Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”

În perioada 15 – 17 mai, parteneriat internațional

Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”

La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, au debutat miercuri, 15 mai 2013, activitățile din prima zi de parteneriat internațional, colegiul orădean fiind partener internațional în cadrul proiectului Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”.

La activități au fost invitați să participe reprezentanți ai țărilor partenere, cât și  reprezentanți ai mediului de afaceri local, studenți și cadre didactice din învățământul preuniversitar și universitar, reprezentanți ai Camerei de Comerț și Industrie Bihor, după cum aveam să aflăm de la managerul de proiect, dl prof. dr. Ruben Filimon, directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”. Coordonatorul echipei de proiect, dna prof. Nadia Szuiogan, ne-a prezentat partenerii străini și agenda primei zile. La această reuniune de proiect au onorat cu prezența: dl Peter van der Baan de la KPC Groep Olanda, aplicantul principal al acestui proiect european, doamna Wei Wang Ahlenstorf de la EPEA International SRL, firma germană care a inițiat conceptul Cradle to Cradle și dl Rudi Daelmans, de la compania DESSO din Olanda, care produce covoare și gazon artificial 100% C2C.
Programul primei zilei, desfășurat la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, a cuprins: Prezentarea școlii (prof. Nadia Szuiogan); Curs de formare cu și pentru elevii școlii (prof. Aurelia Nagy); Studiu  de caz pe materiale C2C, folosind metoda celor 6 pălării gânditoare (prof.  Marinela Filip); Curs de formare cu profesorii școlii (prof. Nadia Szuiogan); Învățând prin joc Simplycycle (prof. Marinela Filip), precum și o vizită de studiu la stația de compost, sistemul de capturare a biogazului și a stației de concasare a betonului (toată echipa de proiect). Joi și vineri, s-au desfășurat cursuri pilot la Facultatea de Protecția Mediului și Hotel Maxim, coordonate de lector dr. Anamaria Supuran și Marinela Bodog, precum și vizite la Tedler Prest LTD, Salex SA, Căminul Felix, ferma zootehnică și Ferma Beltechi.
Poate vă întrebați ce este Cradle-to-Cradle și la ce folosește?
Este o nouă viziune de dezvoltare sustenabilă: să lași în urmă o lume într-o stare mai bună decât era, și un  nou mod de a lucra: a crea și a produce astfel încât să nu existe pierderi (deșeuri).
Cu ce scop?
Să lăsăm o lume mai bună urmașilor:unul din principiile C2C spune: omenirea ca parte integrată a ecosistemului trebuie să contribuie la îmbunătățirea acestuia și nu la distrugerea lui. Soluțiile C2C sunt profitabile din punct de vedere economic pentru că reduc costurile sau cresc valoarea produselor, având ca scop sustenabilitatea și nu în ultimul rând, soluțiile C2C contribuie la sănătatea omenirii creând un mediu sănătos și produse sănătoase.
Ce avantaje oferă C2C?
Ajută producătorii să adauge valoare mediului în care muncesc; atrage atenția asupra faptului că materiile prime sunt finite; ajută  implicarea oamenilor într-o economie sustenabilă; ajută la reducerea costurilor prin idei de design inteligent (produsele sunt ușor de descompus în materii prime refolosibile sau care pot să intre într-un alt ciclu tehnologic sau biologic); ajută  la reciclarea materialelor oferind noi oportunități de afaceri; și încurajează folosirea energiei regenerabile (care reduce costurile).
La finalul însemnărilor noastre, dorim să vă prezentăm echipa de proiect de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, echipa proiectului internațional - Leonardo da Vinci – Transfer de inovație, „A munci și a învăța într-o lume  Cradle-to-Cradle” Nr. 2011-1-NL1-LEO05-05200: manager de proiect - prof. dr. Ruben Filimon, coordonator – prof. Nadia Szuiogan, tutore proiect – prof. Delia Mela, membri: prof. Marinela Filip, Aurelia Nagy și Mirela Duma. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (83 de poze), accesați Galeria foto: Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:46 Ora standard a Europei de Est