Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități de diseminare și un curs pilot

În cadrul proiectului „Cradle-to-Cradle”

Activități de diseminare și un curs pilot

În calitate de partener național și membru al Comunității Românești de Practică, Universitatea din Oradea, prin intermediul Facultății de Protecția Mediului, a organizat timp de două zile, începând cu data de 16 mai 2013, o serie de activități de diseminare, precum și un curs pilot în cadrul proiectului Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație numit WORKING AND LEARNING IN THE WORLD OF CRADLE-TO-CRADLE.

Cursul pilot a fost conceput și organizat pentru studenții și cadrele didactice provenind din mai multe facultăți din cadrul Universității din Oradea (ingineria mediului, industrie alimentară, textile și pielărie, arhitectură și construcții) cu scopul de a disemina informații referitoare la conceptul inovator Cradle-to-Cradle.
Timp de trei ore, studenții și cadrele didactice au fost informați de către coordonatorul de proiect, dna lector dr.  Anamaria Supuran, cu privire la stadiul implementării proiectului în cadrul Universității din Oradea, precum și la  realizările de până în prezent ale echipei de proiect; au aflat cum pot să conlucreze în cadrul unei echipe atunci când își doresc să inițieze mici proiecte în domeniul C2C, workshop organizat de dl Peter van der Baan, coordonatorul de proiect din Olanda; au beneficiat de un curs introductiv privind conceptul și filozofia Cradle-to-Cradle, conceput de dna lector dr. Marinela Bodog și au putut urmări studiul de caz prezentat de dl Wojciech Chorobik, directorul de vânzări pe România, Bulgaria și Ungaria de la firma de mochete Desso din Olanda.
După-amiază, a continuat cu întâlnirea de la Hotel Maxim care și-a dorit să reunească atât cadre didactice din învățământul preuniversitar și universitar, precum și companii interesate de implementarea conceptului C2C. Prezentările susținute de invitații din străinătate au vizat criteriile de certificare C2C și implementarea C2C într-o companie. Prima temă a fost susținută de dna Wei-Wang Ahlerstorf, responsabilă cu activitățile în cadrul proiectelor derulate de EPEA International SRL Germania, iar cea de-a doua temă a fost prezentată de dl Rudi Daelmans, director de sustenabilitate de la firma Desso B.V. din Olanda. Programul s-a încheiat cu discuții libere, cei invitați având posibilitatea să pună întrebări invitaților din străinătate.
Programul zilei de 17 mai s-a adresat în special fermierilor, studenților și cadrelor didactice din cadrul Facultății de Protecția Mediului, Departamentul de Agricultură și Horticultură și a avut ca temă principală energiile regenerabile  care pot ajuta la reducerea costurilor în agricultură. Printre invitați s-au numărat dl Ștefan Ioan, directorul Direcției Agricole Bihor, care a felicitat echipa de proiect pentru astfel de inițiative și dl Pavel Florian, Directorul Agenției de Plăți și Intervenții în Agricultura Bihor. Temele abordate au fost importanța energiilor regenerabile în Uniunea Europeană, curs susținut de dna lector dr. Monica Costea și oportunități de  producere a biogazului în județul Bihor, curs prezentat de dna lector dr. Emilia Pantea. Cu această ocazie toți participanții au fost invitați în Laboratorul de Energii Regenerabile pentru a putea vedea concret principiul de funcționare a instalației de producere a biogazului.
Partea a doua a zilei s-a încheiat cu vizitarea unor companii (Tedler Prest și Salex) și a unor ferme de animale (Ferma Căminului Felix și Ferma Beltechi).
Anamaria Supuran & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități de diseminare și un curs pilot.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:36 Ora standard a Europei de Est