Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O masă rotundă pe tema comportamentului adecvat în fața unui animal domestic

Miercuri, la Lic. Ped. “I. Vulcan” Oradea

O masă rotundă pe tema comportamentului adecvat în fața unui animal domestic

Miercuri, 27 februarie 2008, la Liceul Pedagogic “ Iosif Vulcan” Oradea a avut loc o masă rotundă pe tema comportamentului adecvat în fața unui animal domestic…

La manifestare, au participat, alături de elevii claselor, membri ai echipei de proiect și părinți, precum și un invitat, dl Gavril Buzle, medic cu experiență în medicina veterinară (tatăl elevului Buzle Marcus, din clasa I D, înv. Adriana Puie).
Acțiunea vine în sprijinul realizării unora dintre obiectivele proiectului de educație a adulților “ Educă așa!” coordonat de înv. Adriana Puie, având în echipa de întocmire pe profesorul de psihopedagogie Felicia Dima (de la Liceul Pedagogic), psiholog Nelu Tamaș și educatoarea Lucia Horgoș (de la Liceul Teologic Greco-Catolic Oradea), iar colaboratori pe inst. Rodica Panti, inst. Rodica Ghenț, inst. Ionuț Andrei, inst. Anca Mărincean, inst. Lavinia Sabău, Nagy Emilia, inst. Ioana Abrudan, înv. Maria Dronca, înv. Petru Balaj și inst. Aurelia Susan (toți de la Lic. Ped. “I. Vulcan”).
Proiectul “Educă așa” s-a născut din necesitatea de a răspunde numeroaselor întrebări pe care părinții le-au adresat dascălilor în legătură cu comportamentul copiilor lor în diferite situații. Iar răspunsul este rezultatul unei munci îndelungate, în echipă, în care se împletesc în mod fericit suportul teoretic cu experiența practică.
Demersul educativ încearcă să cimenteze legăturile dintre parteneri (familie-copil-unitate de învățământ), evidențiind responsabilitățile ce revin fiecărei membru partener în perioada de derulare a proiectului (2006- 2011).
“ Cum ne comportam în preajma unui animal domestic necunoscut (câine, pisică)? La ce pericole suntem expuși ori de câte ori atingem animalul pe care îl îndrăgim?”
Au fost întrebările mesei rotunde, la care au răspuns specialiști din multiple domenii (între care părinți prezenți la activitate), alături de dl Gavril Buzle.
La întâlnirea următoare, cu ajutorul aparaturii din dotarea Cabinetului de documentare și informare, elevii vor afla mai multe informații despre porcușorii de Guineea, canari, papagali, șopârle, broaște țestoase, iguoane și alte vietăți pe care ei și le doresc în camera proprie, precum și pericolele la care se expun ori de câte ori le ating...
La finalul activității de miercuri, concluziile au fost optimiste. Invitatul a avut putere de convingere, părinții și-au satisfăcut curiozitatea, iar elevii au dovedit că dețin suficiente informații legate de igiena personală și colectivă, manifestând un comportament adecvat față de animalul preferat.  (A.P.)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:35:34 Ora standard a Europei de Est