Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Caravana cu Laboratorul verde al reciclării a poposit la Școala Nr. 11 și C.N. „Iosif Vulcan”

Marți și miercuri, în premieră locală

Caravana cu Laboratorul verde al reciclării a poposit la Școala Nr. 11 și C.N. „Iosif Vulcan”

Primăria Oradea ne-a invitat marți (21 mai 2013), la Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea, la lansarea unei aplicații practice deosebite: selectarea de către elevii din clasele a III-a a deșeurilor pe tablete, în cadrul Laboratorului verde al reciclării.

„Colectarea selectivă a deșeurilor este una dintre prioritățile Primăriei Oradea, în municipiul nostru această activitate fiind introdusă în 2010. În anul 2011, am început o amplă campanie de conștientizare a populației asupra importanței colectării selective. Suntem conștienți de faptul că în atingerea acestui obiectiv un rol esențial îl joacă educarea tinerei generații, astfel că acordăm întreg sprijinul nostru tuturor celor care doresc să se implice în acest proces”, a precizat dl viceprimar Mircea Mălan.
După București, Pitești, Slatina, Craiova, Târgu Jiu, Arad a venit rândul elevilor orădeni să selecteze deșeurile de ambalaje prin intermediul Laboratorului verde al reciclării, marți și miercuri (21 și 22 mai) la Școala Gimnazială Nr. 11 și respectiv la Colegiul Național „Iosif Vulcan”.
Eco-Rom Ambalaje investește în îndeplinirea obligațiilor legale de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje inclusiv prin susținerea campaniilor de informare și conștientizare a generației tinere. Colectarea separată trebuie să devină un gest obișnuit, iar experiența inedită din Laboratorul verde al reciclării, cu siguranță, îi va face pe cei mici să plaseze corect deșeurile de ambalaje în containerele special dedicate colectării separate, amplasate în fiecare oraș, a completat dl Sorin Cristian Popescu, director general Eco-Rom Ambalaje.
Înainte să ajungă caravana la Școala 11, doamna director Adelina Iacob avea să ne informeze despre proiect, din ceea ce și domnia sa aflase, documentându-se de pe www.colecteazaselectiv.ro
„Ceea ce mi-a atras atenția a fost faptul că proiectul dorește să ofere aplicații practice și valorizează în mod special ceva care mie mi-a atras atenția, învățarea experiențială. E un concept pe care noi îl întâlnim în toate documentele acestea de proiectare ale noastre, și ține de trendul din reforma educației. Grupul țintă al proiectului este format din clasele a III-a din școlile selectate. Ei au un buget de timp alocat, cam la 20 de minute pentru a vizita acest laborator verde. Interiorul este foarte interesant renovat. Am văzut acolo tablete, ochelari 3D, ecran de proiecție… Din câte am aflat, se realizează un concurs; în grupe de câte 10 elevi din fiecare clasă a III-a, li se prezintă întâi, demo, un minut, joculețul la care trebuie să participe și pe urmă intră în concurs. E vorba de colectarea selectivă. Cu ajutorul tabletelor, ei arată, de exemplu, doza de aluminiu unde trebuie să fie depusă, în care container… Este până la urmă o lecție practică de colectare selectivă a deșeurilor; nu este la nivel teoretic, ci la nivel practic”, a conchis doamna director Adelina Iacob.
La sosirea caravanei, elevii au urcat în laborator, unde dra Corina Ion i-a primit cu mult drag, le-a explicat și demonstrat ceea ce au de făcut, după care i-a poftit la concurs. Plasând  corect deșeurile în containerele corespunzătoare, ei obțineau puncte, dar, la fiecare greșeală erau depunctați. La final cu toții au fost premiați cu materiale promoționale.
„Caravana reprezintă un alt mod de învățare, prin joc și joacă. În grupuri de câte 10, ei intră mai întâi în zona de animație, unde văd un film 3D pe tema  colectării separate a deșeurilor din ambalaje, după care merg în zona de joacă, unde pe 10 tablete interconectate se joacă un joc de echipă, obținând un punctaj. La final de caravană, școala (clasa) care a obținut cel mai mare punctaj, va primi un premiu special. Urmează momentul cubului magic, o structură în care le arătăm efectiv ce se întâmplă în urma reciclării. Astfel, dacă vom pune un PET de plastic, vor ieși brățări; dacă vom punem o cutie de carton, vor ieși rigle; dacă punem o doză de suc, vor ieși fluiere. Copiii rămân cu ideea că reciclarea este un lucru pozitiv”, ne-a explicat dra Corina Ion.
Miercuri, la caravana de la Colegiul Național „Iosif Vulcan”, aveam să le cunoaștem și pe fetele din Patrula eco a colegiului. Trupa eco a colegiului,  îndrumată de dna profesor Dana Mihincău, ne-a adus în acest an locul III pe țară! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Caravana cu Laboratorul verde al reciclării a poposit la Școala Nr. 11 și C.N. „Iosif Vulcan”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:14:41 Ora standard a Europei de Est