Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita - „Școală Europeană”

De la „Școala Anului” la „Școală Europeană”

Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita - „Școală Europeană”

Lumea în care trăim devine, tot mai mult, o lume a concurenței și a competiției.

Acest lucru are, de cele mai multe ori, un efect pozitiv, întrucât toți cei care doresc să rămână în frunte, trebuie să dovedească că merită, într-adevăr, acest lucru. Situația e și mai dificilă când vine vorba de educație. Să oferi educație, cultură și clasă celor care trec prin instituția ta, să menții standarde ridicate în ceea ce privește calitatea serviciilor educaționale nu e un lucru ușor în lumea anului 2013. Și poate tocmai de aceea, fiindcă este atât de greu, puține școli reușesc s-o mai facă... Iar în cazurile fericite când lucrul acesta se întâmplă, urmează laurii victoriei...
Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita, câștigător în 2011 al locului II la secțiunea „Școala Anului” din cadrul „Galei Premiilor în Educație”, organizată de Fundația Dinu Patriciu, s-a afirmat încă o dată și în acest an, prin obținerea Certificatului „Școală Europeană”. Competiția pentru obținerea acestui certificat, organizată de către Ministerul Educației Naționale s-a aflat la a X-a ediție, în Bihor existând în prezent doar 6 școli deținătoare a certificatului „Școală Europeană”.
Criteriile evaluate în cadrul acestei competiții ce urmărește să stabilească și să promoveze un etalon pentru educația din România, vizează modul în care dimensiunea europeană a educației este aplicată în instituția noastră. Aceasta presupune, printre altele,  implicarea elevilor și a cadrelor didactice în proiecte și programe comunitare, continuitate și constanță în derularea acestor proiecte, asigurarea egalității de șanse și, nu în ultimul rând, performanțe școlare. Și, cum Colegiul nostru s-a făcut mereu remarcat tocmai prin aceste aspecte, a fost de la sine înțeles că, suntem într-adevăr, o Școală Europeană. Așadar, acest statut obținut la București în 2013, vine ca o nouă confirmare a prestigiului instituției, a valorii oamenilor care lucrează în ea și pentru ea, ca o recompensă pentru toate eforturile pe care le depun an după an, zi după zi, deopotrivă elevi și dascăli.
Satisfacția de a primi o distincție atât de importantă este cu atât mai mare cu cât în această perioadă învățământul românesc marghitean trece prin transformări majore, transformări benefice, care-l fac, în timp, mai puternic și mai valoros. Deși ne aflăm doar în cel de-al doilea an de la unificarea Colegiului Național „Octavian Goga” cu Școala cu clasele I-VIII Marghita, iată că roadele muncii noastre nu au contenit să apară, dovedind că această unificare este una eficientă, ce duce la atingerea unor noi standarde atât în domeniul educației, cât și al culturii pe plan local. Și nu doar local, dacă ne gândim la numeroșii ambasadori ai școlii noastre care ne reprezintă cu mândrie în săli de concurs, pe scene sau stadioane din întreaga țară!
Portofoliul necesar pentru a participa la competiția „Școală Europeană” a presupus prezentarea activității noastre din ultimii trei ani școlari, adică începând cu anul 2010. Pentru mine, ca membru în echipa ce a întocmit acest portofoliu, a fost o reală satisfacție să văd cât de mult și cât de multe  s-au realizat în tot acest timp. Deși a fost o muncă asiduă, mulțumirea de a avea în față dovezi ale muncii, ale angajamentelor, ale eforturilor depuse de sute de copii și zeci de cadre didactice nu poate fi trecută cu vederea. Mi s-a confirmat încă o dată că instituția noastră a avut mereu în vedere implicarea în viața comunității locale și obținerea performanțelor școlare. Consider că noul statut vine în mod normal, ca o recunoaștere firească a ceea ce suntem, oricum, dintotdeauna. Consider că trebuie să fim mândri pentru curajul și dorința de a ne afirma mereu, pentru calitatea muncii pe care o facem, pentru valoarea oamenilor pe care-i formăm și... nu în ultimul rând, pentru că suntem o ȘCOALĂ EUROPEANĂ!
Prof. Manuela Bârza
Felicitări! - Ovi

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 22:14:43 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...