Teatrului „Regina Maria”, micii artiști ai școlii și partenerii lor de la palatul orădean, dansatori și cântăreți, au realizat un spectacol de succes, aplaudat și scandat, adesea în picioare, de partenerii de proiect din cele nouă țări europene.
La finalul regalului, coordonatorul de proiect, dra prof. Violeta Roman, a avut pe scenă un interlocutor special, reprezentantul Franței (care a vorbit în engleză, limba oficială a proiectului). El a făcut aprecieri atât legate de spectacolul, pe care l-a considerat perfect, cât și de proiect, cu trimitere la reuniunea de la Oradea, dar și la adresa școlii. „Toți elevii și toți profesorii trebuie să fiți mândri de tot ceea ce ați realizat în Școala Nr. 16, nu doar în această săptămână, ci în fiecare zi”.
Și noi, care cunoaștem foarte bine activitatea elevilor și rezultatele lor și ale dascălilor, vă felicităm pentru modul exemplar în care ne-ați reprezentat în fața partenerilor de proiect ca ambasadori ai României, cu COMPETENÞĂ, mândrie, onoare și demnitate! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Să cântăm și să dansăm împreună!   

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:24:03 Ora standard a Europei de Est