Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educați așa!

Curs de educație parentală la Grădinița „Mugurel”

Educați așa!

Este cursul de educație parentală ce s-a desfășurat la Grădinița Nr. 30 – „Mugurel” din Oradea, pe perioada a cinci săptămâni.

Cursul a fost organizat și susținut de instructorii de părinți: prof. Loredana Cionca și Lenuța Ruja. La curs au participat 12 părinți, de la grupele de preșcolari conduse de cele două cadre didactice.
Scopul cursului este de a îmbunătăți relația părinte – copil, deoarece aceasta este una din condițiile de bază ale dezvoltării sănătoase și armonioase a copilului. De asemenea, cursul își propune să-i ajute pe părinți să prevină unele probleme legate de educația copiilor și să-i facă să înțeleagă că pot influența comportamentul propriilor copii.
Participarea la fiecare întâlnire a oferit părinților ocazia de a-și însuși abilitățile de bază: acordarea atenției, aprecierea și stabilirea limitelor (a spune „nu” și a interzice, ignorarea, izolarea, pedepsirea). Prin exerciții, cum ar fi: „Semaforul”, „Fierbinte, rece,”, „Cum să spunem nu?”, „Ce aș face eu?”, care au un caracter interactiv, participanții au conștientizat influența puternică pe care experiențele din copilărie le pot avea asupra dezvoltării ulterioare.
Pe parcursul desfășurării fiecărei activități, părinții au vizionat filmulețe didactice, apoi au analizat unele situații comportamentale prezentate, fiecare întâlnire încheindu-se cu discutarea temei pentru acasă și distribuirea broșurilor în care au fost rezumate abilitățile însușite. Rezolvarea temei pentru acasă a fost un exercițiu care a presupus aplicarea strategiilor oferite de curs, în practica din familie.
Prezentarea unor aspecte din experiența personală sau cea de părinte a condus spre concluzia generală că fiecare copil are atât comportamente dezirabile care plac, cât și comportamente neadecvate care deranjează și nu sunt de dorit. Pentru toți cei prezenți, a devenit foarte clar faptul că discuțiile sincere, deschise aduc multă lumină, liniște în conștientul părintelui înclinat a crede că doar copilul lui are manifestări ieșite din comun.
Mai mult decât atât, discuții de acest gen pot facilita găsirea strategiei cu șanse mari de a funcționa în cazul fiecărui copil deoarece rețete garantate, personalizate, nu sunt de găsit. 
 Frecvent a fost subliniată importanța aprecierii comportamentelor adecvate ale copiilor, fapt ce îi face pe copii să înțeleagă că, doar în acest mod reușesc să atragă atenția părintelui, atenție de care au atât de mare nevoie. Procedând astfel, părintele recurge la utilizarea întăririlor pozitive care vor favoriza înregistrarea unui câștig de ambele părți - copil mulțumit, părinte mulțumit.
Cursul s-a finalizat (în 15 mai 2013) cu o evaluare a competențelor dobândite de părinți, iar eforturile și interesul acestora au fost răsplătite cu diplome de participare. Cursanții au mai completat un chestionar prin care am dorit să stabilim, pe o scală de la 1 la 5, măsura în care acest curs a satisfăcut așteptările lor. Cu același instrument de măsurare, ne-am propus să aflăm care este, în opinia participanților, standardul cursului și tot prin intermediul chestionarului părinții au avut ocazia să își exprime nevoile de formare, de consiliere, solicitând și alte teme din domeniul educației parentale.
Satisfacția pe care am avut-o noi, instructorii de părinți, este suficient de motivantă pentru a continua organizarea și susținerea acestui curs, cu atât mai mult cu cât există încă solicitări ale unor părinți pe care nu am reușit să îi cuprindem în program, din cauza numărului restrictiv de participanți, număr impus prin procedura de organizare, aspect care denotă eficiență și calitate. (Lenuța Ruja)

 

 

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:14 Ora standard a Europei de Est